Jump to content

Konfirmeras

NiKe-eKiN
 Share

Har du Konfirmerats  

79 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har aldrig förstått varför vi har konfirmation!?! Alla kidsen gör det bara för presenter... Men på det djupare religionstänkandet så finns det inget som stödjer detta i den protestantiska läran! Protestantismen kom ju till för att alla saker som katolismen har/hade typ avlatsbrev, bikt etc. inte stöddes av bibeln och inte hade någonting med saken att göra... Protestantismen går ut på att man tror på bibeln och gud inte att man konfirmerar sig. VISST konfirmation kan få en att tänka över gud och bibeln men det står det finns ingenting som stödjer den så jag ser ingen anledning att ta konfirmationen därför så tog jag aldrig konfirmationen.

Vote: Aldrig

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konfirmerade mig. Det var självklart. Man får bara en chans att göra det med folk man känner. Sedan så har mina föräldrar gjort det och min bror. Man kan väl inte bryta det? Brydde mig inte om presenterna. Sedan var det trevligt att se släkten och sånt också. Det är en kul grej att göra och man lär sig bra saker.

Redigerad av SAAB
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja. Man lever bara en gång så varför inte?

Själv konfirmerade jag mig för att jag tycker att det hör till traditionen och båda mina föräldrar har gjort det. Att få presenter var inte heller helt fel. I slutet av konfirmationsläsningen fick vi dessutom åka på ett kul läger på Gotland så jag ångrar inte att jag gjorde det. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min morsa och farsa ville det. Båda mina syrror har gjort det. Men inte jag. Det är väl lika bra, gillar inte kyrkor. Och jag ville verkligen inte det. Hehe, remember those times:

"Nää näää nääää"

Sen har farsans senaste ex-hustru(inte min morsa) och hennes morsa(fortfarande inte min morsa) kallat mig "djävulens barn", så jag skulle nog ändå inte passa in. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote : ALDRIG

Jag är imot religioner i största allmänhet.

Men har inget imot perssoner som är religiösa så länge dom inte säger åt folk hur man ska göra bara för att deras religion säger så etc.

Andra får tycka,tänka tro som dem själva vill... Thats it!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... nej.

Ska man över huvud taget göra det ska man vara katolik, katoliker gör det dessutom två gånger under sitt liv. Om man gör det för pengar eller presenter är man så jävla nedsänkt i huvudet att det inte är sant. Olyckligt vis är jag döpt men jag ska snart gå ur svenska kyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Ja, dels för det är en slags tradition, dels för presenterna :blink:... hade dock en konstig konfirmation... vi kollade på film en gång i månaden, gick på nån gudstjänst, å drog på, för att citera stell, "ett helvets roligt läger"... + själva konfirmationen då...

Men rätta mig om jag har fel, för det kan jag mycket väl ha, men borde inte alla som är emot svenska kyrkan å skiter i konfirmationen bara för det strider mot det dom tror på, strunta i julafton och påsk också? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor