Jump to content

Favoritfilm(er) genom tiderna?

Crice
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 57
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Here we go. Fyra riktigt bra filmer:

Cidade de Deus (Guds Stad)

Mycket gripande Brasilianskt drama om de kriminella gatubarnens liv i landets fattigaste förorter. Otroliga insatser från de unga skådespelarna och ett fantastiskt bildspråk gör den till en film att minnas.

Pulp Fiction

Stilren och humoristisk kultförklarad dramakomedi. Otroligt välskriven och imponerande dialog försäkrar att Tarantinos film för alltid kommer att vara en kultkulmen.

Festen

Dansk dogma i sitt bästa utförande. Smärtsamt och realistiskt drama som berättar en gripande saga om sexuella övergrepp och mänskligt beteende.

The Wedding Singer

En av Adam Sandlers första storfilmer, och samtidigt den bästa. En otroligt mysig och värmande komedi med några roadmovie-inslag som ger ett mysigt morr i maggropen.

EB - Batteries not included (Ja, jag ska börja skriva sådana saker som signatur efter alla inlägg)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Here we go. Fyra riktigt bra filmer:

Cidade de Deus (Guds Stad)

Mycket gripande Brasilianskt drama om de kriminella gatubarnens liv i landets fattigaste förorter. Otroliga insatser från de unga skådespelarna och ett fantastiskt bildspråk gör den till en film att minnas.

Pulp Fiction

Stilren och humoristisk kultförklarad dramakomedi. Otroligt välskriven och imponerande dialog försäkrar att Tarantinos film för alltid kommer att vara en kultkulmen.

Festen

Dansk dogma i sitt bästa utförande. Smärtsamt och realistiskt drama som berättar en gripande saga om sexuella övergrepp och mänskligt beteende.

The Wedding Singer

En av Adam Sandlers första storfilmer, och samtidigt den bästa. En otroligt mysig och värmande komedi med några roadmovie-inslag som ger ett mysigt morr i maggropen.

EB - Batteries not included (Ja, jag ska börja skriva sådana saker som signatur efter alla inlägg)

Bra lista!

...jag bara måste se festen, gaah.

The Wedding Singer kan jag dock inte hålla med om att den platsar i toppen, tihi. Visst är det lite av nostalgiska skäl också? Då är det förståeligt =)

Btw.

Annie Hall går på fredag, SVT1 kl 0.05. okka tipsar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra lista!

...jag bara måste se festen, gaah.

The Wedding Singer kan jag dock inte hålla med om att den platsar i toppen, tihi. Visst är det lite av nostalgiska skäl också? Då är det förståeligt =)

Btw.

Annie Hall går på fredag, SVT1 kl 0.05. okka tipsar.

Wedding Singer är nog en nostalgisk liten sak, ja. Men den levererar en tillfällig skön känsla. Ville liksom ha med lite från varje kategori där...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

är Mr, Bean samma person som monthy pyton? (samma skådespelare eller vad tusan..) :wub:

Rowan Atkinson är inte med i Monty Python. För övrigt tycker jag att Black Adder (Rowan Atkinson) är jävligt mycket roligare än Mr Bean.

Monty Python består (bestod) av: John Cleese, Eric Idle, Michael Palin, Terry Gilliam, Terry Jones och Graham Chapman (den enda som är död). Tror jag kom ihåg alla. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För övrigt tycker jag att Black Adder (Rowan Atkinson) är jävligt mycket roligare än Mr Bean.

Helt klart. Mr. Bean funkar i fem minuter... Han är garanterat charmig och sådär, men det håller inte direkt några längre stunder.

Lite intressant att så mångas favoritfilmer suger så hårt... :wub:

EB - The Master of The Universe

Länk till kommentar
Dela på andra sidor