CurunirOfValinor Skrivet 2 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 (redigerad) Jag vaknade en gång utav något tilltalande grönaktigt, eller det var gult, eller grönt... eller jag menar gult... eeh, ljus. Som strålade genom mitt sovrumsfönster. Klockan var 04:20 i november månad år 2003... minns det som om det var igår. En skugga kom mot mig och jag kände mig hjälplös i sängen där jag låg, kunde varken röra benen, armarna... jag kunde med andra ord inte alls röra mig. Den skuggan som kom mot mig var inte svart... utan till min oförklarliga förvånad var grön... med färgen av gul... eller den... eeh... var grön. Skuggan kom allt närmare längs väggen till sängen där jag låg i ett hjälplöst tillstånd... jag tänkte inte alls i den stunden, allt var så tyst, det var så tyst men det jag såg skulle inte varit ljudlöst om det hände någon annan gång då någon annan skulle kunna vittna det. Glaset gick sönder, jag såg allt, men till min enorma förvånad så kom det inte något ljud. Det var som om att jag levde i vakuum just för tillfället. Det kändes som om att jag levde i en miljö där inte en enda ljudvåg skulle kunna nå ett öra. Sedan när skuggan väl kom fram till mig så försvann den snabbt utåt, bort mot den trasiga fönsterrutan. Jag tänkte fortfarande inte, men allt var så värkligt. Kan fortfarande sitta i uppe i nätterna och undra för mig själv... fundera försiktigt... var det en dröm? En dröm lär det aldrig ha varit, det var så verkligt, men endå inte. Glasrutan var ju sönder, det vittnade alla som såg den ligga i splitter på marken samma eftermiddag. Det var något som besökte mig den mörka natten. Är jag paranoid? Eller är jag bara en människa med fungerande sinnen? Det kanske besöker mig igen, återstår att se... Det kan ha varit så att du halvsov eller något sånt och att musklerna inte hade börjat fungera igen (då man sover så blir ju musklerna förlamade typ och ibland då man vaknat (kanske skulle vara att man vaknade under något speciellt sömnstadie eller något sånt) så har dem inte hunnit börja fungera än). Fast vem vet? Edit: Borde aldrig ha gått in i den här tråden, nu kommer jag kolla bakom mig emellanåt bara för att vara säker på att inte något spöke står bakom mig. Redigerad 2 juli, 2005 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2005 Borde aldrig ha gått in i den här tråden, nu kommer jag kolla bakom mig emellanåt bara för att vara säker på att inte något spöke står bakom mig. . w0rd kul o kolla i den här tråden.. men samtidigt blir de läskigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 3 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2005 Det hände mig också att jag vaknade, fast jag kunde inte röra mig...alls!! Kände mig förlamad. Men efter en stund så kunde jag rulla i sängen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts