Jump to content

Olagligt 2

Gäst
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 305
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Kört (kör fortfarande) trimmad moppe. Sedan har jag bränit ner en åker, + att 2 hus kunde ha brunit ner om det inte vore för en grusstig. Var bara 9 år då. Sedan har jag laddat ner musik & filmer på internet. Och cyklat utan hjälm, jaja, orkar inte dra upp alla små bagateller.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken fin svenska du har (ironivarning) ^_^

Hur lyckades du med att bränna ner en hel åker?

Vad gjorde du?

Menar du att jag är dålig eller bra I Svenska? :P

Nja, jag och två andra kompisar hittade en tändare I gräset när vi gjorde något.

Min kompis tände på gräset och lät det brinna ett litet tag, sedan släckte han det.

Han upprepade det här 2-3 gånger, sedan kom Erik (jag) med ett genialt förslag.

- Låt det brinna. Efter cirka 20 sekunder var elden okontrollbar, vi tog ris från en skog och slog på den, en av min kompis hoppade I den. Jag själv fattade inte allvarret, utan jag stog och tok skrattade som en idiot. Efter ett tag då så gott som hela åkern börjat brinna, så kommer en gubbe ut med en brandsläckare och försöker få stop på den. Den lilla åkern är omringad av en stig, villket räddade en skogsdunge, plus mitt eget och någon annans hus. Mitt hus låg just bredvid, jag gick hem helt svart I andsiktet och öppnade dörren och klev in. Vad jag kommer ihåg blev inte mina föräldrar alls arga. Det som hände var att jag åkte in I duschen. (stavning?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du att jag är dålig eller bra I Svenska? ^_^

Nja, jag och två andra kompisar hittade en tändare I gräset när vi gjorde något.

Min kompis tände på gräset och lät det brinna ett litet tag, sedan släckte han det.

Han upprepade det här 2-3 gånger, sedan kom Erik (jag) med ett genialt förslag.

- Låt det brinna. Efter cirka 20 sekunder var elden okontrollbar, vi tog ris från en skog och slog på den, en av min kompis hoppade I den. Jag själv fattade inte allvarret, utan jag stog och tok skrattade som en idiot. Efter ett tag då så gott som hela åkern börjat brinna, så kommer en gubbe ut med en brandsläckare och försöker få stop på den. Den lilla åkern är omringad av en stig, villket räddade en skogsdunge, plus mitt eget och någon annans hus. Mitt hus låg just bredvid, jag gick hem helt svart I andsiktet och öppnade dörren och klev in. Vad jag kommer ihåg blev inte mina föräldrar alls arga. Det som hände var att jag åkte in I duschen. (stavning?)

Jag är bara lite nyfiken, varför använder du dig av versaler när du skriver i?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor