Jump to content

Gamla godingar!

Valle-Ball
 Share

Recommended Posts

Jag undrar om ni spelar lite äldre spel (1990-2001 ungefär) själv spelar jag mycket sånt eftersom det är det enda som funkar på en PII:a. Spelar Midtown Maddness 1 och 2 lite då och då (kul rim) det är så härligt att preja fienden in i betongbarriärer eller Theme Hospital helskumma och overkliga sjukdomar som Pöshuvud? Vass tunga (som patienterna får när dom snackat 4 timmar opera :P )??, eller Multipel TV-pers (patienterna tittar hela dagarna på dokusåpor och klär ut sig till Elvis Presley, då måste dom gå till en psykitiker som övertygar dem hur löjliga dom är :D )????? och gammla Elast Mania är kul... skön fysik :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Worms Armageddon. Över Wormnet B)

Och sen händer det väll att man kör det gammla JetPack spelet. Hmm vart tog min. Hjälp vart hittar jag mina gammla spel topic vägen föresten? Äh skit i det. Jaa....

Theme Hospital äe ju så kul. Har dock inte spelat det sen jag var 7-8 år :'(

Kanske ska gå ut och söka. Kanske hittar det i någon buske :P-_-

Hm. Ja ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Worms Armageddon. Över Wormnet B)

Och sen händer det väll att man kör det gammla JetPack spelet. Hmm vart tog min. Hjälp vart hittar jag mina gammla spel topic vägen föresten? Äh skit i det. Jaa....

Theme Hospital äe ju så kul. Har dock inte spelat det sen jag var 7-8 år :'(

Kanske ska gå ut och söka. Kanske hittar det i någon buske :P-_-

Hm. Ja ;)

Worms Armageddon är också väldigt kul, när jag kom hem igår kom jag på att jag också spelar softa spel som Rollercoaster Tycoon 1 & 2, Pizza $yndikatet och SimCity 3000 Special Edition. Pizza Syndikatet är min favorit av dom, där ska man välja en av väldigt många existerande länder och sedan skaffa en fot i pizzavärlden där. Man kan skapa egna pizzor med fluglarver, gräshoppor och annat smått och gott (naturligtvis finns också seriösa råvaror med). Sedan kan man starta ett brottsyndikat och råna banker, utföra kuriruppdrag, plundra lager och frita fångar från fängelset. Spelet har också helskön 2D-grafik och fruktansvärt många funktioner men däremot är det svårt att lära sig. rekommenderas ;P .

Händer att jag spelar Theme Hospital ibland. Helgrymt spel 
Jag förstår dig ;P
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar spela Tekken 1 och Tony hawk's skateboarding ibland. ^_^

Också sköna spel, brukar dock köra Tekken 2 & 3 (eller närmare bestämt har jag inte 1:an) och så har jag hela THPS-serien förutom 1:an, har klarat alla jag har favoriter:

*THPS 2

*THUG

*THPS 4

*THPS 3 (Ace of spades ^_^ )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De gamla nintendo.. ni vet.. NES :P

fast inte "riktiga" utan ja har... på datan.. e de warez? eller kan man få de lagligt till datan? om de e warez.. så hitta ja dom i trädgården under en sten platta ^_^

mycke roligare än alla nya spel... känns lixom.. ahh.. skoj :o (nya spel e oxo roliga, men de gamla NES äger allt)

man får lixom tillbaka sina barndomsminnen från när man va typ 5 år o satt o spela super mario 3.. aah.. minnen ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De gamla nintendo.. ni vet.. NES  ^_^

fast inte "riktiga" utan ja har... på datan.. e de warez? eller kan man  få de lagligt till datan? om de e warez.. så hitta ja dom i trädgården under en sten platta  ^_^

Tror de räknas som Abandonware nu för tiden. Man kan ju inte direkt hitta en NES ute på lokala Siba...

Edit: Fixade min feta quote lite

Redigerad av SpokPlumpen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Joo, det finns många gamla spel man kan spela i evigheter... TEX:

Little Big Adventure 2

Abuse

MDK

Final Fantasy VI

Blast Master

The Legend of Zelda - A Link to the Past

I vilken buske ska jag leta för att hitta Little Big Adveture? Nej men LBA. Och 2;an äger. Längesen man spelade. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor