Tydligen Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Röker inte men visst händer de att man tar nått bloss av polare då dom röker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Feströker, speciellt på sommaren för att hålla myggen borta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Nej, och kommer nog inte heller, ser inga fördelar med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Nej, och kommer nog inte heller, ser inga fördelar med det Folk som röker säger att man blir lugn, men vafan sluta bråka då männsikor och sitt vid datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Folk som röker säger att man blir lugn, men vafan sluta bråka då männsikor och sitt vid datorn. Bråkar? Jag ser(läser) inget bråk här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Vad är egentligen meningen med att röka? Tror folk de är balla när de gör det? Många säger att de började "för att alla andra gjorde det". Har dom ingen egen vilja eller? Det finns ett antal ett par negativa saker med att röka. Man kan få cancer, vissa får det efter 1 års rökande, andra efter 10 eller mer. Det är olika. Det kan även bli så man försämrar levern. Man kan även få en sjukdom med nåt namn jag glömt, som gör att man inte kan andas själv utan måste ha syrgas med sig hela tiden. Sen säger folk att "jag blir lugnare av att röka". Det är bevisat att man INTE blir det. Ingen. Det är bara nåt som rökarna inbillar sig. Och alla vet att de första paketen folk röker smakar SKIT. Ni kunde lika gärna sitta och käka hundskit. Och ingen plockar upp efter sina hundar, så det är bara att gå ut på gatan och leta, alla rökare. Rökarna har fått "lära sig" att de tycker de smakar gott. Det gör inte det, men de tappar sin viljestyrka och "oh ja väldigt gott att ta en cigg". Sen är ju snus ännu värre än rökning i farlighet, men det behövs inte ta upp, då tråden handlar om rökning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 (redigerad) .dom som säger att dom bara feströker. jag tror att det bara är en minoritet som verkligen gör det. egentligen så tror jag att dom flästa är beroende men har intalat sig själv lite att dom feströker. ni som säger att ni feströker, vad skulle hända om ni inte tar en cigg på en fest? kan ni tacka nej till en cigg? edit2: det är nästan samma sak som det där med grupptrycket. alla säger att det inte va det (då kanske det inte bara handlar om rökning) men i dom flesta fallen så är det grupptrycket som gör det. det va säkert grupptryck när jag rökte den första gången som jag berätta om. edit: w0rd på det Cortez Redigerad 10 maj, 2005 av gurfi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Nej nje.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Varför röker man på fest?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 (redigerad) På ett sätt blir ju en rökare lugn av att röka, men enbart om man haft nikotinabstinens en längre stund. På samma sätt som till exempel koffeinberoende så måste ju rökarna få i sig sin dos av nikotin ett par gånger om dygnet, och skulle rökaren inte få det under en längre tid (kan röra sig om enbart ett par timmar) så blir ju rökaren i fråga allt annat än lugn. På det sättet lugnar cigaretterna (nikotinet)... Nej, jag röker inte. Min morsa jobbar för Cancerfonden ganska mycket (journalist), så jag får min dagliga dos av anledningar till att inte börja. Redigerad 10 maj, 2005 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Varför röker man på fest?! Passar finfint med drickan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Varför röker man på fest?! Samma anledning som man dricker, för att vara "cool" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Jag rökte, hade som nyårslöfte att sluta och öll det (stolt) . nu snusar jag bara, gjort det i 2 år typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Samma anledning som man dricker, för att vara "cool" Oj... Vad det funkar BRA--- inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Samma anledning som man dricker, för att vara "cool" Cool å cool. ska man sitta på värsta partajet med massa fin dricka å sitta i ett hörn å dricka saft å knapra på en bulle? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 På ett sätt blir ju en rökare lugn av att röka, men enbart om man haft nikotinabstinens en längre stund. På samma sätt som till exempel koffeinberoende så måste ju rökarna få i sig sin dos av nikotin ett par gånger om dygnet, och skulle rökaren inte få det under en längre tid (kan röra sig om enbart ett par timmar) så blir ju rökaren i fråga allt annat än lugn. På det sättet lugnar cigaretterna (nikotinet)... Nej, jag röker inte. Min morsa jobbar för Cancerfonden ganska mycket (journalist), så jag får min dagliga dos av anledningar till att inte börja. Mjo, för kroppen vänjer sig vid det. Det oftast dagliga intaget. Kroppen anpassar sig till det. Därför det är svårare att sluta ju längre man rökt. Personen blir ju inte lugn nej, har egna erfarenheter jag. Men det går att sluta, men dessa s.k "plåster" funkar inte för 5 öre. Om nån vill sluta röka, så KÖP INTE DESSA. De är värdelöst skräp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Röker inte men har testat. Anledningar till att inte börja röka: * Du skadar dig själv * Du skadar andra * Du förlorar stora summor pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Emmet Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Har testat röka både vanlig och indisk cigg snusar oxå VARNING: börja inte röka!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Samma anledning som man dricker, för att vara "cool" .fast röka är skadligt bara man andas in röken som någon annan blåst ut men om man dricker en slurk öl så är det inte skadligt. men då ska man ju inte bli full, det är ju en helt annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Anders snusar!! (Insiderinformation!!) Men det gör inget. Han är bäst ändå (tillsammans med Måns). Hur känner du dom igentligen? Röker inte, kommer troligen prova, kommer troligen sluta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts