Hultenius Skrivet 29 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2002 Jag tycker det är konstigt att ingen tagit upp det men man måste ju vara 18 år för att handla på CDON Jag märkte det just nu när jag skulle handla där (fick en fri frakt kod i julklapp av CDON ). De flesta här måste alltså ha sina föräldrars tillstånd och personnummer för att kunna handla... inte alls bra för webshopen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 29 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2002 jäkligt dumt me 18 gräns på att köpa saker från cdon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 29 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2002 aj då... undra vart dethär ska sluta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 29 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2002 Fuck the moraltanterna!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 30 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2002 Fuck the moraltanterna!!! Håller med till 10000000000000000000000000000000000000000000000%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 30 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2002 Kan inte dom fuck*ng moraltanterna sluta lägga sig i..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Riichard Skrivet 30 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2002 Det är ju inte CDONs fel att de är så, de är ju typ politiker som satt den gränsen på spelet. Det är 18 år på SIBA eller POWER eller va man nu annars köper sitt spel. Men visst de är sjuuuukt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2002 Det är ju inte CDONs fel att de är så, de är ju typ politiker som satt den gränsen på spelet. Det är 18 år på SIBA eller POWER eller va man nu annars köper sitt spel. Men visst de är sjuuuukt! Du får ursäkta att jag fann meningen lite rolig....politiker....hehe....dom har nog inte tid med det!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Riichard Skrivet 31 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2002 Hmmm... de finns 349 heltidsanställda politiker i Sveriges Riksdag... Deras uppgift är att stifta nya lagar så visst ha de tid. Men de är inte de som beslutat om denna lagen.. tror jag inte iaf antar att de är nån sorts myndighet. Men de är visserligen en form av politiker de med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 12 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2003 Hmmm... de finns 349 heltidsanställda politiker i Sveriges Riksdag... Deras uppgift är att stifta nya lagar så visst ha de tid. Men de är inte de som beslutat om denna lagen.. tror jag inte iaf antar att de är nån sorts myndighet. Men de är visserligen en form av politiker de med. du verkar ha koll på d där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fruxo Skrivet 31 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2003 Antar att denna topic är rätt utagerat, men ville bara påpeka att man i Sverige måste vara 18år för att skriva under ett kontrakt. Vad som räknas som kontrakt är alla juridiskt bindande dokument. En order och ett kvitto är former av bindande dokument, så alltså måste man vara 18 år för att handla. Nu är detta ingen lag som folk bryr sig om i allmänhet, men i just det avseendet med butiker på Internet så är det något man tagit till vara från butiksägarnas sida. Man vill helt enkelt inte ha arga mammor som kommer klagandes när deras ungar köpt upp sin månadspeng utan deras tillstånd, något som ju då också är olagligt. Det är även av denna anledning vissa butiker inte säljer "våldsamma" spel till mindreåriga. Man är tvungen att ta emot returer om föräldrarna skulle komma in med varan. Oavsett hur repig och använd den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 31 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2003 Jag tycker det är konstigt att ingen tagit upp det men man måste ju vara 18 år för att handla på CDON Jag märkte det just nu när jag skulle handla där (fick en fri frakt kod i julklapp av CDON ). De flesta här måste alltså ha sina föräldrars tillstånd och personnummer för att kunna handla... inte alls bra för webshopen... jag fick handla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 31 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2003 En order och ett kvitto är former av bindande dokument, så alltså måste man vara 18 år för att handla. Så du menar att jag var olaglig för typ en vecka sen när jag handlade kläder? Oj shit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts