Gurgel Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Som sagt så restartas min dator om ibland när jag spelar och typ tråkar trycka på windows knappen eller alt tabar ibland.. Finns det någon inställning där man typ kan ta bort det ?? Dator spec: adm 3400+ 6800 ultra 1gb ram xp pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Vad har du för märke, wattantal och ampereantal på ditt nätaggregat? Antagligen det som är för svagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 15 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Vad har du för märke, wattantal och ampereantal på ditt nätaggregat? Antagligen det som är för svagt. Hmm går det att se någonstans ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Ja om du öppnar sidan på chassit lär du se en klisterlapp på nätagget. Där står det hur många ampere(A) det är på de olika spänningarna(3.3, 5, 12). Även märket och max W lär stå där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 15 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 (redigerad) Ja om du öppnar sidan på chassit lär du se en klisterlapp på nätagget. Där står det hur många ampere(A) det är på de olika spänningarna(3.3, 5, 12). Även märket och max W lär stå där. Hmm jao vet ej om jag hittade rätt men typ 430 p och 430 w :/ Den hette typ antec true 430p 430w Det stog massa annat skit också fast jag orkade inte skriva upp det och det såg inte så intresant ut :/. Men kan det bli så bara för att man typ minimerar ? Man kan göra windowmode och sedan göra vadsom helst utan att den restartar bara man typ alttabbar eller nått :/ Redigerad 15 april, 2005 av Gurgel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Antecs Truepower-serie är väldigt bra och 430 watt borde absolut räcka för ditt system så det är nog inte där felet ligger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Du har drivrutiner för moderkort, grafikkort och ljudkort? Om inte, uppgradera till senaste. "Cool 'n quiet" heter en funktion som finns till din AMD. Kolla att den är AVAKTIVERAD (dvs; INTE PÅ) i bios. vet inte vad du har för ljudkort eller moderkort.. men för grafikkort hittar du drivrutiner: HÄR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Antecs Truepower-serie är väldigt bra och 430 watt borde absolut räcka för ditt system så det är nog inte där felet ligger. Håller med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Du har drivrutiner för moderkort, grafikkort och ljudkort? Om inte, uppgradera till senaste. "Cool 'n quiet" heter en funktion som finns till din AMD. Kolla att den är AVAKTIVERAD (dvs; INTE PÅ) i bios. vet inte vad du har för ljudkort eller moderkort.. men för grafikkort hittar du drivrutiner: HÄR När jag intellerat senaste drivrutinerna för grafikkortet(71.84) från Nvidia gick inte Windows att starta.. Fick starta i felsäkert läge och ta bort det och sen funkade det.. Fast datorn tar jävla lång tid att starta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Testa att avinstallera drivrutinerna från kontrolpanelen/"lägg till/tabort program" (OM det nu fortfarande finns några kvar). Sen installerar du de igen. Det SKA fungera. Sen undrar jag vad du har för moderkort.. vet du det? Då kan du passa på att installera drivrutiner till det med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Jag hade också det problemert att datorn starades om när jag spelade, felet var att datorn hade blivit överhettad, jag löste problemet med att ddammsuga inne i datorn och köpa en extra fläkt som jag satte på insidan av chassit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Man kan förstöra datorn genom att dammsuga den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Din dator kanske inte gillar dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 (redigerad) Man kan förstöra datorn genom att dammsuga den. Det finns dammsugare speciellt för datorer, min har inte gått sönder än. Det heter omstartas, inte restartas. Redigerad 16 april, 2005 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 16 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Du har drivrutiner för moderkort, grafikkort och ljudkort? Om inte, uppgradera till senaste. "Cool 'n quiet" heter en funktion som finns till din AMD. Kolla att den är AVAKTIVERAD (dvs; INTE PÅ) i bios. vet inte vad du har för ljudkort eller moderkort.. men för grafikkort hittar du drivrutiner: HÄR Hmm vart i BIOS hittar men "Cool 'n quiet" då? tittade lite fast hittade inget och vad gör det?? coolt och tyst ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Sparka på den lite... Brukar funka annars kan du slänga den på nån support gubbe och betala hutlösa pengar för att få den tillbaks. Vilken värld vi lever i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
robban... Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Låter som den här skiten. när man spelar så dör skiten efter 30-2h..olika. annars om man bara sitter å surfar så kan den starta om utan förvarning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Har det probletet också, men det står att det är systemfel, så jag ska göra en systemåterställninge senare. Kanske funkar för dig också? Beror på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gurgel Skrivet 17 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Har det probletet också, men det står att det är systemfel, så jag ska göra en systemåterställninge senare. Kanske funkar för dig också? Beror på. Jo det skulle kunna funka för så ståre för mig med när den har restartas... Men de e inte så att det gör det av sig själv att den dör efter 30-2h... De e om jag går till skrivbordet då restartas den fast bara i vissa spel då . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Hmm vart i BIOS hittar men "Cool 'n quiet" då? tittade lite fast hittade inget och vad gör det?? coolt och tyst ? Exakt. Den får CPU:n att köra långsammare när det inte behövs, och då blir cpu:n både kallare och tystare. Dock har detta lett till att många fått liknande problem som du har. Inte säkert att det är det som är problemet för dig.. men man kan ju alltid testa. Jag vet faktiskt inte vart exakt i bios du hittar det.. har ingen uber amd64bit cpu Titta mer Har du uppdaterat grafik- och moderkortets drivrutiner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts