Egget91 Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 (redigerad) Hej! Jag funderar på att skafa HL2 men då vill jag först veta om mitt grafikkort klarar av det. Jag har Geforce 3 och en intelpentium 4 processor. Jag vill kunna spela spelet utan att det hackar så mycket. Det är Half life 2 inte 1. Redigerad 8 maj, 2005 av Egget91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Jag har ett geforce 3 ti 200 med en AMD 1800+. Flyter på bra (som minst 25fps, oftast runt 40-50fps) i 1024X768 medium/high inställningar. Så ja, det borde fungera bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 (redigerad) Japp det kommer funka som Pain to the max skriver. Har själv kört det på ett Grafikkort som stöder directx 7:D Fast det såg ut som hl 1 Redigerad 8 maj, 2005 av Knarkuzz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 8 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Men Jag vill inte ha så dålig grafik Det ska ju inte se ut som 1an Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Men Jag vill inte ha så dålig grafik Det ska ju inte se ut som 1an Du behöver inte oroa dig för att det ska se ut som ettan när du har ett GF3 (har ett GF2 och det ser inte grafikmässigt ut som ettan), men HL2 är så mkt mer än grafik jämfört med HL1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 9 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Ok! Tack Alla! Nu är det bara att vänta på min födelsedag så att jag får pengar till spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Du behöver inte oroa dig för att det ska se ut som ettan när du har ett GF3 (har ett GF2 och det ser inte grafikmässigt ut som ettan), men HL2 är så mkt mer än grafik jämfört med HL1. Ehm, HL1 är ju bättre på alla sätt utom grafiken,fysiken och ai:n imo. HL2 gick snabbt och klara och var enkelt. Inte klurit på ett enda ställe.. så om du lirat igenom 1an så är jag väldigt förvånad över att du kan skriva det du skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 10 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Jag tror vi kan stänga denna tråd nu. MEN TACK FÖR HJÄLPEN ALLA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Ehm, HL1 är ju bättre på alla sätt utom grafiken,fysiken och ai:n imo. HL2 gick snabbt och klara och var enkelt. Inte klurit på ett enda ställe.. så om du lirat igenom 1an så är jag väldigt förvånad över att du kan skriva det du skriver. Det finns inget spel jag kört mer än HL1 och jag skriver inte att HL2 är roligare, det jag menar med "HL2 är så mkt mer än grafik jämfört med HL1" är just det du nämnde som fysik och ai. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
7even Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 Men Jag vill inte ha så dålig grafik Det ska ju inte se ut som 1an Köp en ny dator då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 Hade 3DFX Voodoo II och det funkade galant... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 Hade 3DFX Voodoo II och det funkade galant... Inte Half-Life 2 väll? Jag har ett 3DFX Voodoo II i min gamla burk och där är det precis så att Half-Life 1 funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 1 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Nu har jag köpt Half life 2 men det hackar Jag ändrar grafiks-inställningarna till lägsta men det hackar endå Jag har geforce 3 ti 200 eller vad det nu heter jag har även ändrat skärmupplösningen men det blir inte bra! Kan det vara min data som förstör, den har varit väldigt seg på sistonde och vi har 8 virusskadade filer :'( Spelet e ju så underbart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag lånar tråden lite !!! Kan jag spela HL2 på min dator ? Jag har geforce 3 ti200,1,8 ghz,256 ram och massa annat skräp på den ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag lånar tråden lite !!! Kan jag spela HL2 på min dator ? Jag har geforce 3 ti200,1,8 ghz,256 ram och massa annat skräp på den ? Det kommer garanterat att funka men din fps kommer inte alltid vara på topp, iaf inte MP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hatk0ff Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Nu har jag köpt Half life 2 men det hackar Jag ändrar grafiks-inställningarna till lägsta men det hackar endå Jag har geforce 3 ti 200 eller vad det nu heter jag har även ändrat skärmupplösningen men det blir inte bra! Kan det vara min data som förstör, den har varit väldigt seg på sistonde och vi har 8 virusskadade filer :'( Spelet e ju så underbart Se till att du inte har andra program i bakgrunden. Spyware scana den, virusscana den, datorn då. För att få bort dom 8 infekterade filerna så rekomenderar jag Kaspersky PRO. Allt, ett inbygt gratis program. Start > Kör > Format:C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Det kommer garanterat att funka men din fps kommer inte alltid vara på topp, iaf inte MP. Det f*n du hade rätt !!! Kan du precisera ( felstavat ) dig med fps kommer inte alltid vara på top på MP Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Det f*n du hade rätt !!! Kan du precisera ( felstavat ) dig med fps kommer inte alltid vara på top på MP Han menar att din fps kommer att falla när du dyker in i områden som tar mer av din dator. Stora öppna platser till exempel. Och med MP antar jag att han menar att det kommer att droppa ännu mera i multiplayer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Vart kan man hitta systemkraven? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Vart kan man hitta systemkraven? På baksidan av fodralet !!! Eller här Minimum requirments: windows: 2000/xp/me/98 processor: 1,2 Ghz Memory: 256 ram Graphic card: Directx 7 level graphics Hard drive: 4,5 GB other: DVD-rom drive/internet connection ! Det är minimum Ps Man kan spela utan att vara uppkoplad jag spelar iaf inte online Ds Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts