m0rd0r Skrivet 5 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 När man ska lägga till texturer på vapnet, hur ska man göra då? T.ex. den här bilden: Om jag vill ha en textur till kolven, ska man då klippa ut kolven som finns på bilden och göra den till en textur? Eller hur ska man göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 5 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 Ta en titt på min S2a så ser du iaf hur en textur bör se ut. Men det är väl iaf så ungefär man ska göra. Man klipper ut och sen "klistarar" man på det på 3d-modellen. Tänk på att bilden ska ha "the power of 2". Vet inte hur man brukar säga det på svenska. Men en textur ska iaf vara 32x32, 64x64, 128x128, 256x256, 512x512 eller 1024x1024. Eller tillomed större eller mindre, men du borde förstå vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
m0rd0r Skrivet 5 maj, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2005 (redigerad) Ok. Så om jag klipper ut kolven och sparar den som 512x512 i photoshop, hur gör man då så att den passar exakt med 3d modellens kolv? Och ska man ha nån bakgrundsfärg eller ska det vara genomskinligt? Redigerad 5 maj, 2005 av m0rd0r Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts