Jump to content

God of War

Matteus
 Share

Recommended Posts

Ja, snart kommer spelet God of War till PS2. Spelet som har fått toppbetyg nästan överallt, t.ex 9,8/10 av IGN och 9,3/10 av Gamespot.

Spelet, som är rätt våldsamt, är en resa i den grekiska mytologin. Man spelar som Kratos, en gammal general som överlämnar sitt liv till krigsguden Ares som skonar hans liv. Nu måste Kratos göra alla möjliga hemskheter åt Ares. Men efter ett tag så förstår han att han gör fel och försöker göra sig fri från Ares klor. Svenska realese datumet är satt till 24 juni (med möjliga ändringar).

Här har ni en samling filmer från IGN: http://media.ps2.ign.com/media/661/661321/vids_1.html

Det är det här spelet och Resident Evil 4 (till PS2) som ligger allra högst upp på min önskelista.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På första bilden ser det ut som om han ska stoppa upp honom i röven eller något sådant :)B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Edit* Kan du berätta ungefär hur det ser ut när man dödar drakarna? ^_^

Efter man dödat ett dussin gubbar kommer man till någon drake. Men alla drakar dödas på olika sätt. Det första skulle man slå på till den föll på marken. Sedan tryck greppknappen. Sedan händer en grym grej. En skitfin animation där vissa knappar tex kryss eller rund ring kommer upp på skärmen också ska man snabbt trycka rätt. Trycker man rätt fortsätter animationen och en ny knapp kommer upp. Trycker man fel blir animationen avslutad. Asaroligt och grymt när man lyckas! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...
Jag köpte det igår =) Grymt som fan, jag är helt såld på detta spel. Men vet ngn om en uppföljare?

Jag har tyvärr inte hört talas om nån än. Men det måste nästan komma minst ett till när det fick så bra betyg och sålt bra. Fast antagligen till PS3 då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor