Jump to content

Va har du för processor

NiKe-eKiN
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Men hur mycket får man klocka? Har hört att det inte är bra att klocka för mycket...

Man får inte klocka någon alls - enligt de som gjort ditt grafikkort. Dock får man alltid testa, men du ska veta att ditt kort kan gå sönder.

Jag klockar mitt genom att tänka så här: "Vad är ett geforce 3 ti200? Jo, ett nerclockat geforce 3. Kan jag då inte bara höja klockfrekvensen? Då går jag och läser om hur mycket man lyckats överklocka geforce 3 ti 200. Visst, de kommer upp i hastigheter mycket högre än geforce 3 - alltså "borde" jag kunna köra i geforce 3 speed"

Men, de tycker jag man ska hamna i samma situation som jag: Jag ska köpa ny dator.. och skiter fullständigt i den här - då överklockar man. Men så länge vill jag ju spela spel. Då klockade jag mitt kort, tänkte klocka fsb:en också.. men när jag höjde med en endaste mhz så krashade datorn i windows :P Har dessutom fått lära att min cpu är något otroligt varm ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man får inte klocka någon alls - enligt de som gjort ditt grafikkort. Dock får man alltid testa, men du ska veta att ditt kort kan gå sönder.

Jag klockar mitt genom att tänka så här: "Vad är ett geforce 3 ti200? Jo, ett nerclockat geforce 3. Kan jag då inte bara höja klockfrekvensen? Då går jag och läser om hur mycket man lyckats överklocka geforce 3 ti 200. Visst, de kommer upp i hastigheter mycket högre än geforce 3 - alltså "borde" jag kunna köra i geforce 3 speed"

Men, de tycker jag man ska hamna i samma situation som jag: Jag ska köpa ny dator.. och skiter fullständigt i den här - då överklockar man. Men så länge vill jag ju spela spel. Då klockade jag mitt kort, tänkte klocka fsb:en också.. men när jag höjde med en endaste mhz så krashade datorn i windows :P Har dessutom fått lära att min cpu är något otroligt varm ;)

Ok.. jag skiter i att klocka då ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor