Jump to content

Andar/spöken

Guest Cyper
 Share

Tror du på övernaturliga saker? (tex,ufon,andar/spöken)  

132 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Guest Cyper
Vote:Nej

Sånt tramms :lol: .

Det är mäniskor som för länge sedan bärretade för sina barn som blev rädda och bärattade vidare till en kompis,osv,osv.

Det är min mening.

Ja, så är det. Men det är knappast tramms, det finns mycket bevis

på att andar existerar, film,bild och framför allt människor. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, så är det. Men det är knappast tramms, det finns mycket bevis

på att andar existerar, film,bild och framför allt människor. :lol:

Det finns precis lika många bevis över hur Gud existerar... I alla religioner. Är tron stark nog så tror man ofta på att det som händer är värre än vad det är. De flesta spökhistorierna är komna av kristna för att skrämma sina barn till att göra det som är rätt. Till exempel "Gå inte ut i skogen där finns det spöken" eller "Döda inte en man för då hemsöker hans ande dig".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns hur många berättelser som helst!

Visst, naturligtvis är inte alla berättelser sanna. Men jag tror inte min mamma skämtar när hon pratar med mig nu när jag är snart 15 år, om sin första gång hon såg ett spöke/ande eller vad man ska säga det....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper
Han är väck... Men han har varit borta längre och sedan kommit tillbaka... Underligt nog så är det oftast när jag har massor av läxor oxh alldeles för lite fritid... Skumt sånt där

Synd, jag vill se han på bild, eller hälst FILM. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Har varit med om nåt konstigt idag. När jag satt och spelade på datorn så var det som om nåt/gågon flytade min fot ca 10-13 cm åt vänster. Jag blev lite cockad, och tänkte vad det kunde ha varit. Men jag kom inte fram till nåt. Jag fick en kännsla av att jag domnade bort, när jag märke att foten hade flytats kännde jag mig konstig.

Nån minut senare ringde telefonen. Min morsa svarade, sen hörde jag hon säga ''hallåå??''. Sen as hon till mig, ''är det du erik?'' sen sa jag ''va?''.

Då la hon på luren, och jag frågade vem som ringde, då sa hon ''Vet inte, trode det var du, eftersom jag hörde min egen röst när jag pratade.'' Nr:et som ringdes var skyddat. Vet inte om detta hör ihop, men det var konstigt. Som om nån några ringde till OSS i vårat hus, villket inte går.

:D

Edit: Ledsen för dubbel inlägg. :P

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har hört en snubbe berätta förut. Han sa att han hade suttit vid datorn hela natten, och ingen var hemma. Hans syster var på semester, och hans mamma och pappa hade sovit nån annanstans. På 06.00 skulle han strax gå och sova. Vet inte om det var nåt mörkt, minns inte om det var sommar eller vinter han sa. Men i alla fall, han ska stänga av datorn, och när den stängt ner sig och så blir skärmen svart. Sedan sa han att han nånting speglade sig i datorskärmen. Han såg igenom det. Han svimmade direkt, med huvudet dunkat ner på tangentbordet. Han sa även att han känt andetag i nacken ett kort tag tidigare. Men han trodde det var nåt fönster som stog öppet. Sen när hans mamma kommer hem senare på dagen och väcker honom, så har han haft huvudet på tangentbordet i 6 timmar eller nåt, och sen så hade han ett sår i pannan, antagligen gjort av att han dunkade ner med huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper
Jag har hört en snubbe berätta förut. Han sa att han hade suttit vid datorn hela natten, och ingen var hemma. Hans syster var på semester, och hans mamma och pappa hade sovit nån annanstans. På 06.00 skulle han strax gå och sova. Vet inte om det var nåt mörkt, minns inte om det var sommar eller vinter han sa. Men i alla fall, han ska stänga av datorn, och när den stängt ner sig och så blir skärmen svart. Sedan sa han att han nånting speglade sig i datorskärmen. Han såg igenom det. Han svimmade direkt, med huvudet dunkat ner på tangentbordet. Han sa även att han känt andetag i nacken ett kort tag tidigare. Men han trodde det var nåt fönster som stog öppet. Sen när hans mamma kommer hem senare på dagen och väcker honom, så har han haft huvudet på tangentbordet i 6 timmar eller nåt, och sen så hade han ett sår i pannan, antagligen gjort av att han dunkade ner med huvudet.

Jävlar, undrar vad det var som speglade sig i datorn. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var vidrigt om jag ska vara ärligt.

Jag som ska vara ensam hemma i en månad nu i sommar... ska ha en SPAZ 12 till hands. Om något flåsar mig i nacken så flåsar jag tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper
Det var vidrigt om jag ska vara ärligt.

Jag som ska vara ensam hemma i en månad nu i sommar... ska ha en SPAZ 12 till hands. Om något flåsar mig i nacken så flåsar jag tillbaka.

Vad tror du om min ''historia'' eller vad man ska säga. Tycker det var lite obehagligt. :D

Edit: Mitt hjärta hoppade nyss upp i halsen på mig. skrämen tvär stängdes av, ph34r: Fast det lär vara pga, jag slagit på den ett dussintal gg.

Redigerad av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tror du om min ''historia'' eller vad man ska säga. Tycker det var lite obehagligt. :D

Edit: Mitt hjärta hoppade nyss upp i halsen på mig. skrämen tvär stängdes av, ph34r: Fast det lär vara pga, jag slagit på den ett dussintal gg.

Hahaha, okay :P

Jo, din berättelse var också scary

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har någon här varit med om något konstigt.? :D

Jag var med om en jävligt konstig grej.

När jag var mindre så satt jag och spelade datorspel med mina 2 kusiner, mamma kom och satt vi skulle äta, så vi stack till köket. När vi kom tillbaka så klickade vi på spelikonen igen (Vi hade avslutat spelet) men då stog det "Please put in the correct CD-Rom" och när vi öppna cdläsaren låg ingenting i, så vi letade som fan efter skivan och fann i den i bokhyllan som låg 3 meter bakom :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch, jag såg filmen på första sidan. Efter det tror jag att spöken ska komma fram närsomhelst, varsomhelst :'(

Mina kusiners morsa var på nån spå-grej för ett tag sen (någon vecka).

Det var nån grupp-grej och det var flera som satt där i tältet eller vad det nu var.

Spåtanten började med att säga: "Jag har kontakt med någon." Och så pekade hon på mina kusiners mamma och sa: "Det är en lång och reslig karl."

Då trodde hon att det var hennes pappa.

Det stämde inte, så spåtanten fortsatte att beskriva mannen. Tillslut kom dom fram till att det var hennes morfar.

Morfadern sa saker genom mediet och frågade om hon hade några barn och så.

Hennes väninna var med och spelade in allt..... Väldigt, väldigt läskigt...

Min morsa har träffat ett spöke en gång, ett snällt spöke.

För flera år sen, hon bodde med sin syster eller något sånt, men hon var ensam hemma den natten.

Så hon gick och la sig i sitt rum, huset stog bredvid en kyrkogård...

Hon släcker och hör efter ett tag steg i trappan...

Paralyserad som hon är kan hon inte röra sig.. Hon hör att stegen kommer ner för trappan och in i rummet...

Anden, eller vad det nu var, satte sig vid fotändan på sängen och...

...morsan känner att det inte är någon fara och somnar. Så skönt har hon aldrig sovit förut..

Riktigt läskigt!

Andarna VET, om personer är redo att få kontakt med någon från "Den Andra Sidan"...

För mig har det inte hänt något konstigt..

Det kan väl knaka i golvet ibland utan vidare, men det är ju naturligt att det gör. Men man blir lite rädd :D

@Weener: den har jag hört förut! WHAAA, deja-vu!! :P

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Cyper

Min syrra (som är 25 år) har varit med om en sak som påminner lite om det du sa.

Min brors och syrras pappa hade dött för ett tag sen. Alltså, det är bara halv-bror och halv-syrra till mig. Men i allfall, så hade min syrra gått och lagt sig, inte långt efter pappan's död. Plötsligt, var det som om nån/någon satt sig på kantenav sängen, alltså den trycktes ner. Kan det vara pappan?

Jag som fick för mig att min fot förflytades, sedan var det som om jag inte kunde behärska tiden, den rusade fram. Ett telefon samtal där min mamma hörde sin egen röst i telefon, som ett eko. Senare när jag spelade, var det som om jag ''flöt'' in i spelet, och tillslut märke jag hur länge jag hade suttit vid datorn.

Andar som hör till familjen eller nåt annat, visar sig för att dom är missnöjd, eller att dom verkligen älskar nån/några i famlijen. Usch, när jag har skrivit i den här topicen får jag ryssningar.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor