Jump to content

Vilket Instrument Spelar Ni?

Alpha
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Spelar bas har spelat gitarr i cirka 1 år och började spela "bas" i januari. jag har ingen bas än så jag plinkar på min akustiska gitarr. <_<

Jag har ett band där jag spelar bas! -_- fast på repen så kör jag på en 4 strängad elgitarr. :ermm:

Ska köpa en bas när jag får pengar och jag hoppas att det e snart! -_-

Ni som har band vad heter bandet och vad kör ni för stil?

Vi heter No Options och vi kör Power Metal/Hårdrock som t.ex. Hammerfall, Maiden, Black Sabbath o.sv.

Men jag och trummisen ska göra ett new age projekt snart och då ska vi typ köra lite soad o.sv. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har spelat akustisk gitarr sen jag var runt 12, började med elgitarr för 2 år sen.

Jag och några polare har försökt starta ett band fast vi repar nästan aldrig så det är inte så värst seriöst. Vi spelar metal med inslag av lite punk, garage-metal skulle man kanske kunna kalla det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ Epiphone eller Squier. Skitbra förstagitarrer kan jag låva.

Squier duger knappt som förstagitarrer egentligen, förutom 20-dollarsguror på Wal-Mart är Squier det sämsta man kan ha.

Ibanez gör högkvalitétsnybörjargitarrer, och J&D är rätt ok. Har spelat på en sådan, var inget märkvärdigt dåligt med den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kanske menade "dubbla priset"?

En J&D kan du köpa på hobbex för 2000.

Skaffa nåt av de riktiga märkena. Typ Epiphone eller Squier. Skitbra förstagitarrer kan jag låva.

Jag har en epiphone special-II, ingen supergitarr, men den duger gott för en nybörjargitarr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor