Stora_tomtefar Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Pillade lite i min dator, för skojs skull... jag tog ut ATX12V-kontakten ur moderkortet för att se hur denna såg ut, och utan att tänka mig för så satte jag på datorn, innan jag hade stoppat tillbaka kontakten. När datorn var på stoppade jag tillbaka den, en liten gnista uppstod och nu vägrar datorn starta igen... Kan man säga att hela moderkortet är paj och att en nytt bör köpas? Jag menar, elektricitet får det fortfarande då nätverkslampan lyserm den vägrar starta... Hjälp!... "Hehe, den där tomten är dum i huvudet!!11" Jajo... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Pillade lite i min dator, för skojs skull... jag tog ut ATX12V-kontakten ur moderkortet för att se hur denna såg ut, och utan att tänka mig för så satte jag på datorn, innan jag hade stoppat tillbaka kontakten. När datorn var på stoppade jag tillbaka den, en liten gnista uppstod och nu vägrar datorn starta igen... Kan man säga att hela moderkortet är paj och att en nytt bör köpas? Jag menar, elektricitet får det fortfarande då nätverkslampan lyserm den vägrar starta... Hjälp!... "Hehe, den där tomten är dum i huvudet!!11" Jajo... Det kan vara en säkring i nätagget som gått. Känner du ingen som kan sånna grejer som du kan fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Hehe, den där tomten är dum i huvudet!!11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Det kan vara en säkring i nätagget som gått. Känner du ingen som kan sånna grejer som du kan fråga? Jo, hag frågade den allvetande Roffe, en idiot som kan lite om el och sånt, och han sa också att det kan, bara kan, vara någon säkring. Men eftersom det inte blev någon kortslutning eller så så är han lite skeptisk när det gäller den teorin. Kan man inte lämna in kortet till någon butik som kollar upp det? @Köttis Nu måste jag döda dig, det förstår du va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Jo, hag frågade den allvetande Roffe, en idiot som kan lite om el och sånt, och han sa också att det kan, bara kan, vara någon säkring. Men eftersom det inte blev någon kortslutning eller så så är han lite skeptisk när det gäller den teorin. Kan man inte lämna in kortet till någon butik som kollar upp det? @Köttis Nu måste jag döda dig, det förstår du va? Lämmna in den hos nån skrothandlare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Jo, hag frågade den allvetande Roffe, en idiot som kan lite om el och sånt, och han sa också att det kan, bara kan, vara någon säkring. Men eftersom det inte blev någon kortslutning eller så så är han lite skeptisk när det gäller den teorin. Kan man inte lämna in kortet till någon butik som kollar upp det? @Köttis Nu måste jag döda dig, det förstår du va? Ja jag tror det är nätagget som säkringen har gått i så låna nåns nätagg och prova det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Jo, hag frågade den allvetande Roffe, en idiot som kan lite om el och sånt, och han sa också att det kan, bara kan, vara någon säkring. Men eftersom det inte blev någon kortslutning eller så så är han lite skeptisk när det gäller den teorin. Kan man inte lämna in kortet till någon butik som kollar upp det? @Köttis Nu måste jag döda dig, det förstår du va? Det kan vara en lödning som bränt sönder, fast då är det nog billigare att köpa nytt än att lämna in det, om du inte har garanti dvs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Det kan vara en lödning som bränt sönder, fast då är det nog billigare att köpa nytt än att lämna in det, om du inte har garanti dvs. Garanti säger du? Hmmm... Får man det ifrån komplett tro? Aja... Det var ju inte ett så dyrt moderkort, 450 kr ungefär... Fan!... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Garanti säger du? Hmmm... Får man det ifrån komplett tro? Aja... Det var ju inte ett så dyrt moderkort, 450 kr ungefär... Fan!... Men gör som jag säger. Ta det nätagget från dator nu sitter på nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Du råkade möjligtvis inte vända kontakten åt fel håll när du satte tillbaka den? Pröva att stoppa i ett annat nätagg och se vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Pröva att stoppa i ett annat nätagg och se vad som händer. Smart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 (redigerad) Du råkade möjligtvis inte vända kontakten åt fel håll när du satte tillbaka den? Pröva att stoppa i ett annat nätagg och se vad som händer. Tycker också du ska prova detta först Edit; min 555:de post Redigerad 15 maj, 2005 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Nätagget är inte paj om det lyser lampor på nvkortet. Det är iaf ditt moderkort som är paj. Det kan jag säga med 99%s säkerhet. Har själv råkat utför nästan samma sak. Hade precis bytt ut moderkortet och troligtvis itne satt i den där sladden tillräckligt. Så efter några timmar såg jag att det kom gnistor från en grej på mobot. Några sekunder senare var det helt dött. Lär nog vara ungefär samma brända grej på ditt mobo. http://www.monstret.se/~urkas/gtasajten/moboo.jpg Föresten, hur dum får man vara att man håller på med sladdar o grejer när datorn är på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Föresten, hur dum får man vara att man håller på med sladdar o grejer när datorn är på? Ja, jag vet, sluta reta mig... Till mit försvar kan det sägas att jag stoppade i sladden och satte på datorn ungefär samtidigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Men vad fan Sigge... Du är ju den dummaste trumman jag känner... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Du råkade möjligtvis inte vända kontakten åt fel håll när du satte tillbaka den? Pröva att stoppa i ett annat nätagg och se vad som händer. Det är omöjligt att stoppa in den åt fel håll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 STATISK ELEKTRISITET Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Det är omöjligt att stoppa in den åt fel håll Allt går om man vill Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts