Jump to content

Röker du?

Alpha
 Share

Recommended Posts

Jag röker, mest för att det är skönt och lungnande mot all stress man har av skolan osv, man röker ju inte precis för att det är gott.

Tro det eller ej men det lugnar verkligen nerverna.

De som typ aldrig rökt och bara sitter och mot argumenterar kan inte förstå hur det är,

Eftersom jag själv tänkte ungefär som ni, innan jag själv började röka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 147
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Jag röker, mest för att det är skönt och lungnande mot all stress man har av skolan osv, man röker ju inte precis för att det är gott.

Tro det eller ej men det lugnar verkligen nerverna.

De som typ aldrig rökt och bara sitter och mot argumenterar kan inte förstå hur det är,

Eftersom jag själv tänkte ungefär som ni, innan jag själv började röka.

Ändå dumt och pantat att röka, och säg inte att jag inte tycker så för det gör jag och kommer att fortsätta med det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag säger såhär:

Det är vetenskapligt bevisat att flera olika sorters cancer framkallas av nikotin, som finns i stor mängd i cigaretter, och att varje cigarett du röker förkortar ditt liv med ett visst antal dagar. Om du inte tror på detta, så tycker jag det är väldigt synd att du röker, du kommer inte få en trevlig överraskning när du ligger där med cancer, vill jag lova.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma anledning som man dricker, för att vara "cool" :P

Om jag säger så här, om jag skulle dricka på en fest så skulle jag snarare göra det för att det är gott än för att vara cool!

Är man cool om man dricker? Är man cool om man röker? Är man cool om man snusar?

Om alla svarar nej på dessa frågor (Vilket ALLA jag pratat med svarat nej på) Varför existerar det då överhuvudtaget människor som tycker det är coolt?

Grupptryck? Hur kan det existera grupptryck om alla har samma åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändå dumt och pantat att röka, och säg inte att jag inte tycker så för det gör jag och kommer att fortsätta med det!

Vill absolut inte uppmana någon att röka, och ok visst du får tycka det är pantat. B)

Om jag säger såhär:

Det är vetenskapligt bevisat att flera olika sorters cancer framkallas av nikotin, som finns i stor mängd i cigaretter, och att varje cigarett du röker förkortar ditt liv med ett visst antal dagar. Om du inte tror på detta, så tycker jag det är väldigt synd att du röker, du kommer inte få en trevlig överraskning när du ligger där med cancer, vill jag lova.

Klart man vet det, men säg nått man inte riskerar att får cancer av nuförtiden,

Har inte precis tänkt mig att röka hela livet, och jag röker inte precis 30 cigg per dag

Börjar tänka på 100-åringen som rökt regelbundet sedan den va 7 år, och mådde prima, va i tidningen för inte allt för länge sedan.

aja men ni ska inte börja röka :P och absolut inte snusa heller -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart man vet det, men säg nått man inte riskerar att får cancer av nuförtiden,

Grönsaker

Har inte precis tänkt mig att röka hela livet, och jag röker inte precis 30 cigg per dag

Börjar tänka på 100-åringen som rökt regelbundet sedan den va 7 år, och mådde prima, va i tidningen för inte allt för länge sedan.

Och efterssom han var i tidningen måste ju det vara jättevanligt? :P

Om han nu var i tidningen måste det ju vara ett väldigt ovanligt fall, right?

aja men ni ska inte börja röka  och absolut inte snusa heller

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röker inte och har aldrig provat, men jag kommer säkert börja - mer eller mindre...

Cigaretter, cigariller, cigarrer...mm =)

"Klart man vet det, men säg nått man inte riskerar att får cancer av nuförtiden"

...mjölk?

Mmm, mjölk!

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag röker på fester, endast. Och en och annan cigarr vid högtider eller dylikt.

Jag gör det för gemenskapen och känslan, på nåt sätt känns det skönt att sitta och puffa på en cigg. Cigarer är både gott och högtidligt. En stämmningshöjare.

Som sagt bara på fester och aldrig i skolan eller på fritiden tex.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gör det för gemenskapen och känslan, på nåt sätt känns det skönt att sitta och puffa på en cigg. Cigarer är både gott och högtidligt. En stämmningshöjare.

Precis som jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med... och en öl är mycket godare med en cigg till

Länk till kommentar
Dela på andra sidor