T-Ryder Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Många människor har rädda för nånting. Här nedan är en del..eller ganska många. Har ni några fobier eller förslag på något? Själv så kommer jag inte på något just nu Akustikfobi - rädsla för ljud Ailurofobi - rädsla för katter Algofobi - rädsla för smärta Amathofobi - rädsla för damm Ambulofobi - rädsla för att gå Anupafobi - rädsla för att inte bli gift Basofobi - rädsla för att falla Bromidrosfobi - rädsla för kroppslukter Brontofobi - åskrädsla Chrematofobi - rädsla för pengar Chromofobi - rädsla för färger Cibofobi - rädsla för mat Dentofobi - tandläkarskräck Dikefobi - rädsla för rättvisa Eosofobi - rädsla för solnedgången Eremofobi - rädsla för endsamhet Ergasiofobi - rädsla för att arbeta Erotofobi - rädsla för sexuell samvaro Filofobi - rädsla för att bli kär Fobifobi - rädsla för att drabbas av någon fobi Gamofobi - rädsla för äktenskap Gefyrofobi - rädsla för att åka över broar Gymnofobi - rädsla för nakenhet Gynefobi - rädsla för kvinnor Harpaxofobi - rädsla för att bli rånad Hierofobi - rädsla för kristna föremål och präster Homofobi - rädsla för homosexuella Hydrofobi - rädsla för vatten Hypnofobi - rädsla för sömn Iatrofobi - läkarskräck Kinesofobi - rädsla för rörelse Klinofobi - rädsla för att gå och lägga sig Lilapsofobi - rädsla för orkaner Lygofobi - rädsla för mörker Lyssofobi - rädsla för att bli galen Makrofobi - rädsla för långa väntetider Mekanofobi - rädsla för teknik och maskiner Megalofobi - rädsla för stora föremål Melofobi - rädsla för att hata musik Mysofobi - rädsla för poesi Molysmofobi - rädsla för smuts Nebulafobi - rädsla för dimma Neofobi - rädsla för allt nytt Novercafobi - rädsla för svärmor Olfaktofobi - rädsla för lukter Ombrofobi - rädsla för att få regn på sig Onomatofobi - rädsla för att höra ett speciellt ord Ornitofobi - rädsla för fåglar Pantofobi - rädsla för allting Papafobi - rädsla för påven Paralipofobi - rädsla för ansvar Parthenofobi - rädsla för oskulder Placofobi - rädsla för gravstenar Politikofobi - rädsla för att avsky någon politiker Pteronofobi - rädsla för att bli kittlad med fjädrar Siderodomofobi - rädsla för att åka tåg Sitofobi - rädsla för att bli begravd levande Teutofobi - rädsla för tyskar eller tyska föremål Triskadekafobi - rädsla för siffran 13 Uranofobi - rädsla för himlen Verbofobi - rädsla för ord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 (redigerad) Det skulle väl vara: Molysmofobi - rädsla för smuts (otroligt besatt vid handhygien) Och så en otrolig ormfobi. Edit: Känsliga för en otrolig överanvändning av ordet otrolig varnas å det grövsta. Redigerad 25 april, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Politikofobi - rädsla för att avsky någon politiker... Ofta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Sitofobi - rädsla för att bli begravd levande Det vill man ju inte bli direkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Har ganska mycket fobier. Särskilt nagellacksfobi. HATAR NAGELLACK: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 25 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 (redigerad) Ofta? Nej inte så jätte ofta Redigerad 25 april, 2005 av T-Ryder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Molysmofobi - rädsla för smuts (otroligt besatt vid varnas å det grövsta. Samma här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Fobifobi - rädsla för att drabbas av någon fobi Nää, men cellskräck har jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Samma här Jo, samma här också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Samma här Snygg quote! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Ingen fobi. Tycker därimot att vissa saker kan vara otrevliga men det är enn helt annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Cellskräck! Sen har jag en fobi för mörkt/djupt vatten (med ljupt menar jag jättedjupt typ... Havsdjupt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Algofobi möjligtvis .. är rätt försiktig av mig .. fysiskt sett altså hade spindelfobi men botades med terapi .. fulapersonerfobi .. jag kan inte vara i närheten av riktigt skabbiga människor kanske också är rädd föra tt bli levande begravd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Jaha .... Det var ju inte kul attläsa den här jävla listan...Fick reda på att jag har ganska många fobier.... Eremofobi - Rädsla för ensamhet Filofobi - rädsla för attbli kär Gamofobi - Rädsla för äktenskap Det var väl dom.... Sen har jag ju fobi för spindlar :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Det mest IRONISKA jag nånsin sätt är nåt som hetter typ antolasbitarverbofobi altså rädsla för långa ord ironiskt eller vad? det heter inte egentligen anotalasbitarverbofobi men det är nånting blablablablablaverbofobi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Hierofobi - rädsla för kristna föremål och präster Vet inte varför, men jag tycker inte att det är speciellt mysigt att vara i kyrkan. En lindrig Hierofobi då kanske. + Spindelfobi Har alltid varit rädd för spindlar. +Paddfobi Alltså rädd för att vara nära paddor. De hoppar ju så oregelbundet, rätt som det är kan jag råka nudda den... Skulle kunna säga att jag är rädd för de flesta små djur och insekter. Speciellt de håriga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Hierofobi - rädsla för kristna föremål och präster Samma här.. Det ger bara otur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Melofobi - rädsla för att hata musik har jog nog med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Spindelfobi har jag lite. Rätt konstigt tycker jag för när jag var liten älskade jag spindlar Kom ihåg när min kompis berättade att han hade en stor spindel hemma på baksidan och frågade om jag kunde komma över och ta ner den. Självklart gjorde jag det och tog den i min hand och känne dens håriga ben Nu, usch jag hatar dem!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Hissofobi? ...är rädd för att åka hiss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts