gurfi Skrivet 17 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2005 .mySQL kl. 17:25! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 22 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2005 Kommer troligtvis att bli ett serverbyte istället. Jag beställde en ny server tidigare i veckan och kommer få den snart. Blir perfekt lastbalansering genom att flytta över GTAsajten till den nya servern då GTAsajten slukar lika mycket kraft som alla andra på denna server. Den nya servern har också några fördelar att dra nytta av. Bland annat IRC-support (stackars IRC-botten står på vår gamla server i USA just nu). Mer info kommer senare i veckan. Som alltid vid serverbyten blir det 1-2 dagars draftstopp, inget som går att göra något åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 24 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2005 Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /home/httpd/vhosts/gtasajten.com/httpdocs/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 65 Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/httpd/vhosts/gtasajten.com/httpdocs/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 68 ERROR: Cannot find database ib Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/httpd/vhosts/gtasajten.com/httpdocs/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 101 There appears to be an error with the GTAsajtens Forum database. You can try to refresh the page by clicking here, if this does not fix the error, you can contact the board administrator by clicking here Error Returned mySQL query error: SELECT id, member_id, running_time, location FROM ibf_sessions WHERE id='3a5e427a7932827c4d25114f8798fbbe' and ip_address='82.182.85.248' mySQL error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) mySQL error code: Date: Tuesday 24th of May 2005 07:05:23 PM We apologise for any inconvenience Ploppade upp för nån minut sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 25 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2005 Mysql kl. 09:00-09:02. det va samma sida som kom upp förra gången. (kolla tidigare inlägg). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Mysql igen. hela dagen typ . hur länge kommer det här fortsätta?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Mysql igen. hela dagen typ . hur länge kommer det här fortsätta?? Tills han har skaffat bättre server Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Kommer han nog inte göra.. eftersom han äger servern gtasajten ligger på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Kommer han nog inte göra.. eftersom han äger servern gtasajten ligger på? Nej, han hyr den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Jo, men duh. Jag tror inte har byter till typ web10 när han ändå hyr ett helt webbhotell osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 (redigerad) Neeejj!! GTAsajtens forum är nere! *begår självmord* Stackars server... (och stackars medlemmar...) EDIT: *borta* Redigerad 12 juni, 2005 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Jo, men duh. Jag tror inte har byter till typ web10 när han ändå hyr ett helt webbhotell osv. Sa jag det? Han hyr inte ett webbhotell han hyr server hos http://www.valueserver.de/en/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Men du fattade vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 (redigerad) Men du fattade vad jag menar. Nope, du säger att han ska byta till ett webbhotell och jag säger att han ska byta server... EDIT: Nu ska jag sova, god natt. Redigerad 12 juni, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Sidan var nera flera timmar för mig :'( , började fungera för några minuter sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Never dissapear on me like that again! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Men fan vad irriterande! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Sidan var nera flera timmar för mig :'( , började fungera för några minuter sen... mig med.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Ja, MySQL var nere i går kväll och monitorerna, som fixar allt i 99% av fallen, fungerade inte! Typiskt att det var igår, den enda dagen på flera månader som jag inte var tillgänglig! Och de andra som jobbar med webbhotellet har bara hand om support och utveckling av nya tjänster. Men det jag skrev tidigare gäller fortfarande. En ny server står och väntar och jag kan flytta när som helst, sitter bara och funderar på när det är strategiskt bäst iom att flytten tar 24-48h. Troligtvis blir det denna vecka - innan helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Troligtvis blir det denna vecka - innan helgen. Det känns som att du har sagt det ett tag nu Hultenius. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Ja, MySQL var nere i går kväll och monitorerna, som fixar allt i 99% av fallen, fungerade inte! Typiskt att det var igår, den enda dagen på flera månader som jag inte var tillgänglig! Och de andra som jobbar med webbhotellet har bara hand om support och utveckling av nya tjänster. Men det jag skrev tidigare gäller fortfarande. En ny server står och väntar och jag kan flytta när som helst, sitter bara och funderar på när det är strategiskt bäst iom att flytten tar 24-48h. Troligtvis blir det denna vecka - innan helgen. Vad är det som tar så lång tid egentligen? Att kopira några filer brukar inte ta ett dygn, även om det ganska mycket...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts