Jump to content

24Mbit

notorius
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Suck, kan inte folk bara inse att man inte kan ladda i 15Mbit/s med 10Mbit!..

Som någon föregångare sade så tankar du knappt i 15 med lan för att hddn inte pallar.

Ge upp, låt de som vet ha ordet istället.

alla hastigheter delars med 8 som jag sagt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mer info för dom som tror dom kan tanka i 15mb/s med 10mbit. Om det nu skulle vara så att ni tankar i 15mb/s så är det faktiskt så att ni har en 150mbit lina. Låter det vettigt eller?

notorius: För övrigt tror inte jag att du kommer få 24mbit. När man beställer så brukar man beställa en tjänst som är upp till 24mbit. Beror alltså på hur nära man bor stationen osv.

Jag har själv Scream som det heter host Bostream. Det är upptill 24mbit, men vi har bara 8mbit. Har en kompis som har samma sak, fast hos BBB och han har 14mbit.

Men iaf, teoretiskt så bör man väl tanka runt 2,5mb/s med 24mbit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite mer info för dom som tror dom kan tanka i 15mb/s med 10mbit. Om det nu skulle vara så att ni tankar i 15mb/s så är det faktiskt så att ni har en 150mbit lina. Låter det vettigt eller?

notorius: För övrigt tror inte jag att du kommer få 24mbit. När man beställer så brukar man beställa en tjänst som är upp till 24mbit. Beror alltså på hur nära man bor stationen osv.

Jag har själv Scream som det heter host Bostream. Det är upptill 24mbit, men vi har bara 8mbit. Har en kompis som har samma sak, fast hos BBB och han har 14mbit.

Men iaf, teoretiskt så bör man väl tanka runt 2,5mb/s med 24mbit.

Rättelse; 120Mbit om man tankar i 15Mb/s ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ pKz Men läs vad vigge säger, vänta tills den ligger stabilt, då kan du mäta.

När en nerladdning eller upplandning startar har den inget att mäta fart för, dvs. den har inte tankat tillräckligt mycket för att kunna räkna ut överföringshastigheten, vilket resulterar i att den oftast visar helt inkorrekta siffror. Att tillägga börjar även vissa webbläsare och andra program filöverföringar innan du har hunnit trycka på acceptera (eller vad nu knappen på programmer kallas).

Saken är, har man upp till 10 Mbit down går det inte att tanka i mer än 10 Mbit per sekund, tänkar ni snabbare har ni inte 10 Mbit, utan mer (filöverföringar går exempelvis snabbare om linorna är mindre belastade).

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor