vinnecool Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 (redigerad) Så det kanske var någon i din familj som skojade med dig? Nej, jag var ensam hemma förutom farsan o morsan som slocknade vid åtta!! ( ) Redigerad 16 juni, 2005 av vinnecool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 19 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2005 Fan, jag måste bara berätta om det här! Inatt vaknade jag helt utan anledning och kollade ut genom fönstret. Gissa vad jag ser? En stor människa långt bort mot mina grannars hus som långsamt svävade mot mitt fönster! Det vardet värsta jag varit med om! jag bara låg ner och halvgrinade mig till sömns! Första gången jag grinat på nästan ett år! (eller mer, kommer inte ihåg) Har för mig att jag skrek också... Fyfan, det var vidrigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 OMG, jäklar vad grymt med ett kort på det OFF TOPIC: VinceCool: ''Go to the cabin in the Fisher's Lagoon when it is raining and wait inside. You will hear someone say "Piggy" outside. If you go outside he is walking towards you, clutching his chainsaw.'' Du pratade om att du tyckte du hörde en röst där, och jag vet att ditt ps2 var konstigt då. Men endå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Min mamma och farmor har sett spöken!!! Om ni har varit i Gävle så finns det ett hotell som heter Winn. Där har min mamma sett ett spöke, eftersom hon har jobbat där. Min farmor jobba på nått museum som är ett slott. Där spökade det oxå. Min kusin har bott på nått spökhotell, hon kunde inte sova p.g.a alla spökena. Blir ju lite scary fan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Haha, värsta Hedesunda-myten. Häftig dock. Bor oxå i Hedesunda!!! Händer konstiga saker här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 (redigerad) Har nån i eran familj dött? Blir galen av den här tråden. Känns som om jag är iaktagen då jag skriver här, sen känns det obehagligt. Men nåt driver mig till att skriva här endå. Min faster dog för 4,5 år sedan. Jävligt äckligt för när jag är på ett ställe så trycks handtaget ner på en dörr och det smäller i dörren. När man öppnar är det ingen där. Redigerad 20 maj, 2005 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dobermannen Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Jag tror på andar ock spöken men inte utomjordlingar och sånt skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 (redigerad) Min faster dog för 4,5 år sedan. Jävligt äckligt för när jag är på ett ställe så trycks handtaget ner på en dörr och det smäller i dörren. När man öppnar är det ingen där. Är det in till dit Garage eller? för isånafall har du berättat det för mig Edet: detta hände igår då, jag kom hem från min brorsa(hade ätit pannkakor där) och tänkte sätta mig vid datorn, då liksom åkte data stolen bort från mig helt plötsligt, vart skit rädd och gick och la mig. Redigerad 20 maj, 2005 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2005 Min faster dog för 4,5 år sedan. Jävligt äckligt för när jag är på ett ställe så trycks handtaget ner på en dörr och det smäller i dörren. När man öppnar är det ingen där. Tryck på "EDIT" istället för att posta tre gånger i rad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 21 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2005 Är det in till dit Garage eller? för isånafall har du berättat det för mig Edet: detta hände igår då, jag kom hem från min brorsa(hade ätit pannkakor där) och tänkte sätta mig vid datorn, då liksom åkte data stolen bort från mig helt plötsligt, vart skit rädd och gick och la mig. Hände en gång då jag satt vid datorn att en vind dörr öppnades, tvivlar på att nån lämnat den öppen eftersom att mina föräldrar är mycket noga. Hjärtat for upp i halsen på mig, och jag rykte till mig min tröja och sprang ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 16 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2005 Hmm, ganska gammal topic, men den åker upp ändå för att undvika onödiga topics. Jag undrar om någon har nån ny sida med brevet dom pratar om här. Det verkar intressant.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chucky_4 Skrivet 16 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2005 Hittade den här spökberättelsen på en sida (själv tyckte jag att den var läskig): En kväll när jag var helt ensam hemma för mamma skulle på en spelning i helsingborg hände detta. Jag var uppe till klockan.. ja den va väl runt elva tolv. Jag släckte överallt och gick och la mig i sängen. Jag som brukar ha väldigt lätt för att sova vände och vred på mig och kunde verkligen inte sova för hela sängen var jättekonstig. Sen vände jag mig om och jag kände en kall smekning på min kind. Jag blev alldeles skräckslagen och hoppade upp ur sängen. Och då såg jag hur sängen och täcket rörde på sig som att någon var där. Så jag lyfte snabbt på täcket för att kolla att inte de var katten. Men av min förskräckelse var det en människoformad eller vad man ska kalla de "grop" i sängen och det var iskallt. Jag blev först alldeles förlamad och sen sprang jag runt och tände överallt och ringde mamma och bad henne komma hem direkt. Jag väntade i 2timmar på mamma UTANFÖR huset.. Jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Vi har flyttat till ett annat hus nu för att andra konstiga saker också hände. Men i vårt nya hus är det inte heller så lungt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 (redigerad) FY FAN!! Nu får jag svårt att sova igen, av denna tråd. :'( även om jag gillar den Redigerad 17 juni, 2005 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 FY FAN!! Nu får jag svårt att sova igen, av denna tråd. :'( även om jag gillar den Ja man blir nyfiken, men man vet ändå att det är lite läskigt Tyckte det var riktigt äckligt när jag hade kollat på dom där filmerna om spöken på den där hemsidan som någon hade postat tidigare i denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Beteckning för poltergeists är RSPK - Reccurent Spontaneous Psycho Kinesis. Poltergeist är ord för knackandar eller bullergastar. Dessa spökerier kännetecknas av ljud av olika slag, t.ex. knackningar, gråt, skrik, tunga steg Dörrklockor kan aktiveras genom statiska vågor precis som billarm kan gå igång till utan orsak. Mysterier med dörrar som låst sig av sig själva, fönster som flyger upp, tavlor som hänger sig snett kan vara typiska indikatorer på jordskorpans rörelser. sådana rapporter tas upp av seismologer och är känt hos dessa som diagnostik. Dessa uppenbarelser har visat mig att inte allt kan förstås av sunt förnuft, alldaglig logik utan denna gömda kunskap kan hittas av en disciplinerad tradition av repeterad mental träning, också kallad utbildning eller lärdom. Men när man studerar dessa fenomen under lupp framgår det att inte alla dessa fenomen lyder under våra fysiska lagar. Tex hur kan vissa objekt vissa av dem väldigt tunga och gjorda av icke magnetiska material levitera, hur kan sten eller porslin fatta eld, virvlar i vatten uppstå utan orsak. Man vet att poltergeist fenomen uppstår i elektromagnetiska brännpunkter, men var kommer kommer våra kända fysiska lagar in? Ett intressant forum. http://www.kvaser.net/spoken%20och%20vasen.htm Kommer de exprimentella upptäckterna av John Hutchison, en elektromagnetisk pionjär i British Columbia Canada in. För vad han har upptäckt visar utan tvekan att poltergeist aktiviteter är elektromagnetism. http://www.fragaprasten.nu/html/f_anglar.htm (Frågor och svar) Filmer: http://www.jkcinema.com/gamesmov.asp?type=5 Vad tror ni allt har för förklaring? Finns andar eller inte? Är du/ni rädd för dom? Har det hänt dig nåt konstigt? Vill du att det ska hända dig nåt ''konstigt''? Hoppas fler visar intresse, skulle vara kul. Lite mer filmer ochså. Ett av dom vanligaste ''symboler'' för att hålla andar borta. Man kan även locka till sig dom genom att säga olika saker, villket inte är lätt. Beror poltergeist BARA av elektromagnetism eller nåt mer, som nån ande? Redigerad 19 juni, 2005 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Fottade tåg med hemulen. was is das? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 (redigerad) Liknar ett jetpack! Såg ni inte den(eller ska man säga han/hon/dom/de?) när ni fottade? Redigerad 26 juni, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Ser ut som en papperskorg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Liknar en bläckfisk, som flyger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 26 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2005 Såg ni inte den(eller ska man säga han/hon/dom/de?) när ni fottade? Vi såg den inte. Jag såg den först när jag kollade hur de blev i telefonen. blev chokad. men ändå glad för jag har alltid trott på de övernatutrlinga @GTA3 freak: Papperskorgarna är gråa, och bakom. å inte lika spretiga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts