Jump to content

Låt som borde varit med

Recommended Posts

• Inlägg 56
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det var nog ett svårt urval, man fick ju bara välja mellan 1987 och 1992, och dom tog dem bästa banden på den tiden och tog det bandens bästa låtar. Det fanns ju inte så myckat band att välja bland om man gämför med Vice City. Det kunde dom välja mellan 1980 och 1986 och då fanns det väldigt många band och välja bland.

Sen fanns ju K-DST också en rockkanal så det vart ju ännu svårare. Men sen tycker jag faktist att det är bättre låtar på RadioX än på Vice City.

RadioX har bara stora namn, dom minst populära banden är ju t.ex L7, Faith No More och Jane's Addiction och är det några dåliga band?

Men Vice City hade ju ännu mer låtar som inte är så populära nuförtiden t.ex Alcatrazz, Loverboy och Autograph, vilka är de?

Men jag gillar ändå VRock mycket bättre p.g.a Laszlow och Too Young To Fall In Love med Mötley Crüe

Några kända grupper från Vrock:Slayer,Anthrax,Iron Maiden,Ozzy Osbourne,Mötley Crue,Judast Priest,Megadeath,Twisted Sister...

Och hur många från SA 3st??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några kända grupper från Vrock:Slayer,Anthrax,Iron Maiden,Ozzy Osbourne,Mötley Crue,Judast Priest,Megadeath,Twisted Sister...

Och hur många från SA 3st??

Jag ser inte Slayer eller Twisted Sister som någon känd rockgrupp.

Men RadioX har många:

Guns N' Roses

Ozzy Osbourne

Depeche Mode

Soundgarden

Rage Against The Machine

The Stone Roses

Alice In Chains

Primal Scream

and m.f

Alla dom banden hör man ju på Rock Klassiker varje dag

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dåligt att bara "I dont give a fuck" var med från Tupac. 2paclypse now var ju släppt då, och en låt kommer med från honom och typ massvis med ice cube? NWA, dre, snoop dogg? Tupac var ju bra mycket kändare.

Edit: Hrm...Ja, han blev det i alla fall.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dåligt att bara "I dont give a fuck" var med från Tupac. 2paclypse now var ju släppt då, och en låt kommer med från honom och typ massvis med ice cube? NWA, dre, snoop dogg? Tupac var ju bra mycket kändare.

Edit: Hrm...Ja, han blev det i alla fall.

Håller med dig, det var 3 stycken Dre låtar med :'( , hade gärna hört mer av Tupac. Jag hade gärna vela hört mer Compton's Most Wanted också, Hood Took Me Under är skitskön (w00t)

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktist kollat runt lite på nätet.

Smash Mouth:s första skiva kom 1997, så det skulle vara lite svårt att höra på den om San Andreas utspelar sig 1992

Smash Mouth har (iaf vad jag har sett) aldrig gjort en låt som heter Hey Now You're A Rock Star (w00t)

Laddar ner den just nu. Om du såg på Rat race igår så kan jag tala om att det är låten som de spelar i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med dig, det var 3 stycken Dre låtar med :'( , hade gärna hört mer av Tupac. Jag hade gärna vela hört mer Compton's Most Wanted också, Hood Took Me Under är skitskön (w00t)

Ja vafan hiphopen dom hadde med va fan whered de kunde vart mer kända låtar de finns massor att välja bland snoop,dre,tupac osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Smash mouth- Hey now your a rock star. Lungt skön låt.

Deras Astro Lounge-album är lätt ett av de bästa ihopsatta skivorna jag någonsin hört. Men som sagts i tråden, det är svårt att höra låtar som inte gjorts ännu =)

Låten heter för övrigt "Allstar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Svenne = Oskuld, så då tycker du att Hårdrockarna är dagens oskulder??

Nja, han har nog blivit infekterad av dagens "rinkebysvenska", där svenne är som ett nedvärderande ord till en svensk? Eller ja, samma sak som vissa kallar utlänningar för "turkjävel".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nirvana, det var ju fan då dom var som störst. dom hade passat in perfekt på radio x

alla har sagt dom redan men ändå, metallica

nåt med ac/dc på k-dst hade vart bra :wub:

straight outta compton & fuck tha police borde fan vart med på radio los santos :)

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor