knasn00b Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Tja! Gör ett arbete i skolan om Cd-priser,o coh vad det kostar att tillverka dessa, Då ska ALLT vara inräknat! Vad artisten får, vad skivan kostar att tillverka, vad skivbolaget ska ha, etc, etc. Och lite allmän info om t.ex piratkopiering och dess inverkan på cd-priserna. Jag har kommit så långt att jag vet följande: 1: 1 cd kostar 3 kronor att tillverka, de går åt 5 liter vatten! 2: en artist får 16 kr per såld skiva å skivbolagen tar resten Nån som har lite info om cd-skivor å tillverkning å sånt så skulle ja va tacksam om de fanns nån som ville dela med sej av infon! Tack på förhand// Knasn00b! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 3kr för en skiva? Borde vara betydligt mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 5 liter vatten för en skiva? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 2: en artist får 16 kr per såld skiva å skivbolagen tar resten Borde det inte vara olika från artist till artist? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 5 liter vatten för en skiva? Jag tror att han menade 10 liter... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 När jag läste om det så stog det att en artist får 13kr per skiva Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Vi fick se ett diagram om jusst detta för några veckor sen på musiken, där man såg vad som gick till vad när man köper en skiva... Men fråga din Musiklärare, han/hon har säkert nåt diagram eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Borde det inte vara olika från artist till artist? Jo det borde skilja på både artist och skivbolag. Det finns liksom inget fast pris som är vedertaget för hela branchen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts