Jump to content

Hasch

bär
 Share

Är ni för eller emot hasch?  

107 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Få droger är så omgärdade av myter som hasch. Det påstås vara så gott som ofarligt, det skärper sinnena, utvidgar fantasin och så blir man ju inte bakfull av det. Haschrökaren ser heller inte ut som en nedgången heroinist och kan sköta ett arbete och ha familj.

Men all historisk erfarenhet visar att hasch både är beroendeframkallande och skadligt för hälsan. Allt fler sociala, medicinska och psykologiska rön pekar ut hasch som en av de farligare drogerna. Missbrukare drabbas av hjärn- och lungskador och passiviseras. Man blir dum av att röka hasch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men all historisk erfarenhet visar att hasch både är beroendeframkallande och skadligt för hälsan.

Alla droger är beroendeframkallande. Cannabis (Hasch, Majja) är dock väldigt svagt beroendeframkallande. Självklart är det skadligt för hälsan, precis som tobak och alkohol.

Allt fler sociala, medicinska och psykologiska rön pekar ut hasch som en av de farligare drogerna.

Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hasch skördar 0 liv per år. Det är MYCKET mindre än vad nikotin och alkohol gör... Det finns ingenting som heter överdos när det gäller hasch. Man kan dock börja bli för intresserad och leta efter kraftigare saker... OCH DET mina små dåligt upplysda vänner kan vara farligt... DÅ kan man råka ut för en överdos...

Jag tycker att man antingen legaliserar det... eller så gör man alkohol och nikotin olagligt, allt annat är bara ologiskt.

Eh ok.

Missbrukar man hasch (och cannabis för den delen) så kan det leda till hjärnskador, hallucinationer osv. Så nog är det farligt.

Och även fast man inte missbrukar det så skadar den alltid en på nått sätt, varför är det annars olagligt?

Sen Nikotin. har inte hört att nån har fått hjärnskador, hallucinationer osv. av snus, ciggaretter.

Alkohol skiten är bara att ta att förbjuda, iaf dom starkaste grejjorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Btw: Var är Mahalo han brukar argumentera bra när det gäller sånna här frågor :mellow: ?!?

Man kan aldrig lära gamla hundar att sitta.

Det skulle kännas oansvarigt för min del att försöka sprida in lite ljus till de som inte förstår vad jag har snackat om tidigare.

Vissa människor är födda till att lyda samhällets vidriga klyschor, och det är där nere på botten som de trivs, med mindre att säga till om än ett skock får. Så jag tänker inte ens försöka att få dem på andra tankar, för om jag ska va helt brutalt ärlig här: så förtjänar dem inte det.

Därför håller jag mig utanför den här diskussionen.

Det är lördagskväll, vad tror du han gör?
Jo tack det var en trevlig helg ;) och herre jistanes jag rånade ingen, jag våldtog ingen, jag dödade ingen, jag fick inga men för livet, hjärnskador eller psykoser, är det nåt fel på mig eller :ermm: jag fick t,om lite jobb gjort, och hade det allmänt trevligt, fy fan vilken hemsk människa jag är :'( är det dags att ringa snuten nu eller? Det känns nästan så, för jag är en verklig fara för samhället, släpa ut mig till Sergels Torg och spänn fast mig på ett slags tortyrredskap från medeltiden där de de gudfruktande goda människorna kan spotta mig i ansiktet på deras väg till jobbet. HA! :wacko:

Få droger är så omgärdade av myter som hasch. Det påstås vara så gott som ofarligt, det skärper sinnena, utvidgar fantasin och så blir man ju inte bakfull av det. Haschrökaren ser heller inte ut som en nedgången heroinist och kan sköta ett arbete och ha familj.

Men all historisk erfarenhet visar att hasch både är beroendeframkallande och skadligt för hälsan. Allt fler sociala, medicinska och psykologiska rön pekar ut hasch som en av de farligare drogerna. Missbrukare drabbas av hjärn- och lungskador och passiviseras. Man blir dum av att röka hasch.

Ha ho! Jag har också läst Folhälsoinstitutets haschbok :lol: Kom med lite originellt material nästa gång du får lust att yttra dig, och den boken som för övrigt har en eller två bra punkter, så är det som du klistrade in, inte en av dem.

Buy the ticket...Take the ride.

- Mahalo.

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är lögn att säga att man inte kan bli skadad av hasch (duh! man kan bli skadad av allt man stoppar i sig). man kan få problem med lungorna, som man får när man drar i sig rök. och om man använder det för mycket och för länge kan man få hallucinationer som kan vara otrevliga. de går dock vanligen över. sen finns det något som heter haschpsykos som jag inte vet så mycket om men som låter otrevligt.

jag tycker personligen att cannabis, åtminstone marijuana, inte verkar värre än tobak eller sprit. om det som sägs, att cannabis inte är beroendeframkallande, finns det ju fler saker som talar för cannabis än t ex sprit, som också inverkar på ens psyke.

Eh ok.

Missbrukar man hasch (och cannabis för den delen) så kan det leda till hjärnskador, hallucinationer osv. Så nog är det farligt.

Och även fast man inte missbrukar det så skadar den alltid en på nått sätt, varför är det annars olagligt?

Sen Nikotin. har inte hört att nån har fått hjärnskador, hallucinationer osv. av snus, ciggaretter.

Alkohol skiten är bara att ta att förbjuda, iaf dom starkaste grejjorna.

Kan ni två läsa överhuvudtaget? Eller är ni bara för dumma för att förstå vad jag har skrivit?

Hasch skördar 0 liv per år. Det är MYCKET mindre än vad nikotin och alkohol gör... Det finns ingenting som heter överdos när det gäller hasch. Man kan dock börja bli för intresserad och leta efter kraftigare saker... OCH DET mina små dåligt upplysda vänner kan vara farligt... DÅ kan man råka ut för en överdos...

Jag tycker att man antingen legaliserar det... eller så gör man alkohol och nikotin olagligt, allt annat är bara ologiskt.

Var i min text står det att canabis är ofarligt? VAR?!? Jag sa att Hasch inte DÖDAR... Och det är sant...

Varför förklarar jag mig egentligen för er? Ni lär ju ändå inte fatta... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan ni två läsa överhuvudtaget? Eller är ni bara för dumma för att förstå vad jag har skrivit?

Var i min text står det att canabis är ofarligt? VAR?!? Jag sa att Hasch inte DÖDAR... Och det är sant...

Varför förklarar jag mig egentligen för er? Ni lär ju ändå inte fatta... ;)

Sa ju bara som jag tyckte? Och kalla mig inte dum, tack. Men som vanligt på detta jävla forum så får man aldrig tycka nått själv, utan man ska alltid forma sig efter alla andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sa ju bara som jag tyckte? Och kalla mig inte dum, tack. Men som vanligt på detta jävla forum så får man aldrig tycka nått själv, utan man ska alltid forma sig efter alla andra.

Visst fan får du tycka som du vill men när du quotar ett inlägg och inleder ditt inlägg med

Eh ok.

Så tyder iallafall jag att det är ett svar/kommentar på de quotade inlägget... Och det du skriver i din text antyder att jag skulle ha skrivit att cannabis inte är farligt vilket jag aldrig skrev.

Om du nu vill säga vad du tycker (VILKET DU SÅ GÄRNA FÅR) ! ! ! Så quota inte någon annans inlägg och skriv någonting som kan tyda på ett svar det quotade inlägget...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor