Stora_tomtefar Skrivet 29 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 april, 2005 Fick min dator ifrån komplett.se idag som är av det slag att man plockar ihop den själv, ni vet? Jag har lyckats ganska bra med hjälp av en guide jag funnit, men jag har nu stött på ett problem: Det står, om jag förstått allt rätt, att man ska koppla samman moderkortet, hårdisken och CD-enheten med en IDE kapel. Problemet är dock att kabeln inte är lång nog för att nå alla dessa komponenter. Det är nämnligen så att jag har placerat CD-enheten högst upp i chassit, och hårddisken längst ner... eller, ja, så långt ner man kan komma vilket egentligen är ungefär i mitten av datorn. Har jag missuppfattat allt när det gäller IDe-kabeln, eller ska jag göra på något annat sätt när jag sätter ihop allt? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 4 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2005 Du kan inte flytta ner cdromen då eller upp med hårddisken? annars kan du ju bara köpa en ny sladd som är längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts