Jump to content

Persson har talat!

SlewME
 Share

Recommended Posts

I dagens sammhälle kan vem som helst bli stadsminister eller någon annan minister. Det är dåligt. Jag tycker först och främst att såna som kan sin sak ska få ministerposter. Vilket Göran absolut inte kan. Man ska välja dom som är proffs före förevrigtsamatrörerna. Vad gäller stadsministerposten ska en national/civilekonom ha platsen. Och som jordbruksminister en agronom eller lantmästare....

Listan blir lång, så jag ska inte skriva.

Dom som kan bäst ska styra landet, inte vemsomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
I dagens sammhälle kan vem som helst bli stadsminister eller någon annan minister. Det är dåligt. Jag tycker först och främst att såna som kan sin sak ska få ministerposter. Vilket Göran absolut inte kan. Man ska välja dom som är proffs före förevrigtsamatrörerna. Vad gäller stadsministerposten ska en national/civilekonom ha platsen. Och som jordbruksminister en agronom eller lantmästare....

Listan blir lång, så jag ska inte skriva.

Dom som kan bäst ska styra landet, inte vemsomhelst.

Han är inte vem som helst ^_^

Han är tjock.. :o

Inte bara tjock utan även knäpp också, lyssna bara på det här

http://www.webbforum.com/goranpersson .. Det kan ta lite tid att tanka då länken nyss kommit ut på Buzz.bazooka vilket innebär att många tankar.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du, det är en skammlig lön i jämförelse med andra statsledare! Skamlig lön för en så hög position överhuvudtaget! Visste du t.ex att Volvo- chefen tjänar 2 miljoner kronor/månaden.

.lika illa det.. att han tjänar 2 mille/månad.. "man" borde dela ut dom pengarna till arbetarna istället, det är ju dom som har jobbat ihop pengarna.. inte nån kostymnisse som sitter o skyfflar papper..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om t.ex alla Volvos anställda skulle få dela på Volvochefens månadslön skulle dom inte få mycket... Volvo har ca 8500 personer anställda världen över, och säg att chefen tjänar ca 2 miljoner/månaden.

2.000.000/8.500=235.50

Alltså skulle alla Volvo- anställda ha en månadslön på 235.50. Och även om man lägger på det på deras vanliga lön blir det inte mycket påökt. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om t.ex alla Volvos anställda skulle få dela på Volvochefens månadslön skulle dom inte få mycket... Volvo har ca 8500 personer anställda världen över, och säg att chefen tjänar ca 2 miljoner/månaden.

2.000.000/8.500=235.50

Alltså skulle alla Volvo- anställda ha en månadslön på 235.50. Och även om man lägger på det på deras vanliga lön blir det inte mycket påökt. :shifty:

.givetvis skulle dom få pengarna som en lönehöjning.. även om det bara handlar om 235kr/arbetare så är det ändå den enda rättvisa lösningen.. chefen kan få samma lön som arbetarna eftersom han har något sorts ansvar att bära på..

papperskyfflare utan ansvar bör ha mycket mindre betalt än en hederlig arbetare annars..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vem tjänar på det? Chefen får ju extremt sänkt lön, arbetarna får en knappt märkbar höjning.

Jobb som t.ex ingenjör, VD, chef, etc måste ha höga löner. Varför? Jo, dessa jobb är svåra att utbilda sig till, kräver höga betyg mm. Ja, ni fattar. Och eftersom det är svårt att utbilda sig till dom, och sen att dom behövs, så måste dessa jobb vara välbetalda. Varför annars gå en flera års lång utbildning för att få ett jobb med lika hög lön som en städare har? Dessutom behövde städaren bara gå på en kurs i tre veckor. Det handlar helt enkelt om moral och motivering! :shifty:

BTW, ^MeTaNoLiC^, Jag tycker att du ska gå till din chef och be att alla på din arbetsplats ska få dela på hans lön. Jag tror både han och dina arbetskamrater skulle skratta.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vem tjänar på det? Chefen får ju extremt sänkt lön, arbetarna får en knappt märkbar höjning.

Varför annars gå en flera års lång utbildning för att få ett jobb med lika hög lön som en städare har?

BTW, ^MeTaNoLiC^, Jag tycker att du ska gå till din chef och be att alla på din arbetsplats ska få dela på hans lön. Jag tror både han och dina arbetskamrater skulle skratta.

.samhället tjänar på det i form av rättvisa..

för att slippa arbeta som städare..

har ingen chef.. men du har rätt i att dom förmodligen skulle skratta..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fattar jag inte? Arbetarna får ju bara en liten höjning och chefen mycket lägre lön. Ingen skulle villja vara chef på ett företag, eftersom det inte lönar sig. Om alla företag skulle försvinna och därmed jobben. Och eftersom nästan inga jobbar och betalar skatt får man väldigt lite A-kassa.

Och det kallar du rättvisa? Den "rättvisan" exsisterar bara i teorin...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fattar jag inte? Arbetarna får ju bara en liten höjning och chefen mycket lägre lön. Ingen skulle villja vara chef på ett företag, eftersom det inte lönar sig. Om alla företag skulle försvinna och därmed jobben. Och eftersom nästan inga jobbar och betalar skatt får man väldigt lite A-kassa.

Då lever jag hellre i teorin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.klart att folk skulle vilja vara chefer.. makt lockar ju folk..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor