Sikorka Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 Man blir lugn av "Cannabis-ruset". Funny är du intresserad av den här tråden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 Predika inte om vad folk ska göra med sina liv/pengar. Folk gör vad dom vill. Jag får väl predika om jag vill? Det står väl inget om det i reglerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 (redigerad) Ööhhh vadå åldersgräns, det har vi la på Alkohol, Ciggaretter och Snus. och hur många ungdomar röker inte, och dricker och snusar och var får dem det ifrån, joo genom folk som köper ut, tror du inte att dem kommer att göra det med Hasch också??? Redigerad 23 april, 2005 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 Ööhhh vadå åldersgräns, det har vi la på Alkohol, Ciggaretter och Snus. och hur många ungdomar röker inte, och dricker och snusar och var får dem det ifrån, joo genom folk som köper ut, tror du inte att dem kommer att göra det med Hasch också??? Jo vadå då? Det ger ju en viss hindring. Men vi kan ju slopa alla lagar folk bryter mot dem ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 Jag får väl predika om jag vill? Det står väl inget om det i reglerna. Lite hyfs och fason är aldrig fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 Den här tråden = Dagens lol Om ni ens haft något vett i skallen så skulle ni kanske tagit reda på vad ni snackat om innan ni börjar fördömma det... Hasch skördar 0 liv per år. Det är MYCKET mindre än vad nikotin och alkohol gör... Det finns ingenting som heter överdos när det gäller hasch. Man kan dock börja bli för intresserad och leta efter kraftigare saker... OCH DET mina små dåligt upplysda vänner kan vara farligt... DÅ kan man råka ut för en överdos... Jag tycker att man antingen legaliserar det... eller så gör man alkohol och nikotin olagligt, allt annat är bara ologiskt. Har sagt det för och säger det igen: Har aldrig knarkat och kommer ALDRIG att göra det... Btw: Var är Mahalo han brukar argumentera bra när det gäller sånna här frågor ?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 23 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2005 Btw: Var är Mahalo han brukar argumentera bra när det gäller sånna här frågor ?!? Det är lördagskväll, vad tror du han gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Man blir lugn av "Cannabis-ruset". Right on my brothah Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 (redigerad) Dubbelpost.... Redigerad 24 april, 2005 av Joey Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Åhå.... Lika bra att slänga in alla som vill droga ner sig på nån jävla anstalt, mata på med droger av alla dess slag tills varenda av dom jävla pundarna dör. Förbjud sprit och nikotion när vi ändå håller på. Ni verkar ju inte fatta att när dom som är beroende som fan av tyngre droger får slut på pengar, så gör dom både det ena & det andra för att få fram pengar. Samma sak med alkisar osv. Fixa fler poliser där dom behövs och ge dom befogenhet att bura in varenda en som dom får tag i som brukar droger. Och säg inte att folk som drogar på kör bil bättre. Snarare tvärt om. Som om jag skulle vräka i mig en Absolut Vodka och sen få för mig att åka till stockholm. kör jag bättre då? Nä, skulle inte tro det. Så lägg ner för helvete. Kanske det bara är storstads människor som sitter och härklar på det här forumet?? flytta ut till landet och se vad knarkarna gör här, det är ofta det är inbrott, och det är knarkare som gör inbrotten. Sönderslagna bilar är också en vana. Men sitt ni i eran flotta lägenhet i stockholm, göteborg, malmö eller vars ni nu bor, där ni har X antal lås på dörren och dubbelglas fönster med larm och hela skiten, bilen i larmat garage osv. Det är lätt som fan för er att säga att knarkarna inte gör nått. Vakna upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Åhå.... Lika bra att slänga in alla som vill droga ner sig på nån jävla anstalt, mata på med droger av alla dess slag tills varenda av dom jävla pundarna dör. Förbjud sprit och nikotion när vi ändå håller på. Ni verkar ju inte fatta att när dom som är beroende som fan av tyngre droger får slut på pengar, så gör dom både det ena & det andra för att få fram pengar. Samma sak med alkisar osv. Fixa fler poliser där dom behövs och ge dom befogenhet att bura in varenda en som dom får tag i som brukar droger. Och säg inte att folk som drogar på kör bil bättre. Snarare tvärt om. Som om jag skulle vräka i mig en Absolut Vodka och sen få för mig att åka till stockholm. kör jag bättre då? Nä, skulle inte tro det. Så lägg ner för helvete. Kanske det bara är storstads människor som sitter och härklar på det här forumet?? flytta ut till landet och se vad knarkarna gör här, det är ofta det är inbrott, och det är knarkare som gör inbrotten. Sönderslagna bilar är också en vana. Men sitt ni i eran flotta lägenhet i stockholm, göteborg, malmö eller vars ni nu bor, där ni har X antal lås på dörren och dubbelglas fönster med larm och hela skiten, bilen i larmat garage osv. Det är lätt som fan för er att säga att knarkarna inte gör nått. Vakna upp. Som vanligt så handlar tråden om cannabis och inte tyngre droger. Ingen har påstått att man kör bättre alkoholpåverkad. Tror du allvarligt folk på landet har mer problem med pundare än de i stan, snälla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Som vanligt så handlar tråden om cannabis och inte tyngre droger. Ingen har påstått att man kör bättre alkoholpåverkad. Tror du allvarligt folk på landet har mer problem med pundare än de i stan, snälla. Ja det låter ju som det. Och förresten, ta en titt på vad tråden verkligen handlar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Ja det låter ju som det. Och förresten, ta en titt på vad tråden verkligen handlar om. .tråden handlar om man är för eller emot hasch, om jag inte ser helt fel.. så vad bubblar du om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 Och förresten, ta en titt på vad tråden verkligen handlar om. Metanolic tog orden ur min mun. Sen vad du får det till är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 24 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2005 (redigerad) Lika bra att slänga in alla som vill droga ner sig på nån jävla anstalt, mata på med droger av alla dess slag tills varenda av dom jävla pundarna dör. Vi försöker föra en seriös diskussion här. Kom inte och förstör det med såna här dumheter. Och säg inte att folk som drogar på kör bil bättre. Snarare tvärt om.Till dags dato har i hela världen enbart en studie över inflytandet av THC på bilkörning utförts ute i trafiken, till skillnad från i simulatorer. Den utfördes 1993 av universitetet i Maastricht på uppdrag av den federala trafikmyndigheten i USA. Studien visade att en måttlig THC-påverkan gav positivt utslag på körstilen, då förarna förhöll sig mer defensiva. I tre år utvärderades bilolyckor med svårt skadade och förolyckade i samband med drogpåverkan i ett samarbete mellan universitetet i Adelaide och det Australiensiska trafikministeriet. Nykterhet tilldelades faktor 1. En promillehalt alkohol i blodet på 0,6 till 1,0 visade sig förhöja olycksrisken till faktor 4,2 (4,2 gånger mer sannolikt att olycka sker). Körning under påverkan av THC hade faktor 0,6. Studier vid University of Michigan och på uppdrag av det brittiska transportministeriet har kommit fram till liknande resultat (se länk nedan). En undersökning i samarbete mellan flera franska sjukhus, publicerad 2003, jämförde förekomsten av droger hos olycksförare med förekomsten hos en kontrollgrupp som inte råkat ut för olyckor. Risken för att råka ut för en olycka vid påverkan enbart av THC ökade, motsvarande faktor 2,5 (mätt som odds ratio). Som sagt finns studier som visar båda. Redigerad 24 april, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 (redigerad) .tråden handlar om man är för eller emot hasch, om jag inte ser helt fel.. så vad bubblar du om? Vad bubblar alla andra om då? Är cannabis hasch kanske? Nä, dåså. Då får du fråga andra vad dom bubblar om också Redigerad 25 april, 2005 av Joey Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Vad bubblar alla andra om då? Är cannabis hasch kanske? Nä, dåså. Då får du fråga andra vad dom bubblar om också Ehm...Hasch framställs ur "Cannabis sativa". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Ehm...Hasch framställs ur "Cannabis sativa". Ok ok, det var mer än vad jag visste. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2005 VOTE:Dom får punda ner sig och dö om dom vill! Tycker man ska legalisera, och sen sätta skyhög moms på skiten, så kan vi icke självmordsbenägna betala lägre skatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crouching.tiger Skrivet 26 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2005 Hasch skördar 0 liv per år. Det är MYCKET mindre än vad nikotin och alkohol gör... Det finns ingenting som heter överdos när det gäller hasch. Man kan dock börja bli för intresserad och leta efter kraftigare saker... OCH DET mina små dåligt upplysda vänner kan vara farligt... DÅ kan man råka ut för en överdos... Jag tycker att man antingen legaliserar det... eller så gör man alkohol och nikotin olagligt, allt annat är bara ologiskt. Men det är lögn att säga att man inte kan bli skadad av hasch (duh! man kan bli skadad av allt man stoppar i sig). man kan få problem med lungorna, som man får när man drar i sig rök. och om man använder det för mycket och för länge kan man få hallucinationer som kan vara otrevliga. de går dock vanligen över. sen finns det något som heter haschpsykos som jag inte vet så mycket om men som låter otrevligt. jag tycker personligen att cannabis, åtminstone marijuana, inte verkar värre än tobak eller sprit. om det som sägs, att cannabis inte är beroendeframkallande, finns det ju fler saker som talar för cannabis än t ex sprit, som också inverkar på ens psyke. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts