Perlan Skrivet 27 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Hur mkt orkar du bära på bänkpress? REGLER: Du ska kunna ta vikten ner till bröstet, sedan rakt upp med RAKA armar.... 3 ggr.... Jag klarar 60 kg... Äre mkt för min ålder? 12... (13 3nov) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 27 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Typ 40 kilo ( ganska bra jue för att bra tjej *Stolt* ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 27 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Typ 40 kilo ( ganska bra jue för att bra tjej *Stolt* ) Ganska bra.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 27 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Aldrig gjort bänkpress men om 60kg är normalt för en 12 åring lär jag ta typ 90 eller nåt ska testa på måndag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Jag klarar 60 kg... Äre mkt för min ålder? 12... (13 3nov) Ungefär lika mycket som bruden min tar. Själv har jag aldrig testat bänkpress. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Orka tappa stången över bröstet. gör nog rätt ont. har inte provat nån gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Äre mkt för min ålder? 12... (13 3nov) Man ska vara minst 13 år för att vara medlem på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Man ska vara minst 13 år för att vara medlem på forumet. Inte om man regga sig före februari förra året. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Inte om man regga sig före februari förra året. Perlan regga sig i januari i år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Bänkpress snacket är så överskattat! Det har inget med styrkan i biseps att göra! När man tränar bänk så är det i princip enbart bröst du tränar! Är man dessutom utvilad och man bara ska maxa en gång kan man (om man är vuxen) med lätthet lyfta 130 kg! Men de som börjar träna börjar runt 40 och höjer sig efter ett tag! Just nu tränar jag med 75kg 10X3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 (redigerad) Aldrig gjort bänkpress men om 60kg är normalt för en 12 åring lär jag ta typ 90 eller nåt ska testa på måndag Haha. No offence, men 60 kg för en 12åring är verkligen ovanligt. Lycka till med att ta 90 kg i bänkpress första gången. Du kommer inte kunna lyfta stången. =) Sen är det ju olika hur man mäter. Oftast väger stången 20 kg bara den, vissa räknar med den vikten, andra inte. Dessutom, bänkpress, mäter explosiv kraft i armarna... Eller vad hette det där nu igen. Redigerad 28 april, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Bänkpress snacket är så överskattat! Det har inget med styrkan i biseps att göra! Är det någon som har skrivit att det mäter styrkan i biceps? Biceps används bara för kontraktion, vilket är ganska långt ifrån bänkpress... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 (redigerad) Kör nästan aldrig bänkpress och sånt, men det högsta jag testat var 46 och det tog jag utan problem känner en kompis som inte klarade 15 eller 20 kilo (han var typ 12 eller 13 då) Redigerad 28 april, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Kör 60-65 normalt sett så... 70-80 kanske. Men då skulle jag vara trött som få efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Typ 40 kilo ( ganska bra jue för att bra tjej *Stolt* ) Vettefan om jag ens orkar det^^ Aja, får väl träna mer då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Bänk är en överskattad och populär "grejj" för ungdomar. Man tränar bröst med bänkpressen. Bänkpress är inte en bra träning igentligen, man blir bara stel och sliten i kroppen. Det finns 2 olika sorters bänkpressar, en där stången sitter fast (då är det bara att lyfta upp stången, man behöver allså inte balansera den) och en annan där stången inte sitter fast (TYNGRE). Jag är inte så stark i bänk, jag maxar bara 70 kg. När man maxar lyfter man bara stången 1 gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Aldrig kört bänkpress men jag kör mycket hantlar(20kg) och även endel armhävningar samt situpps träningar och cykel. Det nöjer jag mig med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Hur mkt orkar du bära på bänkpress? REGLER: Du ska kunna ta vikten ner till bröstet, sedan rakt upp med RAKA armar.... 3 ggr.... Jag klarar 60 kg... Äre mkt för min ålder? 12... (13 3nov) Tips: Inte bra att träna i din ålder. Du kan få skador som varar hela livet eftersom du växer mycket just nu. Dock kan du leka hur mycket du vill med din egen vikt, dvs armhävningar, osv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Tips: Inte bra att träna i din ålder. Du kan få skador som varar hela livet eftersom du växer mycket just nu. Dock kan du leka hur mycket du vill med din egen vikt, dvs armhävningar, osv.. OMFG min lärare sa samma sak i tisdahs men d va kanske för att vi hade träningsfysologi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hjelmen Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Har maxat 90 kg en gång, men var uppvärmd o utvilad oså... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts