Jump to content

Konstiga ljud

notorius
 Share

Recommended Posts

Jag har precis köpt en ny dator med ett hyfsta grafikkort, ATI Radeon 9100 PRo, delat grafikkkort, 128 mb, 512 mb ram.

Men när jag sitter och spelar spel så får fläkten "ryck", den snurrar hypersnabbt i 2 sek för att sedan vara normal igen.

Detta händer inte bara med krävande spel utan också med Tibia och andra spel som t.ex. Blip.se eller miniclips.com

Ringde kundtjänst men dem sa att det är normalt att den låter så :S

Nån som vet vad man skulle kunna göra förutom att sätta in en fet isolering?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag startar C: Låter min fläkt (eller vad det är) som en helikopter. (Även när jag startar spel.)

Jag brukar slå på den i mitten typ, så slutar den. Men börjar igen efter en kvart. :P

edit: Nu låter den inget. \o/

Hoppas den inte låter i spel. :lol:

Redigerad av pKz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hör också konstiga ljud från min vänstra högtalare, när jag spelar så knastrar det från den högtalaren ibland, ibland verkar det till och med som att ljuden försvinner från den vänstra högtalaren.

Jag vet inte vad det är för fel, men det finns knappar på högtalaren där jag har ställt in den på "Bass" och "3d-sound" om nu det är nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hör också konstiga ljud från min vänstra högtalare, när jag spelar så knastrar det från den högtalaren ibland, ibland verkar det till och med som att ljuden försvinner från den vänstra högtalaren.

Jag vet inte vad det är för fel, men det finns knappar på högtalaren där jag har ställt in den på "Bass" och "3d-sound" om nu det är nåt.

Det är nog lite glapp i den vänstra högtalaren... Jag har precis samma problem... >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har precis köpt en ny dator med ett hyfsta grafikkort, ATI Radeon 9100 PRo, delat grafikkkort, 128 mb, 512 mb ram.

Men när jag sitter och spelar spel så får fläkten "ryck", den snurrar hypersnabbt i 2 sek för att sedan vara normal igen.

Detta händer inte bara med krävande spel utan också med Tibia och andra spel som t.ex. Blip.se eller miniclips.com

Ringde kundtjänst men dem sa att det är normalt att den låter så :S

Nån som vet vad man skulle kunna göra förutom att sätta in en fet isolering?

LoL, inte krävande spel som Tibia. Tibia drar 99% av din CPU bara så du vet.

Och jag tror jag vet varför din fläkt har "ryck". Den kyler, har du tänkt på det.

En laptop's fläkt surrar aldrig med full speed hela tiden. När den blir för varm så drar den på 1000varv mer och därav låter den mer men blir kallare. Jag tror det är precis samma sak med din fläkt. Den har nått relä och när tempen går över en viss grad så snurrar den snabbare för att kyla ner den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor