Funnylin Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 (redigerad) Det skulle strida mot allt jag tror på. Redigerad 16 april, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 (redigerad) Har aldrig förstått varför vi har konfirmation!?! Alla kidsen gör det bara för presenter... Men på det djupare religionstänkandet så finns det inget som stödjer detta i den protestantiska läran! Protestantismen kom ju till för att alla saker som katolismen har/hade typ avlatsbrev, bikt etc. inte stöddes av bibeln och inte hade någonting med saken att göra... Protestantismen går ut på att man tror på bibeln och gud inte att man konfirmerar sig. VISST konfirmation kan få en att tänka över gud och bibeln men det står det finns ingenting som stödjer den så jag ser ingen anledning att ta konfirmationen därför så tog jag aldrig konfirmationen. Vote: Aldrig Redigerad 16 april, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 (redigerad) Konfirmerade mig. Det var självklart. Man får bara en chans att göra det med folk man känner. Sedan så har mina föräldrar gjort det och min bror. Man kan väl inte bryta det? Brydde mig inte om presenterna. Sedan var det trevligt att se släkten och sånt också. Det är en kul grej att göra och man lär sig bra saker. Redigerad 16 april, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Jag vill inte på något sätt stödja eller uppmuntra den krista verksamheten. Så nej, varken döpt eller konfirmerad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Konfirmerade mig inte eftersom jag är imot religionens tankesätt. Presenter kan man få på julafton. För julen har ju absolut ingenting med religion att göra Vote: Nej, usch Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Nej det aldrig i mitt liv konfirmera mig, vad är det bra för? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Vote: Ja. Man lever bara en gång så varför inte? Själv konfirmerade jag mig för att jag tycker att det hör till traditionen och båda mina föräldrar har gjort det. Att få presenter var inte heller helt fel. I slutet av konfirmationsläsningen fick vi dessutom åka på ett kul läger på Gotland så jag ångrar inte att jag gjorde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Aldrig i mitt ruggigt korta liv!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Nej jag är marxist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Ja jag har konfirmerat mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaucrozz Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 klart man e konfirmerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Min morsa och farsa ville det. Båda mina syrror har gjort det. Men inte jag. Det är väl lika bra, gillar inte kyrkor. Och jag ville verkligen inte det. Hehe, remember those times: "Nää näää nääää" Sen har farsans senaste ex-hustru(inte min morsa) och hennes morsa(fortfarande inte min morsa) kallat mig "djävulens barn", så jag skulle nog ändå inte passa in. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Ska konfirmera mig 30 april Då fyller jag år... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mange Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Vote : ALDRIG Jag är imot religioner i största allmänhet. Men har inget imot perssoner som är religiösa så länge dom inte säger åt folk hur man ska göra bara för att deras religion säger så etc. Andra får tycka,tänka tro som dem själva vill... Thats it! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Hade det inte varit så jävla långt och krångligt hade jag nog gjort det för presenterna, men eftersom det pågår i ett halvår... nej tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Hmm... nej. Ska man över huvud taget göra det ska man vara katolik, katoliker gör det dessutom två gånger under sitt liv. Om man gör det för pengar eller presenter är man så jävla nedsänkt i huvudet att det inte är sant. Olyckligt vis är jag döpt men jag ska snart gå ur svenska kyrkan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Jo men visst. Gratis mat en gång i veckan och ett helvetes roligt läger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 .vote: Ja blev mer eller mindre tvingad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 På min födelsdag Då fyller jag år... X2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FylleSpray Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Vote: Ja, dels för det är en slags tradition, dels för presenterna ... hade dock en konstig konfirmation... vi kollade på film en gång i månaden, gick på nån gudstjänst, å drog på, för att citera stell, "ett helvets roligt läger"... + själva konfirmationen då... Men rätta mig om jag har fel, för det kan jag mycket väl ha, men borde inte alla som är emot svenska kyrkan å skiter i konfirmationen bara för det strider mot det dom tror på, strunta i julafton och påsk också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts