gurfi Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 (redigerad) Det meddandet kan inte dyka upp i forumet... Om det tar längre tid än 5-10 sekunder att ladda en sida bör du klicka på reload. .okej. men det där med mysql kom upp i forumet för mig den gången som jag nämde och nu kl. 17:50-17:52. kan göra en printscreen snart, är på en mac just nu och vet inte hur man gör än. editar min post när jag fixat bilden. edit: kan inte fixa en bild. för göra det när jag är på PC:n. Redigerad 6 maj, 2005 av gurfi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2005 Den här rutan kommer upp för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Den här rutan kommer upp för mig .den rutan kommer också fram för mig när jag försöker komma in på gtasajten.com men om jag vill komma in på forumet så och det är mysql-problem så kommer denna upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 9 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2005 Databas problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Igår var det oxå konstigt. Jag ska gå direkt in på gtasajtensforum alltså skriver www.gtasajten.com/forum då kommer jag till den bilden som Gurfi postade. Men sen skriver jag www.gtasajten.com och kommer till vanliiga gtasajten och klickar på forum där så kommer jag in på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 10 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2005 Händer någon gång per dag för mig att forumet är nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 (redigerad) Sidan var nere nyss för mig Redigerad 11 maj, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 Verkar som att sidan tillfälligt tappar kontakten med mysql? Konstigt att ni får det så ofta för jag får inte alls många varningar trots att det sker kontrollering precis varenda minut dygnet runt (tre minuter på natten filtreras dock bort då servern gör en medveten reboot) Dessa är de tre senaste problem-minuterna: 2005-05-11 >> 12:18 2005-05-11 >> 11:48 2005-05-01 >> 21:31 Får väl hoppas att MySQL 4.1 sorterar bort dessa problem. Kommer nog att installeras om ca två veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 14 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Jag såg ett sånt fel för några minuter sedan. GTAsajten och alla andra sidor på servern fungerade dock utmärkt (därför gick ingen varning ut). Ska nog köra en vårstädning/optimering av databasen senare idag. Vem vet, det kan lösa problemet, var länge sedan jag gjorde det. Igår fick jag också reparera en del av forumets databas som var korrupt, det är andra gången på en och samma månad (normalt brukar det hända 1-2 ggr/år). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 14 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Får väl hoppas att MySQL 4.1 sorterar bort dessa problem. Kommer nog att installeras om ca två veckor. Kör 4.1 på en utav mina serverar då jag inte orkar uppdatera på den andra. För mig funkar det utmärkt med 4.1, inte haft några problem hittills. Får önska dig lycka till och hopps på att allt löser sig också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 14 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 maj, 2005 Uppdateringen 4.0.x till 4.1.x är inte helt problemfri. Vore det bara för GTAsajten skulle det inte vara något problem men nu finns det ca 50 till sidor på denna server plus en kontrollpanel som fram tills nu har varit lite anti 4.1. Men 4.1 kommer helt klart att installeras. Tills dess får vi hoppas att en simpel optimering av databasen hjälper. Börjar optimeringen med att ta bort 200 000 loggar (alltså 200 000 rader i databasen) från sökmotorsspindlar Kommer nog att stänga ner forumet under optimeringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Vore bra om ni kunde fylla på med ytterliggare fall då det blir mysql-fel i forumet. Har svårt att tro att optimeringen hjälpte helt, men kanske lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 maj, 2005 Hey!, det kom fram en mysql grej precis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Det där felmedelandet kommer upp dagligen för mig (har iaf gjort det den senaste veckan) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Dessutom, kopiera och klista in felmeddelandet här (om ni får upp det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Dessutom, kopiera och klista in felmeddelandet här (om ni får upp det). Hmm, fick ett Apache medelande nyss, du vet det som man får när man nyss har installerat Apache och inte lagt in någon sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /home/httpd/vhosts/gtasajten.com/httpdocs/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 65 Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/httpd/vhosts/gtasajten.com/httpdocs/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 68 ERROR: Cannot find database ib Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/httpd/vhosts/gtasajten.com/httpdocs/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 101 There appears to be an error with the GTAsajtens Forum database. You can try to refresh the page by clicking here, if this does not fix the error, you can contact the board administrator by clicking here Error Returned mySQL query error: SELECT id, member_id, running_time, location FROM ibf_sessions WHERE id='07e3e84d24c1029e8a7e177cf8e317af' and ip_address='81.216.104.74' mySQL error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) mySQL error code: Date: Monday 16th of May 2005 09:01:01 PM We apologise for any inconvenience Kom nyss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 Kom nyss. Vi får nog leva med detta lille vän. Eller så sover vi lite på det och hoppas på en ny dag med nytt hopp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 (redigerad) Har aldrig haft ett problem med GTAsajten / forumet varför har ni problem och inte jag? Redigerad 16 maj, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 maj, 2005 (redigerad) Har aldrig haft ett problem med GTAsajten / forumet varför har ni problem och inte jag? För vi kanske är inne ca 85% av vår fritid? EDIT: Fel igen -------------------------------------- mySQL query error: SELECT id, member_id, running_time, location FROM ibf_sessions WHERE id='57b24fda1e6ec1fa4f19a6a5900d319d' and ip_address='81.216.192.59' mySQL error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) mySQL error code: Date: Tuesday 17th of May 2005 05:00:27 PM --------------------------------------- Redigerad 17 maj, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts