Jump to content

Va har du för processor

NiKe-eKiN
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Inte en aning du.

Varför undrar du?

För att om din cpu ligger på 1,8ghz så har du en 2500+.

Angående att klocka grafikkort (gäller iofs allt man klockar), så ska man klocka lite i taget. Om det börjar bli ostabilt eller se konstigt ut på skärmen så ska man klocka ner till det senaste som funkade. Så enkelt är det.

För övrigt har jag en XP2500+ som körs i 2ghz. Barton för dom som är intresserade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att om din cpu ligger på 1,8ghz så har du en 2500+.

Angående att klocka grafikkort (gäller iofs allt man klockar), så ska man klocka lite i taget. Om det börjar bli ostabilt eller se konstigt ut på skärmen så ska man klocka ner till det senaste som funkade. Så enkelt är det.

För övrigt har jag en XP2500+ som körs i 2ghz. Barton för dom som är intresserade.

Har jag ju inte alls, finns visst 3000+ på 1,8 GHz. Socket 939 Winchester.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, det visste du inte nyss. Så iaf jag trodde du hade en vanlig XP-cpu och inte en AMD64.

Att det var AMD64 och socket 939 visste jag, men var för lat att skriva det :) .

Och det där "Winchester" såg jag på länken som Arvid (tror jag) postade. :ermm:

Edit: Vet ni förresten om hur bra Intel Centrino [blahablaha] 2,0 GHz 2 MB L2 cache är? Pappa ska ha en sån i sin nya bärbara från Dell nämligen.

Redigerad av Tiger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor