Jump to content

Fel på mod


Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag tankade hem den här modden

och den fungerar med *.txd och *.dff, men när jag gör de övriga inställningarna blir det lite problem.

  • Carcols funkar.
  • Handling.cfg funkar, men överallt där det står 11.00 ska det bara vara en nolla, annars blir det fel.
  • Default.ide är fel, jag vet inte exakt vad som gör felet men även här är det på tok för många decimalnollor ifyllda, exvis 0.990000. Dessutom fungerar precis allt annat när jag tar de moddade filerna o dyl tillsammans med original-default.ide, men när jag tar den moddade hänger sig spelet och det står Unhandled exception.

Vad göra? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett document är trasigt eller nått
Nej, jag fyller ju i siffrorna som står i readme. Testa själva, gör exakt så som det står i readme:n så kommer inget att funka. Om du däremot gör de vettiga förändringar (exvis nollorna) som jag gjorde, funkar allt utom default.ide. Jag har bara testat polisbilen, inte den andra. Kanske borde göra det, men jag vill inte modda för mycket innan jag rett ut de gamla problemen - det kan bli svårt att identifiera dem då.

Förresten - vad gör defaultfilen? Accelerationen och svängradien har förbättrats och förändrats i de övriga filerna, men inte default. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har inte med IMGTools alls att göra, de fungerar utmärkt, utan det är default.ide som buggar sig. Om jag kör med allt moddat (utom den) så funkar det, men inte om jag använder den modifierade default.ide. Jag har lagt in moddar förr, så jag vet vad som används och vilket man ska låta bli. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har inte med IMGTools alls att göra, de fungerar utmärkt, utan det är default.ide som buggar sig. Om jag kör med allt moddat (utom den) så funkar det, men inte om jag använder den modifierade default.ide. Jag har lagt in moddar förr, så jag vet vad som används och vilket man ska låta bli. B)

Jo men i vissa fall är txd'n krävande och då ska man ta rebuild archive så funkar det smart ass:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Jamen txd:n funkar ju, "smartass"! Allting funkar, utom när jag tar den modifierade defaut.ide. Då hänger sig spelet vid c:a 95% laddning, asterisken i windows ljuder och det står "Unhandled Exception", varefter spelet avslutas. Jag har åkt i den svenska bilen och märkt att accelerationen ändrats och allt annat. Men readme:n säger att jag ska ändra på siffror i default.ide, och de siffrorna stämmer inte. När jag ändrar på dem till vad som borde vara rimligt, hänger det sig likt förbaskat.

Men okej, jag kollar ditt förslag. (Tycker ändå att moden borde ändras på gtamods.com...) -_-

EDIT: Nej, det hjälpte inte. Vad som däremot hjälpte var att installera DMagic.... -_- och då fungerade det bra. Det borde skrivas i alla moddars readme att programmet behövs (de som använder det programmet alltså). Jag har en annan fråga, det kanske ska bildas en ny topic men ickespammare som jag är, kommer frågan här:

Kan man ändra i t.ex default.ide en bils identitet mha anteckningar? Till identitet menar jag taxi, polis, ambulans, och så vidare. Jag skulle gärna ändra polmav till polisfordon, vilket gör att jag använder den till att köra omkring och köra Vigilante missions. Eller, ett annat exempel: en bil med många sittplatser som används till ambulans - vilket skule göra att man inte bara kunde skjutsa 3 åt gången?

Går det? Vilken/vilka rader ska ändras? Behöver jag något annat program? Tacksam för svar. -_-

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog säga att du har moddat den för mycke så det har blivit nått fel nånstans i den...

ersätt den moddade med original och gör om. har du dmagicwheel förresten?

Wake up, Doctor Freeman. Wake up and smell the ashes.
(Ersätt Freeman med sajko)

Haha, nä, men kolla posten ovan, jag editerade den. (En halvtimme innan ditt svar, förvisso ^_^ ) Och jag sade just att jag hade kolla på vad som funkade och inte funkade - jag tar alltid en sak i taget om något går fel. Jag slänger aldrig in en mod utan att ha testat den andra. Svara på den andra frågan nu, folks! :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(Ersätt Freeman med sajko)

Haha, nä, men kolla posten ovan, jag editerade den. (En halvtimme innan ditt svar, förvisso ^_^ ) Och jag sade just att jag hade kolla på vad som funkade och inte funkade - jag tar alltid en sak i taget om något går fel. Jag slänger aldrig in en mod utan att ha testat den andra. Svara på den andra frågan nu, folks! :o

¨Men va fan skriver du d med mini text som e meningen att man inte ska se då din idiot

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen txd:n funkar ju, "smartass"! Allting funkar, utom när jag tar den modifierade defaut.ide. Då hänger sig spelet vid c:a 95% laddning, asterisken i windows ljuder och det står "Unhandled Exception", varefter spelet avslutas. Jag har åkt i den svenska bilen och märkt att accelerationen ändrats och allt annat. Men readme:n säger att jag ska ändra på siffror i default.ide, och de siffrorna stämmer inte. När jag ändrar på dem till vad som borde vara rimligt, hänger det sig likt förbaskat.

Men okej, jag kollar ditt förslag. (Tycker ändå att moden borde ändras på gtamods.com...) :o

EDIT: Nej, det hjälpte inte. Vad som däremot hjälpte var att installera DMagic....  ^_^ och då fungerade det bra. Det borde skrivas i alla moddars readme att programmet behövs (de som använder det programmet alltså). Jag har en annan fråga, det kanske ska bildas en ny topic men ickespammare som jag är, kommer frågan här:

Kan man ändra i t.ex default.ide en bils identitet mha anteckningar? Till identitet menar jag taxi, polis, ambulans, och så vidare. Jag skulle gärna ändra polmav till polisfordon, vilket gör att jag använder den till att köra omkring och köra Vigilante missions. Eller, ett annat exempel: en bil med många sittplatser som används till ambulans - vilket skule göra att man inte bara kunde skjutsa 3 åt gången?

Går det? Vilken/vilka rader ska ändras? Behöver jag något annat program? Tacksam för svar. :P

Mm??

vad var det bra för?

:)

cp?

Redigerad av Glockalnet
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, problemet är löst, jag behövde Dmagic, vilket inte stod i readmen. Nu vill jag veta lite annat, kolla min nya fråga istället :shifty: :

Kan man ändra i t.ex default.ide en bils identitet mha anteckningar? Till identitet menar jag taxi, polis, ambulans, och så vidare. Jag skulle gärna ändra polmav till polisfordon, vilket gör att jag använder den till att köra omkring och köra Vigilante missions. Eller, ett annat exempel: en bil med många sittplatser som används till ambulans - vilket skule göra att man inte bara kunde skjutsa 3 åt gången?

Går det? Vilken/vilka rader ska ändras? Behöver jag något annat program?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...