Jump to content

Texturer


m0rd0r
 Share

Recommended Posts

Ta en titt på min S2a så ser du iaf hur en textur bör se ut.

Men det är väl iaf så ungefär man ska göra. Man klipper ut och sen "klistarar" man på det på 3d-modellen.

Tänk på att bilden ska ha "the power of 2". Vet inte hur man brukar säga det på svenska. Men en textur ska iaf vara 32x32, 64x64, 128x128, 256x256, 512x512 eller 1024x1024. Eller tillomed större eller mindre, men du borde förstå vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Ok. Så om jag klipper ut kolven och sparar den som 512x512 i photoshop, hur gör man då så att den passar exakt med 3d modellens kolv? Och ska man ha nån bakgrundsfärg eller ska det vara genomskinligt?

Redigerad av m0rd0r
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...