Jump to content

Röker du?

Alpha
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 147
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Vad är egentligen meningen med att röka? Tror folk de är balla när de gör det? Många säger att de började "för att alla andra gjorde det". Har dom ingen egen vilja eller?

Det finns ett antal ett par negativa saker med att röka. Man kan få cancer, vissa får det

efter 1 års rökande, andra efter 10 eller mer. Det är olika. Det kan även bli så man försämrar levern. Man kan även få en sjukdom med nåt namn jag glömt, som gör att man inte kan andas själv utan måste ha syrgas med sig hela tiden.

Sen säger folk att "jag blir lugnare av att röka". Det är bevisat att man INTE blir det. Ingen. Det är bara nåt som rökarna inbillar sig. Och alla vet att de första paketen folk röker smakar SKIT. Ni kunde lika gärna sitta och käka hundskit. Och ingen plockar upp efter sina hundar, så det är bara att gå ut på gatan och leta, alla rökare. Rökarna har fått "lära sig" att de tycker de smakar gott. Det gör inte det, men de tappar sin viljestyrka och "oh ja väldigt gott att ta en cigg".

Sen är ju snus ännu värre än rökning i farlighet, men det behövs inte ta upp, då tråden handlar om rökning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.dom som säger att dom bara feströker. jag tror att det bara är en minoritet som verkligen gör det. egentligen så tror jag att dom flästa är beroende men har intalat sig själv lite att dom feströker.

ni som säger att ni feströker, vad skulle hända om ni inte tar en cigg på en fest? kan ni tacka nej till en cigg?

edit2: det är nästan samma sak som det där med grupptrycket. alla säger att det inte va det (då kanske det inte bara handlar om rökning) men i dom flesta fallen så är det grupptrycket som gör det. det va säkert grupptryck när jag rökte den första gången som jag berätta om.

edit: w0rd på det Cortez

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett sätt blir ju en rökare lugn av att röka, men enbart om man haft nikotinabstinens en längre stund. På samma sätt som till exempel koffeinberoende så måste ju rökarna få i sig sin dos av nikotin ett par gånger om dygnet, och skulle rökaren inte få det under en längre tid (kan röra sig om enbart ett par timmar) så blir ju rökaren i fråga allt annat än lugn. På det sättet lugnar cigaretterna (nikotinet)...

Nej, jag röker inte. Min morsa jobbar för Cancerfonden ganska mycket (journalist), så jag får min dagliga dos av anledningar till att inte börja.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett sätt blir ju en rökare lugn av att röka, men enbart om man haft nikotinabstinens en längre stund. På samma sätt som till exempel koffeinberoende så måste ju rökarna få i sig sin dos av nikotin ett par gånger om dygnet, och skulle rökaren inte få det under en längre tid (kan röra sig om enbart ett par timmar) så blir ju rökaren i fråga allt annat än lugn. På det sättet lugnar cigaretterna (nikotinet)...

Nej, jag röker inte. Min morsa jobbar för Cancerfonden ganska mycket (journalist), så jag får min dagliga dos av anledningar till att inte börja.

Mjo, för kroppen vänjer sig vid det. Det oftast dagliga intaget. Kroppen anpassar sig till det. Därför det är svårare att sluta ju längre man rökt. Personen blir ju inte lugn nej, har egna erfarenheter jag. :mellow:

Men det går att sluta, men dessa s.k "plåster" funkar inte för 5 öre. Om nån vill sluta röka, så KÖP INTE DESSA. De är värdelöst skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor