Jump to content

Min dator restartas om vid olika tillfällen

Gurgel
 Share

Recommended Posts

Ja om du öppnar sidan på chassit lär du se en klisterlapp på nätagget. Där står det hur många ampere(A) det är på de olika spänningarna(3.3, 5, 12). Även märket och max W lär stå där.

Hmm jao vet ej om jag hittade rätt men typ 430 p och 430 w :/

Den hette typ antec true 430p 430w

Det stog massa annat skit också fast jag orkade inte skriva upp det och det såg inte så intresant ut :/.

Men kan det bli så bara för att man typ minimerar ? Man kan göra windowmode och sedan göra vadsom helst utan att den restartar bara man typ alttabbar eller nått :/

Redigerad av Gurgel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har drivrutiner för moderkort, grafikkort och ljudkort? Om inte, uppgradera till senaste.

"Cool 'n quiet" heter en funktion som finns till din AMD. Kolla att den är AVAKTIVERAD (dvs; INTE PÅ) i bios.

vet inte vad du har för ljudkort eller moderkort.. men för grafikkort hittar du drivrutiner: HÄR

När jag intellerat senaste drivrutinerna för grafikkortet(71.84) från Nvidia gick inte Windows att starta.. Fick starta i felsäkert läge och ta bort det och sen funkade det.. Fast datorn tar jävla lång tid att starta..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har drivrutiner för moderkort, grafikkort och ljudkort? Om inte, uppgradera till senaste.

"Cool 'n quiet" heter en funktion som finns till din AMD. Kolla att den är AVAKTIVERAD (dvs; INTE PÅ) i bios.

vet inte vad du har för ljudkort eller moderkort.. men för grafikkort hittar du drivrutiner: HÄR

Hmm vart i BIOS hittar men "Cool 'n quiet" då? tittade lite fast hittade inget och vad gör det?? coolt och tyst ? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har det probletet också, men det står att det är systemfel,

så jag ska göra en systemåterställninge senare.

Kanske funkar för dig också? Beror på.

Jo det skulle kunna funka för så ståre för mig med när den har restartas... Men de e inte så att det gör det av sig själv att den dör efter 30-2h... De e om jag går till skrivbordet då restartas den fast bara i vissa spel då ^_^ .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm vart i BIOS hittar men "Cool 'n quiet" då? tittade lite fast hittade inget och vad gör det?? coolt och tyst ? ;)

Exakt. Den får CPU:n att köra långsammare när det inte behövs, och då blir cpu:n både kallare och tystare. Dock har detta lett till att många fått liknande problem som du har. Inte säkert att det är det som är problemet för dig.. men man kan ju alltid testa.

Jag vet faktiskt inte vart exakt i bios du hittar det.. har ingen uber amd64bit cpu :) Titta mer ^_^

Har du uppdaterat grafik- och moderkortets drivrutiner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor