Cortez Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Svchost.exe filen tar allt mellan 95-100% av processorn enligt Task Manager, och det märks även på datorn... Den kan sega ihop totalt så man får lust att kasta den i golvet eller liknande. Och jag antar att filen är infekterad med virus. Jag har NOD32 med senaste updateringarna, men den hittar inget när man scannar. Hur ska jag göra för att få ner andvändningen av processorn för svchost.exe? För andra finns filen också, men den tar mycket mindre. Den började såhär för kanske 2 dagar sen. Jag behöver hjälp, för när det är såhär gör datorns intill oandvändbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 När du väl har task manager framme så kan du passa på att leta efter processer vars namn du inte känner igen. Det eventuella viruset kan, om du har tur, finnas där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 (redigerad) Modem? I så fall tabort "Svchost.exe" från: "C:\WINDOWS\system32\wins" Funkar inte det andvänd detta program:AntiVir Free AntiVirus Redigerad 16 april, 2005 av alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Modem? I så fall tabort "Svchost.exe" från: "C:\WINDOWS\system32\wins" Funkar inte det andvänd detta program:AntiVir Free AntiVirus Nja, ADSL. Ska jag ändå ta bort den där filen i den mappen? Kollar in den där sidan sålänge i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Felet är ett Virus! Använd det här programet:AntiVir Det är det bästa Gratis AntiVirus programet. //Alexzander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 När jag ändå har startat en tråd, så har jag ett till problem. Jag har 2 operativsystem på den där datorn. Win98SE(Ja, det har varit där ett tag.) och Win2000Proffesional Jag har jämfört farten när man laddar hem från samma FTP:er, personer, eller liknande, och på Win98SE går den i den farten som "den ska gå i", dvs det jag betalar för. Men i 2000, går den hur långsamt som helst. Mycket saktare än vad det ska gå. För t.e.x. på Win98 på en FTP kommer jag upp i fullspeed. På 2000 har jag som HÖGST kommit upp i 16.6 kb / s. Kan detta också bero på ett virus som bara infekterar 2000 och senare operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts