fabian Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 När jag kom hem igår efter att ha varit borte hela helgen så har ju självklart men lillebror suttit vid min dator och laddat hem massa skit, fixat virus o.s.v. så jag ändrade till ett lösenord (Har Windows XP) som jag tyckte var extremt bra och som han aldrig skulle knäcka, problemet är bara att det var lite för bra eftersom jag har glömmt det. Finns det nåt sätt att få fram lösenordet om man har glömmt det? Vi ahr flera datorer hemma i ett nätverk, så finns det inget program man kan köra på en annan dator för att få fram lösenordet, eller kan man starta datorn i felsäkertläge eller nånting? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Du skulle lämnat en ledtråd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Eller skrivit upp de på en lapp. Men du kan ju formatera om datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Kan man typ inte ta ur batteriet ur moder kortet ett tag så tror jag datorn glömmer lösenorden. men jag är inte säker så testa inte förän du vet säkert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Om du inte har lösenord på adminkontot så är det bara att boota windows i felsäkert läge, logga in och ändra lösenord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Kan man typ inte ta ur batteriet ur moder kortet ett tag så tror jag datorn glömmer lösenorden. men jag är inte säker så testa inte förän du vet säkert. Nej du nollställer bara bios. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 25 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Har lyckats fixa det nu.. Det var inte svårare än att starta datorn i felsäkertläge och då dök ännu en användare vid namn "ADMINISTRATÖR" upp, den ahde inget lösenord så jag loggade in på den, gick in på kontrallpanelen och ändrade bara lösenordet på min användare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Annars finns det ett program som heter active password changer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Har lyckats fixa det nu.. Det var inte svårare än att starta datorn i felsäkertläge och då dök ännu en användare vid namn "ADMINISTRATÖR" upp, den ahde inget lösenord så jag loggade in på den, gick in på kontrallpanelen och ändrade bara lösenordet på min användare.. Det roliga är att man behöver sitt gamla lösenord för att byta sitt lösenord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Det roliga är att man behöver sitt gamla lösenord för att byta sitt lösenord Nein. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 26 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 april, 2005 (redigerad) Nej... för med det kontot som hette "ADMINISTRATÖR" behövdes det inte, bara byta. Redigerad 26 april, 2005 av fabian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 26 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2005 Är man admin kan man byta pass på alla användare till vad man vill utan att kunna det nuvarande lösenordet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 26 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2005 Är man admin kan man byta pass på alla användare till vad man vill utan att kunna det nuvarande lösenordet Byter aldrig lösenord dock.. Men ok, jag får ge mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts