Jump to content

Glömt lösenordet.....

fabian
 Share

Recommended Posts

När jag kom hem igår efter att ha varit borte hela helgen så har ju självklart men lillebror suttit vid min dator och laddat hem massa skit, fixat virus o.s.v. så jag ändrade till ett lösenord (Har Windows XP) som jag tyckte var extremt bra och som han aldrig skulle knäcka, problemet är bara att det var lite för bra eftersom jag har glömmt det. Finns det nåt sätt att få fram lösenordet om man har glömmt det? Vi ahr flera datorer hemma i ett nätverk, så finns det inget program man kan köra på en annan dator för att få fram lösenordet, eller kan man starta datorn i felsäkertläge eller nånting? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lyckats fixa det nu.. Det var inte svårare än att starta datorn i felsäkertläge och då dök ännu en användare vid namn "ADMINISTRATÖR" upp, den ahde inget lösenord så jag loggade in på den, gick in på kontrallpanelen och ändrade bara lösenordet på min användare.. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har lyckats fixa det nu.. Det var inte svårare än att starta datorn i felsäkertläge och då dök ännu en användare vid namn "ADMINISTRATÖR" upp, den ahde inget lösenord så jag loggade in på den, gick in på kontrallpanelen och ändrade bara lösenordet på min användare.. :angry:

Det roliga är att man behöver sitt gamla lösenord för att byta sitt lösenord :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor