Mikolan Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Gudrun Schyman din idioten är ju radikalfeminist så det bara skriker om det. Själv är jag feminist till den utsträckning att alla ska ha samma förutsättningar i livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Om en tjej och en kille har sex, och båda är med på det så kan tjejen få killen dömd för våldtäkt om hon säger till polisen att killen våldtog henne. Det tycker iaf jag är lite konstigt, detta har hänt många gånger både i Sverige och utomlands. Näpp ! Dom måste undersöka kvinnan för att se om hon har blivit våldtagen och inte bara haft sex. Dom kan se m hon blev våldtagen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Klart män behövs... Vilka skulle annars tjata på tjejerna att börja spela spel, Mamma? Skulle inte tro det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Nu kanske några missuppfatta vad jag skrev men det skiter jag i och går vidare genom att säga. Båda könen ska ha lika mycket respekt oavset man eller kvinna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Nu kanske några missuppfatta vad jag skrev men det skiter jag i och går vidare genom att säga. Båda könen ska ha lika mycket respekt oavset man eller kvinna. W0RD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Ex: Om en rik man med fru gör nåt så går frun till domstolen och begär skiljsmässa.. och sen vill hon ha alla pengar som mannen har tjänat.. Det funkar ju precis tvärtom också. Det står i lagen att om man gifter sig och sedan skiljer sig så ska allt delas förutom det som står i någons namn, tex en bil eller båt. Sakerna som finns i bilen, båten eller vad man nu vill ska inte delas lika heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Men snälla. Kan inte alla fördomsfulla, ovetande, patetiska 12-åringar sluta lägga sig i politiska debatter. Det blir ju bara pinsamt. Wörd på Tomtefar. @Cortez som sa "Nja, feministpartiet anser ju att alla killar är idioter och att kvinnorna ska få styra allt. O ja, det låter ju väldigt bra. " Nej dom vill inte att kvinnor ska få syra allt. Dom vill att feminismen ska ha en hand med i det politiska spelet. Dom är inte ute efter att skapa regering utan deras mål att att ha ett antal ledamöter i Riksdagen som framförallt driver feministiska frågor. Och kom inte och säg att det inte behövs. Sveriges och världens maktfördelning är oerhört mansdominerande. Cortez, reply bitte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Jag såg på en tidningsframsida idag där det stog att kvinna yxmördat sin make(ungefär) men varför blir inte detta lika stort som om en man yxmördade sin fru??? så jäkla dumt asså jag tycker att mansmisshandel också ska finnas som ord! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 12 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2005 Jag såg på en tidningsframsida idag där det stog att kvinna yxmördat sin make(ungefär) men varför blir inte detta lika stort som om en man yxmördade sin fru??? så jäkla dumt asså jag tycker att mansmisshandel också ska finnas som ord! Själv tycker jag att ordet "misshandel" när vara universielt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 12 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2005 Kvinnor får lägre löner än männen. en gubbe på TV sa att det var för att kvinnor är sjukare och "arbetar slöare än männen" tur han är smart och inte drar alla över en kam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts