dempaboy Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Jag har tänkt att bygga ett datorchassi i trä men jag behöver lite hjälp.. 1. kylning 2. montering kommer nog mer snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Ehh lite mer specifik får du väl allt vara om du vill ha hjälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Det är bra om du monterar delarna och sen kyler dem för bästa effekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Kurby Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Trä brinner väl hyfsat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Jag har tänkt att bygga ett datorchassi i trä men jag behöver lite hjälp.. 1. kylning 2. montering kommer nog mer snart Fråga en expert istället... och har du tänkt på att trä är det materialet man använder minst i elektroniken...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Sök upp nån på http://www.sweclockers.com/ (exempelvis) som har byggt ett trächassi och fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Gå somsagt till sweclockers o fråga speciellt en som heter "Elitemodder" eller nått sånt.. han e en jävel på o modda =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dempaboy Skrivet 15 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Jo jag tänkte ha "plåtskivan" som man fäster moderkortet på, från ett gammalt chassi eftersom trä krymper och sväller... men jag ska kolla på sweclockers Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Spika ihop lite planker till en hyffsat fin låda. Pressa in data delarna å hoppas på att dom landar rätt. Sen kan du ju rista in nå skojj i trät åxå. Kanske "Wiie sämmla" eller nått. Ta lite eltejp å tejpa fast lite neon på måfå där de ser ut att bli bra. så , nu är du klar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Trä i kombination med varma datordelar är väl ingen lysande idé, eller? Så länge det inte brinner är det inte lysande i alla fall. Jag skulle föreslå att du slaktar ett gammalt chassi och återanvänder moderkortsplåten, hårddiskshållarna m.m i trächassit. Om du vill göra det enkelt för dig kan du bara plocka bort golvet, taket, sidoplåtarna och fronten på ett chassi och sedan bygga en trälåda runt det som är kvar av det gamla chassit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Väldigt många på Sweclockers har byggt trächassin, bara att söka i forumet där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Det går nog med trä, såg nån som byggde en dator i en liten Ikea-hylla (!). Men....varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SpokPlumpen Skrivet 15 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2005 Hade en polare med trädator en gång. Den börja störtbrinna när han tankade lite skit över natten. Hela hans plejs brann ner och nu bor han hos mig. Därför kan det bli lite svårt för han att få ut presenterna nästa jul. Oj.. Glömde jag nämna att han är Tomten. Men allvarligt ska det väl inte vara nåra problem. Sätt nåt kylande mellan datordelarna och träet bara. Mycke fläktar eller vattenkylning så går det shyst... Good luck till dig btw! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts