Maxz Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Jag undrar om det finns något program som man kan göra menyer som finns på DVD-filmer. Alltså att man kan trycka på en ikon om man vill spela upp ett avsnitt/film. Det borde väl gå att göra med Flash? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Finns en funktion i Nero Express, ifall du bränner i det programmet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 8 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Ja, jag har Nero. Men om man nu vill göra en DVD-meny hur gör man då så att en DVD-spelare som inte är till dator att kunna spela upp filmerna som är .wmv format. Vad ska man ändra formatet till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Jag undrar om det finns något program som man kan göra menyer som finns på DVD-filmer. Alltså att man kan trycka på en ikon om man vill spela upp ett avsnitt/film. Det borde väl gå att göra med Flash? STOR BOKSTAV! iDVD till Macintosh. Bästa programmet för oss filmare. Där kan du även lägga in avsnitt som en riktig DVD. Men som sagt, bara till Macen(tror jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 8 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Ok, har ju tyvärr ingen mac Har kollat lite nu på Nero grejen men förstår inte så mycket Men förstår inte hur man gör en bakgrund som det är på DVD-filmer där man kan trycka på olika knappar. Får ta och kolla igenom hjälp-filen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Det går att göra på Pinnacle Studio 9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Har fortfarande inte fattat hur man gör meny med Nero Express Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Det går att göra på Pinnacle Studio 9 Jag har Pinnacle 8, men av någon anledning så går det inte att göra menyer... Eller, det går att placera ut alla knappar och kapitel i filmen, och det går att i Pinnacle Studio använda knapparna, men när man bränner ut skivorna går det inte. Trycker man på någon av pilarna kommer den mysiga skylten som säger att man trycker på en ogiltig knapp (cirkel med streck) upp. jag bränner visserligen ut det på CD, men ändå. Funker det för dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Man måste väll ha något speciellt program för att spela dem på datorn eller bränna dem. Själv har jag inte testat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Man måste väll ha något speciellt program för att spela dem på datorn eller bränna dem. Själv har jag inte testat Fungerar det då inte att spela upp på en vanlig DVD som är kopplad till TV? Kan inte någon testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Går tydligen bara med VCD och SVCD i nero express Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 10 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Har skaffat mig Pinnacle 9 nu. Börjar förstå lite smått hur det går till, men en sak har jag inte fattat. hur gör man så att knapparna går att trycka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts