gurfi Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 Så du menade inte att du blev av med din mobil? Att någon stal den? Att du lät bli att låsa den? Att du lät bli att låsa den så att tjuven kunde använda/sälja den? Jag tror att jag förstod precis vad du skrev och vad du ville komma fram till. Men ditt tankesätt är fel. Genom att "låta" honom ta din mobil så tjänade han säkert ett par tusenlappar på det. Det blev ju inte heller några komplikationer. Så, varför skulle tjuven inte försöka sig på samma sak en gång till? Lättförtjänta pengar, eller hur? Ifall du verkligen skulle vilja hjälpa personer som ficktjuven så är det bästa du skulle kunna göra är att få honom att börja jobba och tjäna pengar ärligt. Då han gör någon nytta, då han skapar sig en framtid. Stöld och brott är ingen framtid. Det du kan göra nu är att låsa telefonen och anmäla stölden, förhoppningsvis lär sig tjuven att stöld inte är utvägen, det funkar inte. Kanske inser han att han måste skaffa sig ett jobb. .Håller med till 100%!. men eftersom jag bara är 14 år så kan jag varken få kontaket eller kunna ge honom ett jobb. han kommer ju ändå åka fast tillslut. sen hjälper det ändå alldrig att anmäla stulna saker. man kommer ändå alldrig att få tillbaka dom i alla fall. sen så gör det inte så mycket för mig för att jag har teknat stålföräkring och kan fixa en ny för 500 kr. sen kan man inte sysselsätta sig med ficktjuveri en längre period, så när han känner sig redo att fixa ett jobb så gör han det. tror att bara han kan inse det själv, ingen annan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kow Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 .Håller med till 100%!. men eftersom jag bara är 14 år så kan jag varken få kontaket eller kunna ge honom ett jobb. han kommer ju ändå åka fast tillslut. sen hjälper det ändå alldrig att anmäla stulna saker. man kommer ändå alldrig att få tillbaka dom i alla fall. sen så gör det inte så mycket för mig för att jag har teknat stålföräkring och kan fixa en ny för 500 kr. sen kan man inte sysselsätta sig med ficktjuveri en längre period, så när han känner sig redo att fixa ett jobb så gör han det. tror att bara han kan inse det själv, ingen annan. En del behöver hjälp på traven. Genom att vara åskådare hjälper du ingen. Du kan hjälpa honom att förstå att han måste skaffa sig ett jobb. Hjälpa honom att inse att stöld är fel, att han inte kan tjäna på det. Självklart kan du inte erbjuda honom ett jobb, eller skaffa kontakt med honom eller hjälpa honom att ta kontakt med någon som kan hjälpa honom. Det var inte så jag menade, jag tror att du förstod det så jag tänker inte förklara djupare. Precis, han måste själv inse att det är fel. Men om man har möjlighet, varför inte försöka hjälpa honom på traven? Kanske är en knuff i rätt riktning allt han behöver? Kanske inte, men det är värt ett försökt, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 11 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2005 Våldtäktsmän som går på 14åriga tjejer kan väl testa gå på en 100kg 2meter lång neger istället för 50kg 1.60 långa tjejer? Varför just en "neger"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Hehe cyklat utan hjälm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 (redigerad) Varför just en "neger"? För att det låter roligare när man säger det! och guling hade inte funkat, eftersom alla vet att dom är små Redigerad 28 oktober, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag har kört utan cykel-lyse, mm det har jag fy på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag har kört utan cykel-lyse, mm det har jag fy på mig. Kawhip! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 (redigerad) Jag kastat in en hund-bajs-påse på en persons balkong.... några timmar senare kom jag tillbaka, då var den utkastad från balkongen och låg på gräset nedanför. Då kastade jag upp den igen. Misshandel - Slog ner några killar i skolan som kaxade för mycket. Snatteri - När jag var liten snodde jag och en kompis lite godis Olaga hot - Hotade en kille i skolan som "störde" mig Ladda ner saker från nätet - Piratkopiering, ser inget fel i det Smuggling (vin, ost, knivar/svärd) Cyklat utan hjälm - Några få gånger Redigerad 28 oktober, 2005 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 För att det låter roligare när man säger det! och guling hade inte funkat, eftersom alla vet att dom är små Säg det till Yao Ming http://nbadraft.net/profiles/largepics/ming.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Egentligen tycker jag att jag inte borde ha skapat denna topicen... Nu har jag också cyklat utan hjälm! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag har skutit på rutor med min mac-11 krossat rutor med slangbella eggat fönster klättrat på maxis tak tagit bilmärken o krossat fram rutorna på bilarna (dom var jätte hårda ) men blev busted o hotat en kille med kniv, men allt detta hände innan jag fick en såkallad dator ända olagliga jag gör nu e att jag gör utan förarlicens eller vad det heter, men får ta o skaffa det nu på lovet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag har skutit på rutor med min mac-11 krossat rutor med slangbella eggat fönster klättrat på maxis tak tagit bilmärken o krossat fram rutorna på bilarna (dom var jätte hårda ) men blev busted o hotat en kille med kniv, men allt detta hände innan jag fick en såkallad dator ända olagliga jag gör nu e att jag gör utan förarlicens eller vad det heter, men får ta o skaffa det nu på lovet Vad gör du utan förarlicens? Bonkar bäver? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Slängt skräp på marken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 (redigerad) Cyklat utan hjälm Smakat på smågodis i affärer Fildelning. Kastat nypon in i rektorns arbetsrum, sisådär 10 gånger Loskat nån i skallen från högsta våningen i skolan Stoppat in en hårdbrödmacka i en dator i skolan, cd läsaren satt inte fast sen så fungerade det så finfint, aldrig vart bättre Sjöng Neger nånting bredvid nån kebabrulle när jag väntade på bussen Listan blir lång... Redigerad 28 oktober, 2005 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Gammal tråd? Hmm, jag har gjort en hel del Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Vad gör du utan förarlicens? Bonkar bäver? Nej kör min xps som går i 80 ^^ bonka bäver är jag gammal nog för men jag har gjort det longt innan jag fick "enligt lag" nu gör jag bara det på helger o ibland ifall jag sover hos tjejjen min Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Slängt skräp på marken Spooky.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag är allt en trevlig pöjk! Men jag har åkt fast för en grej. Det är egentligen inget allvarligt men det låter värre än det var. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 Jag är allt en trevlig pöjk! Men jag har åkt fast för en grej. Det är egentligen inget allvarligt men det låter värre än det var. Vaddå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 28 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 oktober, 2005 (redigerad) ... Redigerad 21 februari, 2021 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts