Jump to content

Gaaaah!"

Recommended Posts

Ok,det går inte att starta san andreas cdn längre, (har inte gått på ett halvår, men nu vill jag spela, SPELA!) det står"cannot load the san andreas disc" eller något sånt, men den laddar allting och det är när den ska starta själva spelet som den hakar fast.

irriterande! Vad kan jag göra? Är det bara slänga och börja om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerara andra spel på ditt PS2?. Det kan ju vara så att PS2:an är för gammal, jag hade samma problem förut.

Jag ringde någon PS2 support för hjälp och dom sa att man skulle behöva dammsuga PS2:an, om inte det funkar kan man lämna in den på lagning.

Fast det kostar mycket pengar, då är det billigare att köpa en ny.

För jag tror det är så att ditt PS2 kan vara lite för gammalt för San Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fungerara andra spel på ditt PS2?. Det kan ju vara så att PS2:an är för gammal, jag hade samma problem förut.

Jag ringde någon PS2 support för hjälp och dom sa att man skulle behöva dammsuga PS2:an, om inte det funkar kan man lämna in den på lagning.

Jag köpte mitt PS2 när det kom ut, så tror inte GTA:SA är för nytt för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående dammsugningen, det brukar aldrig hjälpa...

Om man vågar/vill så är det bättre att öppna playstationet, plocka isär locket till cd romen och tvätta av linsen med en topz...

Jag fick samma svar av en spelaffär förut, jag dammsög som en tok men inget hjälpte, så ja slet sönder playstationet o tvätta rent lasern iställe, fungerar perfekt nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Angående dammsugningen, det brukar aldrig hjälpa...

Om man vågar/vill så är det bättre att öppna playstationet, plocka isär locket till cd romen och tvätta av linsen med en topz...

Jag fick samma svar av en spelaffär förut, jag dammsög som en tok men inget hjälpte, så ja slet sönder playstationet o tvätta rent lasern iställe, fungerar perfekt nu...

Det funkade inte för mig när jag dammsög, och jag öppnade skiten och tvättade rent med tops. Men det fungerade inte. + att det kan vara farligt att öppna så det är nog inte så smart

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kanske det är så att San Andreas skiva kan vara repig. Men fungerar andra spel?

Japp, alla andra spel fungerar alldeles utmärkt!

Får väl köpa double-pack till xbox då, får att lindra abstinensen man får.

Går det inte att enbart köpa vc till xbox? Är inte så sugen på att spela gta 3...

Förresten, på mitt gamla ps2, så slutade det fungera, då slet jag upp den det första jag gjorde och tvättade rent linsen, och smorde in den "stavan" där linsen åker fram och tillbaka.

Fungerade som en dröm efter det, tills jag tappade den i golvet! /:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, alla andra spel fungerar alldeles utmärkt!

Får väl köpa double-pack till xbox då, får att lindra abstinensen man får.

Går det inte att enbart köpa vc till xbox? Är inte så sugen på att spela gta 3...

Förresten, på mitt gamla ps2, så slutade det fungera, då slet jag upp den det första jag gjorde och tvättade rent linsen, och smorde in den "stavan" där linsen åker fram och tillbaka.

Fungerade som en dröm efter det, tills jag tappade de i golvet! /:

Vet du vad jag tycker du ska göra vinnecool. Du ska skita i massa dyra XBox spel, istället ska du köpa ett begagnat PS2 på blocket (kan kosta mins 500:- om man har tur). Men anledningen till at du ska göra det är att det kommer PS3 snart, och då är det onödigt att bränna pengar på ett nytt PS2. Ha ett begagnat så länge, det kommer varje falll att funka :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor