Wild_hawk Skrivet 27 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2002 nån som har nån bra html kod till min hemsida som gör den snyggare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2002 umm, vadå för typ av html-kod? jag kan html så jag kanske har något.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 28 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2002 ja kan åsså html! kan ja fixa nåt, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2002 hehe eightball, du låter lite ivrig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
anders2 Skrivet 28 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2002 asp ska det va Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 28 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2002 hehe eightball, du låter lite ivrig hehe, de va så länge sedan ja gjorde nåt html- arbete... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 29 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2002 javascript.nu har en bra html-guide, bra javascripts och ett forum där du kan f hjälp m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin Skrivet 29 december, 2002 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2002 asp ska det va Jo, ASP är bra men det är helt fel användningsområde! ASP har man till att skapa gästbokecker o massa saker med databaser m.m. Css ska man använda, då kan man ändra teckensnitt, bakgrundsfärg eller ha en bagrundsbild, så kommer det på alla sidor... Css kan man ändra det mesta med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2003 Jo, ASP är bra men det är helt fel användningsområde! ASP har man till att skapa gästbokecker o massa saker med databaser m.m. Css ska man använda, då kan man ändra teckensnitt, bakgrundsfärg eller ha en bagrundsbild, så kommer det på alla sidor... Css kan man ändra det mesta med... CSS är jätteenkelt att lära sig, man skriver bara några rader kod i Anteckningar och sparar filen med ändelsen .css, för att aktivera CSS-koden på sin hemsida skriver man en kodrad i HTML-dokumentet. Man kan även skriva CSS direkt i HTML-filen. Jag har använt CSS på min gta-sajt, det är därför länkarna ändrar färg när man placerar muspekaren över dem. Här är en bra guide. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts