Jump to content

Hasch

bär
 Share

Är ni för eller emot hasch?  

107 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Koffein är en drog, nikotin är en drog, alkohol är en drog...

Cannabis är ungefär lika farligt som alkohol. Det är mindre beroendeframkallande än alla ovanstående ämnen. Forskarrapporter visar att man blir en bättre bilförare med cannabis i kroppen. Okej, det ska väl nämnas att det finns rapporter som visar motsatsen också. Cannabis var lagligt fram till 30-talet i Sverige. I länder där Cannabis är legaliserat har användandet av tyngre droger reducerats.

Edit: Nej jag använder inga droger.

Jo jo, men det var ijnte riktigt så jag menade att allt är droger.

men nu menade jag så att det är nog inte så bra för kroppen att ta dessa jävla gifter :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Till er som tycker att det borde legaliseras (cannabis): Eftersom det var lagligt innan 30-talet så måste det ju finnas en väldigt god anledning till att det är olagligt. Eller hur? Man gör ju inget olagligt bara för att det är kul.

Hundra år senare "Piratkopiering förbjöds i början av 2000-talet, detta måste vara befogat och behöver därför inte ifrågasättas"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hundra år senare "Piratkopiering förbjöds i början av 2000-talet, detta måste vara befogat och behöver därför inte ifrågasättas"

Ska vi börja prata om en helt annan sak nu också? Piratkopiering är en helt annan sak. Alla på detta forum har säkert laddat hem något olagligt. Det är jag säker på. Inte f*n kommer antipiratbyrån för det? Dessutom så blir man väl inte mer skadad av att ladda hem spel och sånt än att sitta och lyssna på laglig musik när man spelar eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska vi börja prata om en helt annan sak nu också? Piratkopiering är en helt annan sak. Alla på detta forum har säkert laddat hem något olagligt. Det är jag säker på. Inte f*n kommer antipiratbyrån för det? Dessutom så blir man väl inte mer skadad av att ladda hem spel och sånt än att sitta och lyssna på laglig musik när man spelar eller något.

Men nu var det ju inte riktigt det jag menade heller. Jag syftade på att bara för att lagen förbjuder det behöver det inte vara fel.

Som med piratkopiering.

FFS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men nu var det ju inte riktigt det jag menade heller. Jag syftade på att bara för att lagen förbjuder det behöver det inte vara fel.

Som med piratkopiering.

FFS.

Det är fel. Det är precis samma sak som om att gå in i närmaste spelbutik. Greppa taget om GTA SA och lägga det under jackan och sticka. Det är exakt samma sak. Dessutom om alla skulle ta hem spelet olaglig väg så räkna defenitivt inte med en efterföljare. Då har bolaget inte råd och dessutom vet de att folk laddar hem spelet istället för att köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor