fabian Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Hej! Som några av er kanske vet så hade jag en hel del problem med massa virus, spyware, trojaner och sånt skit förut. Så jag installerade om Windows XP från skivan som jag fick med min dator (en dell). När jag har installerat det så finns det inte med några drivrutiner på den xp skivan till mitt ljudkort, nätverkskort, grafikkort o.s.v. Så jag har en annan cd med drivrutiner m.m. så jag installerar ljudkortet, det funkar bra, och nätverkskortet det funkar också bra. Problemet är bara det att när jag ska installera drivrutiner till mitt grafikkort (Nvidia Geforce 6800) så installeras det... bla bla... och sen ska jag starta om datorn, men inget har hänt när jag har startat om datorn. I enhetshanteraren finns inte fliken "Bildskärmskort". Det verkar som om datorn inte känner av kortet men det finns ju där för annars skulle jag inte kunna se vad jag gör på min skärm.... Jag har provat att ta ut och stoppat in kortet, men datorn känner inte av någon "ny maskinvara" har även provat att installera om XP en gång till med samma resultat. Nån som vet vad jag ska ta mig till? Jag har skrivit till Dell support men itne fått svar... Jag tror att det lättaste vore om det går att få mjukvaran så som den var vid leverans... och jag vet att det ska gå att göra så för det står om det i instruktons boken. Det står att när man startar datorn ska man se en "blue bar" som det står www.dell.com på i övre delen av skärmen, och då ska man trycka ctrl+F11, men jag ser ingen sån bar. Kanske nån som har Dell som har haft samma problem eller vet hur man gör för att få datorn som den var vid leverans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Du "måste" själv tanka drivrutiner från www.nvidia.com. Det är oftast VGA skiten som inte installeras.. jag har aldrig fattar hur man fixar det.. men jag brukar köra samma install fil tills den ger sig och installerar VGA innan installationen av drivrutin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 19 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 (redigerad) Fick det att funka nu... helt plötsligt under installation (har typ installerat drivrutinerna 10 gånger) så kommer det upp ny maskin vara har hittats...bla bla...och sen flimra skärmen till och sen startade jag om datorn så nu funkar det prima....tack för all hjälp jag har fått med datorn på forumet nu funkar den som vanligt igen...tack allesammans! Redigerad 19 april, 2005 av fabian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts