RadiuZ Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Jag skaffade precis en andra dator och vill nu spela Warcraft och Diablo med mina kompisar via LAN. Hur gör jag, jag har ju bara ett exemplar av spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Starta spelet på ena datorn, när det är startat så tar du ur skivan ur datorn och sätter i den andra datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Starta spelet på ena datorn, när det är startat så tar du ur skivan ur datorn och sätter i den andra datorn. Tack, det funkade för Warcraft. På Diablo var jag tvungen att kopiera en fil från CD'n till hårddisken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Crackar är väll lagliga så länge man äger originalspelet? På så sätt slipper du sätta i skivan i datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 (redigerad) Crackar är väll lagliga så länge man äger originalspelet? På så sätt slipper du sätta i skivan i datorn. Vet någon nån bra sida. Jag har en Mac så det är nog svårare att hitta Edit: Jag laddar bara ned crack om det är lagligt Redigerad 22 april, 2005 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2005 Crackar är väll lagliga så länge man äger originalspelet? På så sätt slipper du sätta i skivan i datorn. Nope, inte heller är det tillåtet att fråga om det här på forumet, bara så du vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 20 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2005 Nope, inte heller är det tillåtet att fråga om det här på forumet, bara så du vet Keep the following in mind when making a backup of an Original Game CD/DVD: You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD/DVD as long as you are the owner of the Original Game CD/DVD. You are NOT ALLOWED to sell, rent or give away any backups of copyrighted Games CD/DVD's, as this is not allowed by Copyright Laws. You MUST DESTROY any backups when you don't legally own the Original Game CD/DVD anymore (e.g. selling or giving it away) Before making a backup, check in the supplied manual or on the back of the CD/DVD, if there are special conditions or provisions for making a personal backup. Källa: www.gamecopyworld.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 20 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2005 (redigerad) Keep the following in mind when making a backup of an Original Game CD/DVD: You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD/DVD as long as you are the owner of the Original Game CD/DVD. You are NOT ALLOWED to sell, rent or give away any backups of copyrighted Games CD/DVD's, as this is not allowed by Copyright Laws. You MUST DESTROY any backups when you don't legally own the Original Game CD/DVD anymore (e.g. selling or giving it away) Before making a backup, check in the supplied manual or on the back of the CD/DVD, if there are special conditions or provisions for making a personal backup. Källa: www.gamecopyworld.com Skulle nog lita mer på avtalet man godkänner när man installerar Redigerad 20 april, 2005 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 april, 2005 Keep the following in mind when making a backup of an Original Game CD/DVD: You are LEGALLY ALLOWED to make a personal backup of an Original Game CD/DVD as long as you are the owner of the Original Game CD/DVD. You are NOT ALLOWED to sell, rent or give away any backups of copyrighted Games CD/DVD's, as this is not allowed by Copyright Laws. You MUST DESTROY any backups when you don't legally own the Original Game CD/DVD anymore (e.g. selling or giving it away) Before making a backup, check in the supplied manual or on the back of the CD/DVD, if there are special conditions or provisions for making a personal backup. Källa: www.gamecopyworld.com Det är inte tillåtet att redigera filerna för spelen, om inte företagen själva tillåter det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 21 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2005 Det är inte tillåtet att redigera filerna för spelen, om inte företagen själva tillåter det. Så modding är olagligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2005 Så modding är olagligt? Det skulle vara konstigt eftersom det här forumet har en hel avdelning åt GTA-moddar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2005 Så modding är olagligt? Ja, i teorin, men i praktiken så bryr dom nog sig inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 april, 2005 (redigerad) Jag fick precis ett svar från Blizzard (jag skickade ett brev till dom) där det står: According to the End User License Agreement, the following applies: "...by installing the Program you thereby accept, a limited, non-exclusive license and right to install and use one (1) copy of the Program for your use on either a home, business, or portable computer." Detta borde gälla alla Blizzards spel, men jag försökte bränna en kopia på en vanlig CD-R och den funkade inte, har någon något tips? Redigerad 22 april, 2005 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 25 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2005 Crackar är väll lagliga så länge man äger originalspelet? På så sätt slipper du sätta i skivan i datorn. Så länge ALLA äger originalspelet! Det är bara lagligt att spela tillsammans med ett ex av spelet på vissa spel till Gameboy Advance, och Nintendo DS Skaffa det istället om du e snål, istället för att chansa dig fram med lagar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZeWoX Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Ja, i teorin, men i praktiken så bryr dom nog sig inte Desert combat Snubbarna fick ju jobb efter deras modd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 28 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2005 Blizzards EULA är olaglig i Sverige ändå, så cracka på du Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 30 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 april, 2005 Skulle nog lita mer på avtalet man godkänner när man installerar Off-topic: jag diggar din singnatur! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts