Stora_tomtefar Skrivet 14 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Att formatera en 95:a eller 98 :a (Windows) är ju inte så svårt; stäng av och starta i MS-DOS-läge och sedan skriva in "format C:". Men när det gäller XP, hur gör man? Hur få man upp MS-DOS utan att Windows har startats? För att man kan ju få upp kommandotolken, men då körs ju Windows och då kan man inte formatera... Hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Sätt i xp cdn under uppstart och följ instruktioner tills du hittar formatera med ntfs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Sätt i xp cdn under uppstart och följ instruktioner tills du hittar formatera med ntfs Det fungerade inte, inte så jag trodde iallafall. När jag startar datorn händer inget, och jag loggar in. Jag kan dock välja att, ifrån installationsprogrammet via Den Här Datorn, installera om XP på nytt... Finns det inget sätt så att man kan starta enbart MS-DOS? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Tror du kan komma åt dos om du har en win98/me startdisk. men gå in i bios och välj att datorn ska boota på cd i uppstart, och testa igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Tror du kan komma åt dos om du har en win98/me startdisk. men gå in i bios och välj att datorn ska boota på cd i uppstart, och testa igen Ja, nu funkade det! Nu har jag bara sabbat hela morderkortet genom att stoppa i en kontakt när strömmen var på så hela datorn vägrar starta... Yay! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 14 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 1. Starta datorn normalt. 2. Stoppa in windows xp skivan i cd-romenheten. 3. starta om datorn. 4. när den frågar "vill du starta med cd-rom?" så tryck på en tangent. 5. den kommer att läsa in en massa skit.. tar någon minut. 6. följ instruktionerna, ta bort partionen, formatera till ntfs (välj inte "snabb") och därefter kommer windows xp att installeras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 1. Starta datorn normalt. 2. Stoppa in windows xp skivan i cd-romenheten. 3. starta om datorn. 4. när den frågar "vill du starta med cd-rom?" så tryck på en tangent. 5. den kommer att läsa in en massa skit.. tar någon minut. 6. följ instruktionerna, ta bort partionen, formatera till ntfs (välj inte "snabb") och därefter kommer windows xp att installeras. Ja, det är fixat nu Men datron i sig... Hmmm. Grååt! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts