Frenzy Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Jag tittade i affären om Tyhe Memory Remains fanns på ReLoad fast den var inte med Det ska vara låt nr.2 på skivan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Yukiz Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Älskade dom för ett år sedan, nu lyssnar jag aldrig på dem. Jag har tröttnat på varenda låt så dom är inte bra längre... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Valle-Ball Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Gillar inte direkt Metallica men Masters of puppets och Enter Sandman är ju underbara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Aykaramba Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Metallica är bra. Skönt som fan med master of puppets LP:n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 26 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 Köpte igår Ride The Lightning!! Ashärlig skiva! Älskar Fade To Black. Hmm..kan nån nämna alla "lugna" låtar som Metallica har spelat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 26 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2005 Hmm Fade to black Welcome home (Sanitarium) One The Unforgiven (halvlugn mer) Nothing else matters Until it sleeps Mama Said The Unforgiven II Low Man's Lyric Turn The page Tuesday's gone Är alla jag kan komma på som de gjort. Håller med på Ride the lightning underbar skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 Hmm Fade to black Welcome home (Sanitarium) One The Unforgiven (halvlugn mer) Nothing else matters Until it sleeps Mama Said The Unforgiven II Low Man's Lyric Turn The page Tuesday's gone Är alla jag kan komma på som de gjort. Håller med på Ride the lightning underbar skiva. Ok tack. Är det nån här som har sett "When Metallica Ruled the World" dokumentären/intervjun? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 27 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2005 Japp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Japp. Ok då kanske jag kan fråga om en sak angående dokumetären/intervjuen. Vad var det där med Napster? Förstod inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Ok då kanske jag kan fråga om en sak angående dokumetären/intervjuen. Vad var det där med Napster? Förstod inte. Jag har sett den! Det med Napster är att Lars urlrich stämde Napster och/eller? folket som hade laddat ner Metallica låtar från Napster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 (redigerad) Det med Napster är att Lars urlrich stämde Napster och/eller? folket som hade laddat ner Metallica låtar från Napster. Njä, han stämde Napster och hade skaffat sig en lista på användare som laddat ner Metallicas musik, och hotade med att gå ut med den offentligt etc. etc. Redigerad 10 september, 2005 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Topp3: Så var det ja. Nu ska jag snacka lite om St.anger. Det är faktiskt en väldigt bra skiva. Den är inte bra på samma sätt som de andra skivorna Metallica släppt men den är speciell på något sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2005 Topp3: Så var det ja. Nu ska jag snacka lite om St.anger. Det är faktiskt en väldigt bra skiva. Den är inte bra på samma sätt som de andra skivorna Metallica släppt men den är speciell på något sätt. För att 1\5 av skivan clippar (digital distortion) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Topp3: Så var det ja. Nu ska jag snacka lite om St.anger. Det är faktiskt en väldigt bra skiva. Den är inte bra på samma sätt som de andra skivorna Metallica släppt men den är speciell på något sätt. Jag lyssnade på Sweet Amber. Efter någon minut kanske så orkade jag inte lyssna mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skapar1 Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Väcker liv i den här med tanke på att det är Cliff Burtons dödsdag. Så själv så har jag bara lyssnat på To Live Is To Die idag och haft på mig min Metallicatröja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Får väl hälsa till ahn då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Metallitips ( ): Försök fiffla hem videon från Woodstock-festivalen 1994. Häftig öppning med Breadfan, aningen udda låtval, bandmedlemmarna i märkliga frisyrer och hundratals hippies som inte sjunger med. Förresten! In på GP.se och klicka på Webb-TV! Det är Fuel från Ullevi 2004 samt lite intervjuer med besökarna efteråt, värd att ses. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 27 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2005 Väcker liv i den här med tanke på att det är Cliff Burtons dödsdag. Så själv så har jag bara lyssnat på To Live Is To Die idag och haft på mig min Metallicatröja. Satan, hade inte en tanke på det. Cliff förtjänar att hedras, den musikaliska talangen hos den killen... wow. Otrolig. Nästa år är det tjugo-årsdagen. Hoppas att det kommer hända något då, typ en officiell minnesstund vid Ljungby, att Cliff In Our Minds-grejen äntligen kommer igång eller något liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Denna tråden måste vara kvar! Ett jävligt hett tips är att fixa Moskva konserten från 91... Tror det är en publik på cirkus en halv mille. Ett jävla ös med andra ord! Creeping death från moskva: HÄR! Harvester of sorrow från Moskva: HÄR! Kolla in dom nu förfan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Ett annat tips är att skaffa den sista konserten från 1992, nämligen den i Stockholm! Lars snackar oerhört mycket knackig svenska med publiken och det är många sköna extranummer och instrumentala covers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts