BroDD Skrivet 12 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2005 Nu får man iaf reda på vilka som är idioter på sin lista Får man ju inte... eftersom dom inte skickar de me flit... utan får du viruset.. skickas de till alla på msn utan att du gör nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 12 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2005 (redigerad) Japp, "din syrra" tryckte på länken va JA... MIN SYRRA TRÖCK.. O INTE JAG.. MEN VILL DU TRO ATT JA BARA SKYLLER PÅ HON FÅR DU GÖRA DE... GÖR INTE MIG NÅT.. EDIT: har dock tagit bort de nu... TROR JAG Redigerad 12 maj, 2005 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2005 (redigerad) Det hade varit en annan sak om virusskaparna faktiskt tjänade pengar på påhitten, men de går ju utan vinst. Tror vi. Norton och F-Secure har förmodligen värsta feta dealen med någon polack som sitter och kodar trojaner i en stuga på ett berg. De som tjänar pengar på det, ligger bakom det... Please believe! EB - Rating pending EDIT: Ska ni bråka om Norrmäns dumhet, gör det via PM... Två små fel: 1. Det är ryssar eller amerikaner som gör virusen. 2. De sitter i studentbostäder. För övrigt helt rätt! Hatar hackers! Dom är onda, dom har inga känslor! Om jag skulle få tag i en skulle jag bryta nacken på han! Dom gör det dessutom bara för att ha lite kul för stunden. Ett tips: Ta reda på vad en hacker är för något innan du uttalar dig. Det som man brukar kalla för "hacker" kan delas in i tre grupper: 1. En hacker (dvs det som hacker egentligen betyder) skapar virus/"hackar" antingen för att de har tråkigt, och/eller för att de vill varna folk för hur osäkert något (oftast windows) är. En hacker skadar aldrig någon. 2. En cracker skapar virus/"hackar" för att han har tråkigt och/eller för att skada någon. En cracker är oftast en 3vil jävel som varken har något liv eller förstånd. 3. "Script kiddies" öppnar kazaa, och söker på "hacking tool". När (eller om) de hittar något intressant, försöker de använda det, utan att ha en aning om vad de gör. Som tur är misslyckas de oftast, eftersom sakerna de laddar ner är gamla, och säkerhetsluckorna som dessa använder är åtgjärdade för länge sen. Detta är majoriteten av alla "hackers". Tyvärr tror de flesta att bara en av dessa grupper existerar, nämligen den andra. Att de dessutom kallar dessa för "hackers" är en förolämpning mot oss riktiga hackers (grupp 1). Redigerad 13 maj, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 13 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2005 2. En cracker (kallas ibland även "script kiddie") skapar virus/"hackar" för att han har tråkigt och/eller för att skada någon. En cracker är oftast en 3vil jävel som varken har något liv eller förstånd. En "script kiddie" är en wannabe cracker som hackar med hjälp av färdiga scripts utan att egentligen veta vad han håller på med, alltså det du beskriver i punkt 3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2005 En "script kiddie" är en wannabe cracker som hackar med hjälp av färdiga scripts utan att egentligen veta vad han håller på med, alltså det du beskriver i punkt 3. Tänkte på det också först, men kom på att det bara var vad jag trodde, varpå jag ersatte det med vad jag hade läst. Ändrar nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 13 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2005 Ett tips: Ta reda på vad en hacker är för något innan du uttalar dig. Ok ok. Men eftersom mycket av det jag har gjort på datorn blivit förstört måste jag hata dom! Iaf dom som bara gör det för att han har tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts