Geten123 Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Folk idag är bara dumma i huvet. Speciellt Stig Wahlin eller vad han nu hette. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crouching.tiger Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Jag begrundade noga en reklamskylt idag och försökte till och med tänka mig att den var rasistisk, men hittade inget. ANALYS typsnitt: något som liknar vit krita på svart asfalt text: NOGGER (hade aldrig tidigare ens reflekterat över att det liknade ordet nigger) + (översätts med "och") LAKRITS (glassen smakar lakrits) =SANT (min reflektion: Nogger Black är den första noggerglassen med lakritssmak. reklamen ska visa att detta är nyskapande men gott, ungefär.) sedan loggan NOGGER Black (med "graffitistilen") graffitistilen: det som ses rasistiskt är just graffitistilen. graffitin är en del av hiphopens värld. hiphopen skapades av svarta. alltså anses reklamen vara stereotyp, ungefär "alla svarta är underground" eller "alla som är underground är svarta". slutsats: GB gjorde en helt normal, kanske inte helt genomtänkt, reklam som sorgligt nog har misstolkats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 16 april, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 Jag ska skapa en glass som heter Witter+White = sant. Se hur många anmälningar man får. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 (redigerad) Det där med texten, det är ju många vita (eller icke-mörkhyade) som håller på med graffiti nu, så dom borde inte ta det så allvarligt. Och det där med att Nogger liknar "Nigger", den heter ju Nogger, visst? Då kan dom ju inte påstå att det var meningen som nigger, även om det är likt, och det har ju hetat Nogger hur länge som helst. Redigerad 18 april, 2005 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 16 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2005 (redigerad) l Redigerad 1 november, 2007 av danil89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Den glassen är så uppenbart rasistisk att det inte är sant. Hur dum får man bli egentligen? Ner med Nogger Black! Notera sarkasmen i min post. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 17 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2005 Den glassen är typ som min lilltå, den är svart, luktar gott och smakar skit. HAHAHAHAHAH LOL ......... ....euuu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 18 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2005 (redigerad) Det är ju pinsamt! antagligen heter den Black för att den är svart. Börjar fan undra hur Centrum mot Rasism tänker. Vote: NEJ! Redigerad 18 april, 2005 av MAFIA_KING Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 18 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2005 Vote JA, det är så klart den är rasistisk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2005 Jag tror faktiskt att GB tjänar på uppståndelsen kring den här nya glassen, tänk på hur mycket gratisreklam de får. Idag såg jag en snubbe som köpte Nogger Black och då kom jag att tänka på det här och köpte en jag med för att testa hur den smakar. Hade nog inte köpt den om jag inte läst artikeln på aftonbladet. Jag måste säga att GB verkligen har lyckats, Nogger Black är utomordentligt god! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Basse Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Nu har 88:an också blivit "anklagad". Den ska tydligen vara nazistisk, eftersom H är bokstav nr. 8 i alfabetet. 88 ska tydligen vara kod för heil hitler Aftonbladet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Aftonbladet Tänker ni byta namn på glassarna? -Knappast. Vi kan inte backa för vad som helst. Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Amen vafan! Seriöst! Nu tycker glasshatarna att dom ska ta två flugor i en smäll. 88:an har ju funnits jättelänge, och sen drar dom upp det nu bara för att det ska stärka anklagelserna. Dom vet fan inte vad som är rasistiskt längde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Citerar en annan kille: Om Nogger Black förbjuds tycker jag att päronsplitt också borde förbjudas, den har ju diskriminerat barn med skilda föräldrar i evigheter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 (redigerad) Citerar en annan kille: Lol! Nu tycker jag att Magnum är kriminell. Magnum är ju också ett vapen och uppmanar folk att mörda. Redigerad 19 april, 2005 av Patrik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Vote: Nej Det är ju bara rasister som tänker i såna banor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Nästan alla glassar är vita pga vanilj, och det tycker jag är rasistiskt och det ska jag anmäla... ja det ska jag Nu är jag arg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Dessutom är vi rasister hela bunten, åtminstone alla som sjunger Sveriges nationalsång eller hissar svensk flagg. Varför är det rasistist? Vi bor ju för fan i Sverige, ska vi förbjuda Svenska som ämne i skolan med?! Varför skrevs det inte i Aftonbladet när AMF Pension visade den där reklamen där nån kille säger "Åh, nej, värsta svennestället". Jäkla dubbelmoral Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Varför är det rasistist? Vi bor ju för fan i Sverige, ska vi förbjuda Svenska som ämne i skolan med?! Varför skrevs det inte i Aftonbladet när AMF Pension visade den där reklamen där nån kille säger "Åh, nej, värsta svennestället". Jäkla dubbelmoral Word... Men nu ska jag anmäla svarta skor! Man trampar ju på dom! Det är ju sååå rasistiskt! Och så ska jag sluta äta choklad och bojkotta negerbullarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 19 april, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 april, 2005 Men nu ska jag anmäla svarta skor! Man trampar ju på dom! Det är ju sååå rasistiskt! Och så ska jag sluta äta choklad och bojkotta negerbullarna! Jag ska anmäla kol för det är svarta klumpar och sånt bränner man inte upp hur som helst. .... låt inte detta gå för långt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts