Ronin Skrivet 7 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 (redigerad) Jo, det är så att jag ska göra ett skolarbete om våldsamma spel. Det ska vara inriktat på Grand Theft Auto spelen. Jag behöver eran hjälp här... skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa till. Iallafall, länka massa olika sidor om all kritik mot våldsamma spel, helst Grand Theft Auto spelen, både ur politiska och andra synvinklar. Länka också om det där fallet i USA då han snubben sköt ner tre poliser och andra liknande fall. Spelar ingen roll om sidorna är på svenska eller engelska, fixa bara fram massa länkar. Tack alla Gtasajten-gossar/gossor Redigerad 7 maj, 2005 av SSL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
m0rd0r Skrivet 7 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 Jag gör också ett skolarbete om våldsamma spel Men kolla på Fair play, där finns lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 7 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 Jag gör också ett skolarbete om våldsamma spel Men kolla på Fair play, där finns lite Okay, hehe, thanx määän Ska kolla in sidan aldelles strax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 7 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 Ont om fakta. Tråden har haft fyrtio visningar och endast ett svar... vad är detta? Behöver länkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 7 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 Spela GTA spelen lär väl vara rätt bra? Skapa sig en egen uppfattning om hur våldsamt det är och ge en kommentar till detta. Sedan så säger du bara att källan är GTA San Andreas typ eller något. Du kan ju även jämföra de olika spelen inom kategorin våldsamhet och även jämföra GTA spelen med andra spel. Tex The Getaway och Mafia och dessa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 8 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Jo, det låter vettigt. Men jag vill ha med saker som "konsekvenserna" av att spela "våldsamma spel." Om någon har läst på något ställe om det där fallet i USA som jag nämnde tidigare. Eller om någon har läst om att politiker funderar på att bojkotta GTA från spelmarknaden eller nått sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Om du vill ha ett väldigt våldsamt och blodigt spel, skriv om Postal2 eller Postal Och såklart är det Rockstar som har gjort det, det har varit i rättegång det ochså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 8 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Om du vill ha ett väldigt våldsamt och blodigt spel, skriv om Postal2 eller Postal Och såklart är det Rockstar som har gjort det, det har varit i rättegång det ochså. Hehe Jo jag vet det där om Postal spelen. Det var mycket om det på nyheterna. btw... såg du Cheaters igår? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Lira några våldsamma spel själv, tänk efter hur de påverkade dig, typ humör och så medans du spelade. Vad du tyckte om spelen med mera med mera. Därefter är det ju bevisat att det bara är personer som har psykiska/mentala skador eller vad tusan man ska kalla det som blir typ insane och går och skjuter ihjäl sjuttioelva lärare en lärarinna och tretton ungar.... ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Om du vill ha ett väldigt våldsamt och blodigt spel, skriv om Postal2 eller Postal Och såklart är det Rockstar som har gjort det, det har varit i rättegång det ochså. Nej. Utvecklaren till Postal heter såvitt jag vet "Running with scissors" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 (redigerad) Nej. Utvecklaren till Postal heter såvitt jag vet "Running with scissors" Helt rätt Redigerad 8 maj, 2005 av Zack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Sprid inga falska rykten om GTA spelen bara såsom att folk går ut och skjuter efter att ha spelat m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 8 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Aight... vet. Men har ni inga bra länkar som man kan använda sig utav? Fortfarande ingen som länkat nått... komigen grabbar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 (redigerad) Hittade en länk när jag sökte på lite på Google.. vet inte riktigt om det är om dom ämnena.. Här är en.. Hehe vet inte men här är lite jag såg på en sida *Dataspel – en sammanfattning av riskerna Att spela våldsamma data- eller TV-spel kan uppmuntra till aggressivt beteende. *I dataspel kan man bli mer än enbart åskådare till våld; de är utformade så att man skall känna sig som deltagare. *För lättpåverkade personer kan spel sudda ut skillnaden mellan verklighet och fantasi. *Precis som ett missbruk kan spelande av dataspel leda till att man försummar viktiga skyldigheter och relationer. *Spel kan stjäla den tid som barn bör ägna åt viktigare saker, till exempel studier, umgänge med andra och meningsfulla lekar. *Långvarigt stirrande på skärmen kan leda till överansträngning av ögonen. Brist på motion, som kan vara ett resultat av att man spelar dataspel, kan leda till kraftig övervikt. *Dataspel kan stjäla vår tid och våra pengar. Redigerad 9 maj, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 9 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Äntligen någon som hjälper till. Glockalnet, tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Äntligen någon som hjälper till. Glockalnet, tack så mycket Np Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts