Jacker Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 (redigerad) Ja, jag tycker vi behöver en officiell Machinima- tråd här på forumet. Dom som inte vet vad Machinima är hänvisar jag hit. Det finns ju alla möjliga sorta machinima filmer. Alltifrån oseriösa flummvideos till helseriösa Holywood- wannabe filmer. Vissa spel är bättre lämpade för filmsakpande, oftast onlineshooters som CS, BF, Q3 eller UT. UT2003 hade till och med en speciell inspelningsfunktion, kallad "Matinée". Även det kommande Battlefield 2 kommer ha en inspelningsfunktion. Enligt mig är The Fallen One (inspelad i BFV) den mest imponerande machinimafilmen, av dom jag har sett. Och jag har rätt svårt att tänka mig att det finns bättre. Den är verkligen über bra! Både visuella effekter och ljudredigering är i Holywood klass! LADDA NED 'THE FALLEN ONE' (hoppas länken funkar)! Redigerad 6 november, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 Det här kan bli skoj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Hehe grym film. Gillar låten på slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Har sett några få stycken, Red VS Blue är härligt... redvsblue.com Också nån CS crapfilm, sen "Still seeing Breen", Machinima-musikvideo. hgehe Är ju ganska tufft men inte vet jag om det är något überspeciellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mons Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 (redigerad) Vet inte riktigt om det räknas som Machinima, men; http://www.machinima.org/paul_blog/breen/S...een-v1.1-HQ.wmv EDIT, hehe nu när jag tänker på det så är hemsidan machinima.org Redigerad 24 april, 2005 av mons Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 (redigerad) Har det gjorts någon machinima med hjälp av GTA? Om inte, skulle det vara möjligt tror ni? (lite sugen på att göra en...) EDIT: "The Introduction" bör väl hamna under genren machinima, eller? Redigerad 24 april, 2005 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Clan vs n00b är bäst ^^ brukar kolla på machinma från pcg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 27 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2005 Kolla på THE FALLEN ONE, den var jävligt grym Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Ska bara säga att i senaste numret av PCG (som jag fick idag) finns det en artikel om Machinima. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 7 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 Väcker tråden med min egna serie. Läs mer här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stoffe Skrivet 7 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 The fallen one funkar inte för mig, d hörs bara alla ljud men där är ingen bild Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 7 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2005 The fallen one funkar inte för mig, d hörs bara alla ljud men där är ingen bild Använd DiVX divx.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Clanwars är jäkligt bra. Men jag minns inte var jag har sett den bara att jag har sett den. Lmao. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Clanwars är jäkligt bra. Men jag minns inte var jag har sett den bara att jag har sett den. Lmao. På DVD-Gamer? Där såg jag den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 På DVD-Gamer? Där såg jag den. Nope, brukar faktiskt inte använda dvd-skivorna som kommer med PCg, såg den någonstanns, kommer inte ihåg men inte på nån dvd i varje fall. Jag får tänka efter lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Clanwars är fan den grymmaste cs film som gjorts Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 8 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2005 Rooster Teeth som gjort Red VS. Blue har även gjort den riktigt roliga Strangerhood, som utspelas i The Sims 2 och är mer eller mindre officiell. Kolla Strangerhood här: http://thesims2.ea.com/getcoolstuff/strangerhood.php Jag ska själv testa på att skapa Machinima när mina brutalt många skoljobb är avklarade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts