Puppy Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Hoppas att detta är rätt forum... Jag undrar om det finns några speciella trick att göra på studsmattor. Jag har sökt på google men inte hittat något. Själv kan jag göra framåtvolt, 720, sned volt, inten så mycket mer. Är det någon som kan skriva upp några olika hopp? Det vore roligt om vi kunde göra en lista med alla olika hopp. Nu menar jag lite mer avancerade hoppa än att landa på rumpan och upp på benen igen. Tack för alla svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Studsmattor är roligt i tyskland för där kan man hoppa riktigt högt. Själv kan jag bara göra en volt. Men iaf där i Tyskland var det killar som gjorde 6 bakåt voltar i rad och landade på fötterna hela tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Du kan ju chansa lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Hade en studsmatta förut, fast vi gav bort den. Tröttnade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Jag kan jättemånga trick: Studspårumpa, heter det första tricket. Man hoppar sen landar man på bakdelen sen hoppar man igen. Landa på mage, heter det andra tricket... samma sak som studspårumpa fast man landar på mage. Sen har jag och några kompisar kommit på en lek som heter Shift/Mufasa. Här är lite regler, och det man behöver:En studsmatta ungefär 3 meter i diameter4 deltagare1 bollDet är två stycken som hoppar på mattan och två stycken som står på marken. Om den ena på marken träffar enså får den som blir träffad en prick. Då gäller det för den andra kastaren att träffa den andra hopparen så den personen också får en prick. Men den personen som fått en prick av den som han inte blev träffad av så blir han av med pricken. o.s.v o.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Jag kan jättemånga trick: Studspårumpa, heter det första tricket. Man hoppar sen landar man på bakdelen sen hoppar man igen. Landa på mage, heter det andra tricket... samma sak som studspårumpa fast man landar på mage. Sen har jag och några kompisar kommit på en lek som heter Shift/Mufasa. Här är lite regler, och det man behöver: En studsmatta ungefär 3 meter i diameter 4 deltagare 1 boll Det är två stycken som hoppar på mattan och två stycken som står på marken. Om den ena på marken träffar enså får den som blir träffad en prick. Då gäller det för den andra kastaren att träffa den andra hopparen så den personen också får en prick. Men den personen som fått en prick av den som han inte blev träffad av så blir han av med pricken. o.s.v o.s.v. Jag känner några som också har kommigt på den leken... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Jag kan jättemånga trick: Studspårumpa, heter det första tricket. Man hoppar sen landar man på bakdelen sen hoppar man igen. Landa på mage, heter det andra tricket... samma sak som studspårumpa fast man landar på mage. Sen har jag och några kompisar kommit på en lek som heter Shift/Mufasa. Här är lite regler, och det man behöver: En studsmatta ungefär 3 meter i diameter 4 deltagare 1 boll Det är två stycken som hoppar på mattan och två stycken som står på marken. Om den ena på marken träffar enså får den som blir träffad en prick. Då gäller det för den andra kastaren att träffa den andra hopparen så den personen också får en prick. Men den personen som fått en prick av den som han inte blev träffad av så blir han av med pricken. o.s.v o.s.v. Det står i bruksanvisningen att man får bara vara en att hoppa åt gången och bara två fot från mitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Det står i bruksanvisningen att man får bara vara en att hoppa åt gången och bara två fot från mitten Det beror på hur stor studsmattan är... Är det någon här som kan göra en salto? alltså en bakåtvolt. Jag vill lära mig det, men vågar inte. Framåtvolt är det inga problem med, men bakåt känns så okontrollerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Vi har 3,9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Esperanto Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 (redigerad) Vi har 3,9 Men jag känner en som har 6 m i diameter på sin studsmatta Redigerad 15 maj, 2005 av Esperanto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Kan nåra: - Framåtvolt. - Hoppa så högt du kan, och landa på rygg, sen när du stutsar upp ska du rotera ett varv så du landar på rygg igen. - Hoppa så högt du kan, och sen släpper du bara, så krashar du och flyger som fan. - Snevolt. - Hoppa så högt du kan, släng dig framåt så du flyger snett ner. " \ " Vifta med armarna och låt som en fisk. "Så har du gjort fiskkrashen". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Men jag känner en som har 6 m i diameter på sin studsmatta Det harmin kompis också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Det står i bruksanvisningen att man får bara vara en att hoppa åt gången och bara två fot från mitten Det står på den studsmattan att den kan ta max 100 kg så det är nog (ganska) lugnt. Och vem bryr sig om vad som står Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NiKe-eKiN Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 (redigerad) Ja älskar att hoppa på dom... ja själv har ja 4.3 Redigerad 15 maj, 2005 av BARTMAN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puppy Skrivet 15 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Fler hopp tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Kan nåra: - Framåtvolt. - Hoppa så högt du kan, och landa på rygg, sen när du stutsar upp ska du rotera ett varv så du landar på rygg igen. - Hoppa så högt du kan, och sen släpper du bara, så krashar du och flyger som fan. - Snevolt. - Hoppa så högt du kan, släng dig framåt så du flyger snett ner. " \ " Vifta med armarna och låt som en fisk. "Så har du gjort fiskkrashen". Det där skulle passa i min topic. Crazy. Nästan allt annat också ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 De är kul att hoppa visste ni att det ger dubbelt så mycket "fysik" eller va man ska säga en att springa har dok brutit fyra tår och en arm på in studsmatta vi brukar hoppa typ 8st på den och såklart skiter vi i "reglerna" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Mouahuahuaha. Det är galet atta hoppa. Man kan gjöra illa sig. Min kompis hoppade ca 3 meter högt och skulle hoppa in i mitten och landa på ryggen, Men det va raketen eller någonting vi körde så mattan styrde hon ut mot kanten. Hon landa på rygg på metallstången. Från ca 3 meters höjd med fart. Och sen ramlade hon ner på gräset ca 1 meter höjd med huvudet före. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Mouahuahuaha. Det är galet atta hoppa. Man kan gjöra illa sig. Min kompis hoppade ca 3 meter högt och skulle hoppa in i mitten och landa på ryggen, Men det va raketen eller någonting vi körde så mattan styrde hon ut mot kanten. Hon landa på rygg på metallstången. Från ca 3 meters höjd med fart. Och sen ramlade hon ner på gräset ca 1 meter höjd med huvudet före. Aj.. ont Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Aj.. ont Ja och det konstiga är att hon inte fick några skador. Bara nå djävulskt ont. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts