Jump to content

Är denna speldator

Gäst
 Share

Recommended Posts

Chassi

Black Thunder Miditower Black 300W ATX + cooling + S-ATA strömadapter, ingår i grundsystem

Moderkort

Abit NF8 nForce3 250Gb 2DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket754 ATX, ingår i grundsystem

Processor

AMD Athlon64 Newcastle 3000+ AX 2000MHz/2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754, ingår i grundsystem

Minne

A-DATA 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR-DIMM PC3200 400MHz 184pin (+504.00)

Hårddisk

Hitachi Deskstar 13G0252 80Gb 7200rpm 8Mb cache S-ATA, ingår i grundsystem

Diskettstation, Floppy (tillval)

Standard 1.44Mb 3.5" floppy BLACK/SVART (+149.00)

Optisk enhet

Samsung CD-RW SW-252FEAB 52x32x52x 2Mb buffer BLACK/SVART BULK IDE, ingår i grundsystem

Grafikkort

AOpen GeForce FX5500 128Mb DDR TV-out DVI RETAIL AGP, ingår i grundsystem

Operativsystem (tillval)

Microsoft Windows XP Home Svensk OEM (endast med ny dator) (+875.00)

Programvara (tillval)

Norman Virus Control Antivirus 1 year license OEM Skandinavisk (with new PC only) (+79.00)

Montering

ESD-armband, engångs för användning vid egen montering/ESD-bracelet for own assembly, ingår i grundsystem

Monitor (tillval)

Hyundai Q995S 19" CRT Silver/Black (+1595.00)

Tangentbord (tillval)

Logitech OEM Internet Pro Keyboard Svart, svenskt (+139.00)

Mus (tillval)

Razer Diamondback Precision Gaming Mouse Magma red (+399.00)

Musmatta (tillval)

SteelPad 4D MousePad (+175.00)

Högtalare (tillval)

Genius SP-Q2.1 Slim Speaker (+279.00)

Sammanlagt pris.: Ca 9000 kr

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför bygger du inte en egen? blir 4ggr så billigare!

4ggr så billigare? Egentligen borde det betyda att om den kostar 10kkr och man tar det gånger fyra så får man 40kkr. Och den var ju så mycket billigare, vilket ger att man FÅR 30kkr när man köper den. :P

Fast jag förstår vad du menar.

Men iaf, nej det är inget att satsa på. Det jag inte tycker är bra med den är grafikkortet som är en generation gammal. Och den generationen var en dålig också från Nvidias sida. Sen är hårddisken sunkig. Det ska vara Seagate!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påtal om datorer man "bygger" själv på detta vis; jag och min kära vän byggde en sådan på komplett.se och valde allt som vi ansåg var bäst, men inte nödvändigtvis dyrast. Det blev bara 35.000 kr! Rätt bra med tanke på att en Dell-XPS är så dyr. Med "vår" dator fick vi t.o.m 7.1 ljud och en 19'' skärm :P

Ville bara få det ur mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på olika delar:

CPU (processor): Allting över AMD64 3000+ är bra. Råder dig att köpa AMD då de är snabbare än Intel processorer.

Grafikkort: Kan ge exempel på bra som du kan köpa, beroände på hur mycket pengar du vill satsa. Geforce 6600GT kostar under 2000kr. Vill du ha ett av de absoluta topp korten så välj ATI X800XL - detta kort är mycket billigare än de absolut bästa, men presterar ungefär lika bra.

Ram: Hastighet PC3200 och se till att du får med 1024mb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor