Streetwave Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Har en P4 på 3.2 ghz Jag med, på fredag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NiKe-eKiN Skrivet 17 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Ska få 3.6 Ghz på den nya datan KAN INTE VÄNTA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Har en AMD Ahtlon 3000+ 1.8 GHz. ...Ni som säger att era spel laggar, menar ni då att det hackar i singleplayer eller att det laggar i multiplayer? Vad har du för kärna? Barton? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Kan man Klocka (eller vad det heter) grafikkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Kan man Klocka (eller vad det heter) grafikkort? Ja, du kan klocka allt här i livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Ja, du kan klocka allt här i livet. Hur gör man då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Hur gör man då? Med program, höj nån frekvens... jag ska hålla tyst, för jag kan inte det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Lättast gör du det med "moddade" drivrutiner. Tanka t.ex. omegadrivers (www.omegadrivers.net) och vips, du får en ny meny i grafikkortsinställningar. bild på hur jag klockat mitt geforce 3ti200 till geforce 3: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Men hur mycket får man klocka? Har hört att det inte är bra att klocka för mycket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Jag vet inte.. Hur vet man att man vet va man har för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Vad har du för kärna? Barton? Inte en aning du. Varför undrar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Jag vet inte.. Hur vet man att man vet va man har för något? Vet vad man har vadå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Men hur mycket får man klocka? Har hört att det inte är bra att klocka för mycket... Man får inte klocka någon alls - enligt de som gjort ditt grafikkort. Dock får man alltid testa, men du ska veta att ditt kort kan gå sönder. Jag klockar mitt genom att tänka så här: "Vad är ett geforce 3 ti200? Jo, ett nerclockat geforce 3. Kan jag då inte bara höja klockfrekvensen? Då går jag och läser om hur mycket man lyckats överklocka geforce 3 ti 200. Visst, de kommer upp i hastigheter mycket högre än geforce 3 - alltså "borde" jag kunna köra i geforce 3 speed" Men, de tycker jag man ska hamna i samma situation som jag: Jag ska köpa ny dator.. och skiter fullständigt i den här - då överklockar man. Men så länge vill jag ju spela spel. Då klockade jag mitt kort, tänkte klocka fsb:en också.. men när jag höjde med en endaste mhz så krashade datorn i windows Har dessutom fått lära att min cpu är något otroligt varm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 P4 3 Gija'hetj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Man får inte klocka någon alls - enligt de som gjort ditt grafikkort. Dock får man alltid testa, men du ska veta att ditt kort kan gå sönder. Jag klockar mitt genom att tänka så här: "Vad är ett geforce 3 ti200? Jo, ett nerclockat geforce 3. Kan jag då inte bara höja klockfrekvensen? Då går jag och läser om hur mycket man lyckats överklocka geforce 3 ti 200. Visst, de kommer upp i hastigheter mycket högre än geforce 3 - alltså "borde" jag kunna köra i geforce 3 speed" Men, de tycker jag man ska hamna i samma situation som jag: Jag ska köpa ny dator.. och skiter fullständigt i den här - då överklockar man. Men så länge vill jag ju spela spel. Då klockade jag mitt kort, tänkte klocka fsb:en också.. men när jag höjde med en endaste mhz så krashade datorn i windows Har dessutom fått lära att min cpu är något otroligt varm Ok.. jag skiter i att klocka då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Intel Celeron 1ghz (998mhz.) Typ samma processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Typ samma processor. Samma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Inte en aning du. Varför undrar du? Du kör din på 1.8ghz och är en 3000+ jag har min 2.0 på 2800+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FylleSpray Skrivet 18 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2005 AMD Athlon 3500+... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2005 (redigerad) P4 3.2 ghz på den jag sitter nu. AMD64 3000+ på laptopen och en P4 2 ghz på datorn på mitt rum. Och så har mamma en P4 på typ 2.2 ghz också. Redigerad 18 april, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts